فارس: یک مقام مسئول عراق از ادامه‌ دستگیری و محاکمه‌ مسئولان نظام سابق عراق خبر داد و گفت دادگاه عالی جنایی عراق حکم دستگیری 258 تن از مسئولان سابق و مشاوران رژیم صدام را صادر کرده‌ است.

"آری صعبان " مسئول اداره‌ اطلاع رسانی بنیاد شهید عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد از صدور حکم دستگیری مشاوران سابق رژیم بعث در کردستان عراق خبر داد.

وی افزود: دادگاه عالی جنایی عراق حکم دستگیری 258 کرد عراقی را که‌ از مسئولان سابق و مشاوران رژیم صدام محسوب می‌شدند صادر و برای اجرا به مقامات منطقه کردستان ارسال کرده‌ است.

صعبان تصریح کرد: افرادی که قرار بازداشت آنان صادر شده است عمدتاً از مشاوران و نزدیکان حزب بعث بوده و در دوران حاکمیت صدام در کشتار مردم بی‌دفاع دست داشته‌اند.

روز گذشته‌ نیز دادگاه‌ عالی عراق "طارق عزیز " معان سابق صدام رئیس جمهور معدوم عراق را به‌ اتهام سرکوب احزاب اسلامی به‌ اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

دادگاه‌ همچنین حکم اعدام "سعدون شاکر " رئیس دستگاه اطلاعات و وزیر کشور نظام بعث و "عبد حمید حمود " منشی "صدام " را صادر کرده‌ است.

پس از صدور این حکم، "زیاد طارق عزیز " فرزند ارشد معاون صدام که‌ هم اکنون در اردن زندگی می‌کند نسبت به‌ نتیجه‌ دادگاه‌ اعتراض کرد و آن را حکمی سیاسی قلمداد کرده بود.

اما قاضی "محمد عبدالصاحب " سخنگوی دادگاه عالی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد سیاسی بودن حکم دادگاه‌ عالی عراق در رابطه‌ با اعدام معاون دیکتاتور معدوم عراق را به‌‌شدت رد کرد و گفت: حکم اعدام "طارق عزیز " عادلانه‌ و در استقلال کامل صادر شده‌ است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =