۰ نفر
۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۴

عسگرجلالیان

کیفیت و استاندارد بنزین تولیدی در در پالایشگاه های داخل کشور و واحد هایی که برای آنها در زمان ساخت کاربری غیر از تولید بنزین تعریف شده است  جدا از بحث هزینه آن و توجیه اقتصادی زیر سوال است.همچنین اینکه این بنزین چقدر با معیارهای HSC همخوانی دارد نیز سوالی بود که برای پاسخ گویی به آن معاون پتروشیمی و معاون پخش در کمیسیون حضور پیدا کردند، اما پاسخ‌ها ی آنها در باره ایراد های وارده به این موضوع از طرف نمایندگان قانع‌کننده نبود.

از طرفی علی ایحال هر کاری باید در چارچوب خودش صورت بگیرد و توجیه منطقی و اقتصادی خودش را داشته باشد. هزینه تمام شده این‌طور طرح ها بسیار بالاست،و به هر روی اگر بحث استاندارد، وکیفیت و بهداشت مرتفع شود ، معتقدیم تولید بنزین در پالایشگاه ها به جای نفع ضرر دارد.

اگرچه تلاش دولت در مسیر خودکفایی  بنزین، ستودنی است اما پر واضح است که این طرح باید هرچه  سریع‌تر متوقف شود. چون نه از لحاظ هزینه به صرفه است و نه HSC دارد و تبعات زیست‌محیطی آن‌را نمی‌توان نادیده گرفت.

دولت باید به جای تغییر غیر کاربری  غیر معقول پالایشگاه های موجود به فکر سرمایه‌گذری در ساخت پالایشگاه ها باشد و معتقدم اگر با کمبود بنزین مواجه شویم به مردم فشار می‌آید و با نارضایتی آنها مواجه خواهیم شد  اما  بحران نارضایتی مردم قابل مدیریت و کنترل است و  نهایتا باعصبانیت آن ها روبرو هستیم که  خطرش کمتر از این است اینکه مردم را در معرض خطر سرطان و مرگ قرار دهیم.

 موضوعی که در حال حاضر بیش از هر چیز اهمیت دارد این است که بنزینی که در پالایشگاه ها به شکل غیر استاندارد تولید میشود سرطانزا است واگر این بنزین سرطان‌زا در اختیار مردم قرار بگیرد مردم را به صورت حاد تری درگیر می‌کند و  هزینه تمام شده آن برای کشور نیز بالاتر است.

  مسائل این چنینی را  که در مورد آن جان مردم در خطر است را نمی‌توان با ژست گرفتن در عرصه داخلی و خارجی و شعار دادن توجیه کرد.

 در شرایطی که می‌دانیم سرطانی‌ها هیچ حمایتی نمی‌شوند و هزینه‌های این بیماری کمرشکن است و بیشتر هم در اقشار پایین بروز می‌کند ادامه این روند به هیچ روی جایز نیست . دولت اگر قرار است بنزین تأمین کند نباید به بهای مرگ و سرطان تمام شود.

تماس فیزیکی و استشمام این بنزین غیر استاندارد موجب بیماری میشود و  این در شرایطی است که در مناطقی مثل حوزه انتخابیه من مردم به راحتی بنزین را جابه‌جا می‌کنند و به خاطر  مصرف سوخت قایق‌ها آن‌را در منزل نگهداری می‌کنند.

تماس این بنزین با دست بسیار خطرناک است و این موضوع به‌صورت جدی در کمیسیون با مسئولین مطرح شده است. کمیسیون انرژی  در مورد این قضیه پیگیر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۴
    0 1
    خدایا ما را از این خود کفایی بسیار پر خطر وپرهزینه نجات بده>!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۴
    0 1
    مردم ایران کیلویی چند شما به فکر رفاه وحال خوش خود باشید!!
  • بدون نام GB ۱۶:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۴
    0 0
    با سلام لطفا HSC را به HSE اصلاح کنید
  • بدون نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۵
    0 0
    hsc يعني چي
  • بدون نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۵
    1 0
    به نام خدا لطفا مشكلات طرح را برطرف نماييد ، غر نزنيد.
  • بدون نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۵
    0 0
    با سلام این HSC که در متن اومده به چه معناست؟ آیا منظور HSE بوده است؟
  • بدون نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۵
    0 1
    امیدوارم این اظهارات صحت نداشته باشد ولی اگر چنین باشد وای به حال دنیای ما واخرت دیگران البته اگر اعتقادی به اخرت باشد
  • بدون نام IN ۰۹:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۵
    0 0
    HSE مجيد جان دلبندم H S E