ایرنا:روزنامه گاردین امروز نوشت: محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین آماده است تا تمامی تقاضاهای تاریخی فلسطینی ها دربرابر اسراییل را در ازای تشکیل یک دولت فلسطینی نادیده بگیرد.

به گزارش گاردین، محمود عباس اعلام کرده که حاضر است در صورتی که یک دولت فلسطینی در سرزمین هایی که اسراییل در سال 1967 و پس از آن اشغال کرده تاسیس شود، او نیز حقایق تاریخی در مورد اشغالگری های اسراییل را نادیده بگیرد.
این روزنامه چاپ لندن نوشت: گزینه مذاکرات با دولت اسراییل همچنان مورد علاقه محمود عباس است و او تنها زمانی که مذاکرات درباره ادامه شهرک سازی ها شکست بخورد، به گزینه های دیگر می اندیشد.


گاردین افزود: عباس در مصاحبه ای با تلویزیون اسراییل و در تلاش برای اقناع افکار عمومی اسراییل همچنین گفته است که او حاضر است به تمامی تقاضاهای تاریخی فلسطینی ها از اسراییل پایان دهد تا این مناقشه تمام شود.
بر اساس این گزارش، محمود عباس که دوران ریاست جمهوری اش به طور رسمی و قانونی به پایان رسیده، مذاکرات جدیدی را با اسراییلی ها آغاز کرده است.


این مذاکرات که در این دور به صورت مستقیم انجام می شود دو هفته پیش هنگامی که اسراییل منع ساخت شهرک های یهودی نشین را برداشت، با بن بست مواجه شد.
گروه های مختلف فلسطینی از جمله حماس مخالفت خود را با این مذاکرات اعلام کرده اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 101415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =