۷ نفر
۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
راهنمای جامع دریافت بیمه مسافرتی

در هر سفر، یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند ضامن تفریحی دلپذیر باشد امنیت است

در هر سفر، یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند ضامن تفریحی دلپذیر باشد امنیت است. درواقع، نیاز به امنیت به‌عنوان یکی از نیازهای اساسی، همیشه و در هر کجا احساس می‌شود. هیچ‌کس از سفری که در آن احساس آرامش نداشته باشد، لذت نخواهد برد. به‌همین‌خاطر، نوع خاصی از بیمه به نام بیمه مسافرتی ایجاد شده تا خیال مسافران را بابت سفری بی‌دردسر، آسوده کند. اگر اهل مسافرت هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بیمه مسافرتی چیست و چه کاربردی دارد؟

این روزها شرکت‌های بیمه متعددی در کشور ما مشغول به فعالیت هستند. این شرکت‌های بیمه سازوکار یکسانی دارند. آن‌ها هزینه‌ای را از شما دریافت می‌کنند و در مقابل، متعهد می‌شوند که درصورت بروز هرگونه حادثه، خسارت وارده را بپردازند. به‌عنوان مثال، زمانی‌که ماشین خود را بیمه می‌کنید، هزینه‌ای مختصر بابت آن می‌پردازید؛ اما اگر تصادفی رخ دهد، خسارت وارده را بیمه به شما پرداخت می‌کند. سازوکار بیمه نامه مسافرتی نیز به همین شکل است.

برای دریافت بیمه نامه مسافرتی، شما مبلغی را می‌پردازید و شرکت ارائه‌دهنده شما را بیمه می‌کند. در مقابل، اگر در طول سفر در اثر حوادث غیرمنتظره خسارتی به شما وارد شود، بیمه آن را پرداخت خواهد کرد. به‌عنوان مثال، اگر پرواز شما کنسل شود و یا در طی سفر در اثر یک حادثه مجبور به استفاده از خدمات درمانی شوید، با داشتن بیمه نامه مسافرتی هزینه‌های شما پرداخت خواهند شد. معمولا برای سفر به اغلب کشورهای خارجی، شما به این بیمه نامه نیاز خواهید داشت و جزو یکی از مدارک ضروری محسوب می‌شود؛ اما در برخی از کشورها نیازی به ارائه بیمه‌نامه نیست. به‌عنوان مثال، کشورهای حوزه شینگن همگی بیمه نامه را از شما درخواست می‌کنند و قبل از دریافت ویزا باید خود را بیمه کنید.

اهمیت دریافت بیمه‌نامه مسافرتی پیش از سفر

اغلب مسافران، پیش از سفر تنها برای آن‌چه که برنامه‌ریزی کرده‌اند هزینه‌ای را در نظر می‌گیرند؛ بااین‌حال، ممکن است در طی مسیر با مشکلات غیرمنتظره‌ای مواجه شوند که هزینه زیادی روی دست‌شان بگذارد. به‌عنوان مثال، ممکن است چمدان‌تان را در فرودگاه یا در شهرهای کشور مقصد گم کنید. حتی ممکن است مجبور به استفاده از خدمات پزشکی شوید. در این حالت، قطعا خسارتی به شما وارد می‌شود که خلاف آن‌چه برنامه‌ریزی کرده‌اید خواهد بود. اگر خود را پیش از سفر بیمه کرده باشید، شرکت بیمه‌کننده ملزم به پرداخت خسارت‌های وارده است. این موضوع می‌تواند کمی خیال‌تان را در طول سفر آسوده کند؛ چراکه می‌دانید درصورت وقوع حادثه، نباید هزینه زیادی پرداخت کنید و تا حد زیادی از هزینه‌های مازاد و غیرضروری سفر شما کاسته می‌شود.

راهنمای جامع دریافت بیمه مسافرتی

برای سفر به چه کشورهایی می‌توان از بیمه استفاده کرد؟

نخستین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم، این است که بیمه مسافرتی تنها برای سفرهای خارجی قابل استفاده است و برای سفرهای داخلی نمی‌توانید بیمه نامه تهیه کنید؛ ازسوی‌دیگر، خدماتی که در بیمه نامه عنوان شده‌اند، تنها در محدوده جغرافیایی خاصی پوشش داده می‌شوند. هنگامی‌که قصد خرید بیمه را دارید، باید محدوده سفر خود را مشخص کنید. در خارج از این محدوده، امکان استفاده از خدمات بیمه را نخواهید داشت. به‌عنوان مثال، اگر مقصد شما کشور ارمنستان است و بیمه مسافرتی را برای این کشور تهیه کرده‌اید، نمی‌توانید در سفر به امارات یا سایر کشورهای همسایه هم از این بیمه استفاده کنید؛ علاوه‌برآن، باید به مدت‌زمان انقضای بیمه نامه هم توجه داشته باشید. چنان‌چه بیمه نامه منقضی شود، دیگر نمی‌توانید از خدمات آن بهره‌مند شوید. اغلب بیمه نامه‌های مسافرتی تا ۹۲ روز شما را تحت پوشش قرار می‌دهند. پس از این مدت، بیمه‌کننده مسئولیتی در قبال مسافر نخواهد داشت.

مواردی که تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

معمولا بسته به این‌که بیمه نامه خود را از کدام شرکت ارائه‌دهنده دریافت کرده‌اید، ممکن است تفاوت‌های بسیار جزیی درخصوص موارد تحت پوشش وجود داشته باشد؛ اما به‌طورکلی اغلب آن‌ها مواردی را که در ادامه ذکر می‌کنیم، تحت پوشش قرار می‌دهند:

  • هزینه‌های مربوط به درمان و مراجعه به پزشک یا دندان‌پزشک
  • هزینه‌های ضروری تحویل دارو
  • پیگیری مسائل حقوقی که در سفر رخ داده‌اند
  • پوشش بارهای مسافر
  • پرداخت خسارت گم‌شدن بار تحویلی به فرودگاه و هواپیما
  • پرداخت تمام هزینه‌ها درصورتی‌که مدارک گم ‌شده باشند.
  • اگر پول فرد بیمه‌شده دزدیده و یا گم‌ شده باشد، معادل پولی که به شرکت بیمه پرداخت کرده برای او پول نقد ارسال خواهد شد.
  • انجام عملیات جستجو و نجات فرد
  • پرداخت هزینه‌های برگرداندن جسد به کشور چنان‌چه فرد بیمه‌شده فوت شود.

علاوه‌بر این موارد، چند مورد مشابه دیگر نیز وجود دارند که باید آن‌ها را به‌طور دقیق در وب‌سایت شرکت ارائه‌دهنده بیمه بررسی کنید.

کدام موارد قطعا تحت پوشش بیمه نیستند؟

توجه داشته باشید هر چیزی که از قبل سفر با آن درگیر باشید، تحت پوشش بیمه سفر نخواهد بود. به‌عنوان مثال، اگر پیش از مسافرت بیمار شده باشید، نمی‌توانید در طول سفر از بیمه برای درمان استفاده کنید؛ همچنین، هرچیزی که ضروری نیست، توسط بیمه پشتیبانی نمی‌شود. به‌عنوان مثال، ضرر و زیان شرط‌بندی چیزی نیست که بیمه آن را بپردازد؛ بنابراین، باید این موارد را هنگام خرید بیمه به‌خوبی مورد بررسی قرار دهید تا در طول سفر، مشکلات مختلف را مدیریت کنید چراکه بسیاری از آن‌ها تحت پوشش بیمه نیستند.

بیمه‌نامه مسافرتی را به‌راحتی از فلای تودی تهیه کنید

اگر نمی‌دانید یک بیمه مسافرتی قابل‌اعتماد و کاربردی را از کجا تهیه کنید، فلای تودی پیشنهاد ما به شماست. این پلتفرم علاوه ‌بر سایر خدماتی که در حوزه گردشگری به مسافران ارائه می‌کند، فروش بیمه نامه مسافرتی را نیز انجام می‌دهد. مزیت فلای تودی در مقابل رقبا این است که کمترین هزینه را دریافت می‌کند و این امکان را دارید که تمام اقدامات پیش از سفر را اطریق سایت فلای تودی انجام دهید. خرید بلیط قطار و هواپیما، رزرو هتل، رزرو تور گردشگری و حتی اخذ ویزای توریستی را می‌توانید ازطریق فلای تودی پیش ببرید. همین‌حالا وارد سایت شوید و از قیمت بیمه مسافرتی برای دریافت بیمه نامه مطلع شوید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1912770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =