ستادهای انتخاباتی رقبای احمدی‌نژاد آمادگی‌شان را برای ارائه فهرست اموالشان اعلام کردند.

«من لیست اموالم را در انتخابات ریاست جمهوری گذشته ارائه دادم، اما آیا شما حاضرید لیست اموال خود و اعضای خانواده و اعضای ستادتان را ارائه دهید؟» این سؤال محمود احمدی‌نژاد در دقایق نفس‌گیر مناظره تلویزیونی‌‌ یکشنبه‌اش با مهدی کروبی بود. سؤالی که اگرچه در آن لحظه از سوی کروبی بی‌پاسخ ماند اما یک روز پس از برگزاری آن مناظره ستادهای انتخاباتی رقبای احمدی‌نژاد آمادگی‌شان را برای ارائه فهرست اموالشان اعلام کردند. علی نادری عضو ستاد محمود احمدی‌نژاد نیز با بیان اینکه تمامی اعضای ستاد انتخاباتی وی آمادگی دارند تا لیست اموالشان را به قوه‌قضائیه ارائه دهند، گفت: آقای احمدی‌نژاد به همین دلیل بود که اعلام کردند حاضرند لیست اموال خود و اعضای ستادشان را ارائه دهند.

غلامحسین کرباسچی رئیس ستاد انتخابات کروبی با بیان اینکه خودش و دیگر اعضای ستاد انتخابات کروبی منعی برای ارائه لیست اموالشان ندارند، عصر دیروز در گفتگو با خبر تأکید کرد: مشروط بر اینکه کسی غیر از دولت مسئول بررسی صحت و سقم فهرست اموال ما باشد. وی معتقد بود چون از نظر ما دولت مرجع ذی صلاحی برای این کار نیست و حتماً اموال ما را ضربدر صد و اموال خودشان را تقسیم بر صد می‌کند. 

وی در حالی این مطلب را اعلام کرد که علی‌القاعده مرجع رسیدگی‌کننده به دارایی‌های مسئولان قوه‌قضائیه است. اما کرباسچی بهترین روش برای بررسی اموال نامزدها را همان چیزی دانست که کروبی مطرح کرده بود. یعنی تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب با حضور نمایندگان مستقل از طرف هر یک از نامزدها. منزل کروبی که در صحنه‌هایی از دومین فیلم انتخاباتی وی به نمایش درآمد، یکی از موضوعات مورد مناقشه در مناظره کروبی و احمدی‌نژاد بود. خانه‌ای که ورودی‌اش مزین به آیه‌ای از کلام الله مجید بود و بر یکی از دیوارهای آن فرشی ابریشمی از خانه کعبه نصب شده بود. گلدانهای قلمکاری شده بزرگ در اتاقی از این خانه اگرچه با مبلمان آن همخوانی چندانی نداشت اما در کنار دیگر تزئینات این خانه، نشان از رفاه نسبی ساکنانش داشت. رئیس ستاد کروبی در خصوص موضوع منزل این خانه که چندین بار از سوی احمدی‌نژاد مورد اشاره قرار گرفت، نیز به «خبر» گفت: آقای کروبی تاکنون دوبار رئیس مجلس بوده‌اند و در هر دوبار هم مطابق قانون فهرست اموال خود را به قوه‌قضائیه ارائه داده‌اند. او ادامه داد: اگر تخلفی در این زمینه از سوی آقای کروبی رخ داده بود، مطمئناً آقای احمدی‌نژاد آن را در مناظره‌شان با افتخار مطرح می‌کردند اما چون دستشان خالی بود، تنها به بیان کلی‌گویی پرداختند. به گفته وی، منزل کروبی از پیش از انقلاب، خانه‌ای بزرگ در حوالی تجریش بوده است که اخیراً برای تأمین هزینه‌های حزب اعتمادملی ناگزیر از فروش آن شده و به آپارتمانی 200 متری در همان حوالی نقل مکان کرده است.

 آمادگی حامیان موسوی 

جمشید انصاری از مشاوران میرحسین موسوی نیز از آمادگی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دهم، اعضای خانواده و ستاد انتخاباتی‌اش برای ارائه فهرست اموالشان سخن گفت و افزود: ما نه تنها برای این کار مشکلی نداریم بلکه آنقدر آقای موسوی و اطرافیانشان در جامعه شناخته شده هستند که اکثریت کسانی که آنها را می‌شناسند از اموال آنها مطلعند. وی با تأکید بر اینکه هیچ قانونی برای ارائه فهرست اموال نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد و قانون «از کجا آورده‌اید» مربوط به رؤسای سه قوه و وزراست، ادامه داد: طرح این موضوع در شرایطی که تنها چهار روز دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است یک ترفند تبلیغاتی است. چرا که در این فرصت نه کسی فرصت ارائه لیست اموالش را دارد و نه قوه‌قضائیه فرصت بررسی صحت و سقم آن را دارد تا مردم بتوانند به استناد آن تصمیم‌گیری کنند.

 خانه سازمانی رضایی 

عبدالحسین روح‌الامینی دبیرکل حزب توسعه و عدالت نیز با بیان اینکه محسن رضایی نیز مخالفتی با ارائه لیست اموالش ندارد، یادآور شد که او همچنان طی این سال‌ها در یک خانه سازمانی زندگی کرده است و اموال آنچنانی‌ ندارد که از افشای لیست آن هراسی داشته باشد. شهرام گیل‌آبادی دیگر عضو ستاد انتخاباتی محسن رضایی نیز با بیان اینکه او و دوستانش آمادگی دارند فهرست اموال خود را ارائه دهند، یادآور شد که بر اساس قانون پس از انتخابات رؤسای جمهور باید فهرست اموالشان را منتشر کنند اما در حال حاضر علاوه بر آقای رضایی، حامیان ایشان هم چنین آمادگی دارند. هرچند که حامیان یک کاندیدا مبرا از این مسئله هستند. به گفته وی، حامیان رضایی یا بسیجیان زحمتکش هستند و یا ایثارگران و مردم عادی که به برنامه‌های رضایی اعتقاد دارند و معتقدند با این برنامه‌ها فقر ریشه‌کن می‌شود. گیل‌آبادی تأکید کرد: حامیان رضایی از افراد فرودست جامعه هستند و نه متمولینی که اسپانسر مالی تبلیغات پرتیراژی برای این کاندیدا باشند. این افراد حتی به اینکه رضایی پس از پیروزی در انتخابات، مبالغی را به آنها عودت کند، چشم ندوخته‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 10253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یحیی IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۸
    0 1
    ایشان مغز متفکر اقای کروبی هستند.اماباید بداند حافظه تاریخی ملت ما قوی است .وخادم به ملت وخادمین به جیب خودرا خوب تشخیص می دهند.
  • بی نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۸
    0 1
    عجب رويي دارن اينا ديگه..!!!!