ایسنا: روزنامه گاردین امروز(چهارشنبه) به نقل از رهبر فهرست العراقیه گزارش کرد، وی احتمالا مذاکرات تقسیم قدرت برای تشکیل دولت بعدی عراق را ترک کرده و حزب مخالفان را رهبری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ایاد علاوی رهبر فهرست العراقیه در مصاحبه‌ای با روزنامه انگلیسی گاردین اظهار کرد، وی معتقد نیست تشکیل یک دولت واحد ملی با نوری المالکی، نخست وزیر عراق و سایر رقبا ایده کارآمدی باشد.

عراق از تاریخ هفتم مارس سال جاری بدون دولت است و باعث شده مسلمانان شیعه و سنی و سیاستمداران کرد برای قدرت دست و پنجه نرم کنند.

علاوی که جبهه وی اکثر آرا را در انتخاب عمومی عراق بدست آورد، اما نتوانست اکثریت مورد انتظار را در پارلمان بدست بیاورد گفت: به این نتیجه رسیده‌ام که حزب مخالف گزینه اصلی ماست.

وی افزود: ما در آخرین روزهای تصمیم‌گیری در مورد این مساله هستیم.

کمبود یک دولت باعث بوجود آمدن نگرانی از افزایش خشونت به دلیل کشمکش‌های فرقه‌ای در پی کم رنگ شدن حضور نیروهای آمریکایی که در سال 2003 به عراق حمله کردند و عقب نشینی کامل آنها در سال آینده شده است.

در پی بمباران مناطق شیعه نشین در بغداد در روز سه‌شنبه دست کم 40 تن کشته و دهها تن زخمی شدند.

علاوی با اشاره به یک برنامه مورد بحث که در آن به گزارش روزنامه گاردین قرار است به وی قدرتی برابر با قدرت نخست وزیر فعلی داده شود گفت: ما آمادگی انجام یک ادعای دروغین در تاریخ را با امضای چیزی که می‌دانیم عملی نیست نداریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 105557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =