سیستم ایمیل فیس بوک معروف به قاتل جی.میل راه اندازی شد.

زاکربرگ در مصاحبه ای مطبوعاتی اعلام کرد کاربران از دوشنبه می توانندسیستم جدید و مستقل ایمیلی را که اختصاصا برای کاربران فیس بوک طراحی شده را استفاده نمایند.

ابزار جدید شامل باکس جدید ایمیل خواهد بود که به صفحه کاربران اضافه خواهد شد و این باکس با باکس کاربرانی که از آفیس مایکروسافت استفاده می کنند نوعی هم پوشانی داشته و گفته می شود این سیستم جدید توسط مایکروسافت حمایت و پشتیبانی می شود.

بدین ترتیب فیس بوک در اتحاد با مایکروسافت رو در روی گوگل که صاحب سرویس جی.میل است قرار گرفته است. مایکروسافت قبلا سرویسی مستقل برای کاربران فیس بوک را بنام مایکروسافت داکس روی سیستم خود راه اندازی کرده بود و نوعی به اشتراک گذاری اسناد تحت آفیس مایکروسافت برای دوستان فیس بوکی محسوب می شد، اما اپلیکیشن جدید روی صفحه فیس بوک ظاهر شده و از این بابت کاربران بدون واسط جداگانه ایمیل های خود را چک خواهند نمود.

گام جدیدی که فیس بوک انجام داده به گفته کارشناسان همان داستان معروف مرگ ایمیل سنتی است که گفته می شود تا چند سال آینده توسط شبکه های اجتماعی به واقعیت خواهد پیوست.

سایت زد دی نت نیز از تلاش فراوان برای اضافه نمودن سرویس آفیس به سایت فیس بوک خبر داده بود. پروژه ایمیل فیس بوک معروف به تیتان بود که بعد از راه اندازی به کاربران اجازه می دهد تا ایمیل با پسوند @facebook.com  داشته باشند. در سال 2007 مایکروسافت بیش از 240 میلیون دلار به فیس بوک تزریق نمود و در جنگ با گوگل سعی کرد ابزار مستقیل برای جستجو روی فیس بوک را در سرویس بینگ خود راه اندازی کند. برنامه های کنونی در فیس بوک بهمراه سرویس عکس و حالا نیز سرویس ایمیل در مجموع می تواند روی رقابت با گوگل تاثیر گذارد و کفه ترازو را به نفع مایکروسافت و فیس بوک تغییر دهد. موتور جستجو در فیس بوک بدلیل همکاری فنی مایکروسافت نسبت به قبل بهتر شده است هر چند دو سوم بازار موتورهای جستجوی اینترنتی در دست گوگل است امافیس بوک که حدود 500 میلیون کاربر در آن ثبت نام کرده اند می تواند در آینده گوگل را دچار مشکل نماید.

هفته قبل گوگل اعلام کرد دستمزد کارمندانش را بالا می برد و این به معنای حفظ کارمندان و مهندسان تاپ در این کمپانی و زدن ضربه ره رقبای خود است که سعی دارند دستمزد کارکنان خود را کاهش دهند. فیس بوک در پاسخ گفته از قدرت مهندسان برتر خود همچنان استفاده خواهد کرد و به استخدام نبوغ برای ارتقای کیفیت سرویسهای خود ادامه خواهد داد.

گوگل از بازار جستجوی اینترنتی بیش از 24 میلیارد دلار سالانه درآمد دارد که قسمت اعظم این در امد از قسمت تبلیغات اینترنتی است. گوگل بطور مستقیم شایعات رقابت با فیس بوک را رد کرده اما اریک اشمیت مدیر اجرایی گوگل گفته قرار است لایه های جدیدی مانند شبکه های اجتماعی مجازی را با شکل و شمایلی تازه تر به سرویسهای گوگل اضافه نماید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 107997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۳
    14 2
    به برکت سربازان سایبری فیلتر است!!! اگرچه فیلتر شکن داریم!!!
  • dorsa US ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
    9 2
    aliye
  • وواااااااا IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    3 1
    چراااااااا