۰ نفر
۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۶

فارس: پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس به خوانندگان خود وعده داده است که بزودی اطلاعاتی را در خصوص روسیه، چین و کشورهای آسیای مرکزی منتشر خواهد کرد.

به گزارش روزنامه «کامرسانت»، پایگاه اینترنتی جنجالی ویکی‌لیکس وعده داده است که خوانندگان روسی بزودی مسائل بسیار جالبی در مورد کشور خود خواهند خواند.

"کریستین رافنسون " سخنگوی پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس اعلام کرد: «این سایت در آینده نزدیک در نظر دارد تا 15 هزار سند در خصوص افغانستان منتشر کرده و در عین حال قصد دارد اطلاعات محرمانه ای از سایر نقاط جهان، از جمله از روسیه و چین را افشاء کند.»

در عین حال "جولیان آسانگ " سردبیر پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس اعلام کرده است که هدف اصلی این طرح روسیه، چین و کشورهای آسیای مرکزی خواهد بود.

در حال حاضر بخش روسیه پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس حاوی هیچ سند مهمی در رابطه با این کشور نیست.
رافنسون گفت: «ما زمان بسیار زیادی را صرف کار بر روی اسناد مربوط به افغانستان و عراق کرده ایم، ولی همینکه این مسئله به اتمام برسد، قصد داریم کار خود را به سمت سایر مناطق جهان گسترش دهیم.»

وی ابراز امیدواری کرد که اطلاعات محرمانه انتشار یافته بتواند توجه کاربران روسی را در خصوص واقعیات رخ داده در کشورشان جلب نماید.

سخنگوی پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس با خوشحالی افزود: «چین از هم اکنون نسبت به این مسئله واکنش نشان داده است.»
این پایگاه اینترنتی نزدیک به 400 هزار سند درباره جنایات سربازان آمریکایی در عراق طی سالهای 2004 تا 2009 میلادی منتشر کرده است که گفته می‌شود محرمانه بوده‌اند.

 اما کارشناسان سیاسی معتقدند که در پشت پرده انتشار این اسناد سایه دولت آمریکا و کاخ‌سفید مشاهده می‌شود؛ هر چند بعضا در میان این دروغ‌های بزرگ برخی آمار و ارقام را نیز می‌توان مشاهده کرد که با وجود صحت آنها پیش از این هرگز به آنها اشاره‌ای نشده بود.

تحلیلگران بر این باورند که با وجود خفقان رسانه‌ای که در آمریکا حاکم است و تبلیغاتی که وزارت دفاع آمریکا برای انتشار این اسناد محرمانه انجام می‌دهد، به نظر می‌رسد انتشار این اسناد نیز داستانی ساختگی از جانب دولت آمریکا باشد تا اذهان عمومی را منحرف کرده و در عوض دروغ‌های بزرگی را که آمریکا آنها را حقایقی محرمانه می‌نامد در سراسر جهان ترویج کند چرا که در غیر اینصورت و با توجه به این موضوع که پنتاگون از احتمال انتشار چنین اسنادی مطلع بود، قطعا قبل از انتشار آنها اقدامی را صورت می‌داد.

 اما نه تنها وزارت دفاع آمریکا هیچ اقدامی را برای ممانعت از انتشار این اسناد به عمل نیاورده است، بلکه تبلیغات رسانه‌ای ویژه‌ای را نیز در این زمینه به خدمت گرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =