کوروش باقری

کوروش باقری سرمربی جوان تیم ملی وزنه برداری ایران ازنتایج شاگردانش راضی است. به نظر او ملی پوشان ایران در بعضی دسته ها می توانستند بهتر هم نتیجه بگیرند. او معتقداست همه وزنه بردارانی که به گوانگ ژو آمده اند شانس مدال داشته اند و حتی شانس طلایی شدن. تنها به خاطر یک اشتباه، ایران یک طلا گرفت. به هر حال او بازیهای آسیایی را تجربه خیلی خوبی برای ملی پوشان می داند. کوروش باقری معتقد است چهار مدال ایران در گوانگ ژو نتیجه درخشانی است. با این حال ایمان دارد که تیمش در مسابقه های جهانی پاریس و المپیک بیشتر خودش را نشان می دهد.

*از نتایج ملی پوشان راضی هستید؟

از نظر مدالی راضی ام اما فکر می کردم بهداد بعد از سرماخوردگی که داشت و زدن 5 -6 آمپول پنسیلین اذیت شود. دیدید که در مسابقه هم یک دفعه فشارش پایین آمد. البته خوشحالم که این اتفاق اینجا پیش آمد. چرا که بهداد باید متوجه شود بدنش با یک سرماخوردگی بهم می ریزد. به طور حتم اگر او در المپیک یا مسابقه های جهانی این شرایط را داشت می باخت. درست است که رقیب کره ای اش که قهرمان جهان بود در اینجا کاری نکرد اما بهداد باید حواسش جمع باشد.

*یعنی سلیمی اشتباه کرد؟

درست است. مسابقه این است. همه باید بدانند باید با تجربه تر شوند. کسی مثل بهداد حق اشتباه ندارد. حامد مجیدی و یاسر دادوند فرق می کنند. هرچند من از آنها هم انتظار داشتم خوب وزنه بزنند اما نزدند. البته حامد در گوانگ ژو برای اولین بار در مسابقه رسمی بین المللی وزنه زد. مسئولیت باخت او را هم به گردن می گیرم. از حالا می گویم که نتیجه آن را بعدها می بینیم.

*تیم وزنه برداری همان نتیجه ای که پیش بینی می شد را گرفت؟

از قبل گفته بودم که نتیجه ای بهتر از دوحه می گیریم که گرفتیم. تیم ایران در این دوره چهار مدال به دست آورد. در حالی که همیشه بعد از انقلاب وزنه برداری ما در بازیهای آسیایی یک طلا داشتیم که در این دوره هم تکرار شد. جدای از دو مدال نقره و یک برنز. آنهایی که موافق این قضیه نیستند و نتیجه بهتری برای وزنه برداری تصور می کردند به هفت ماه پیش برگردند، بعد مقایسه کنند.

*پس با یک طلا، دو نقره و یک برنز پیش بینی فدراسیون برای گوانگ ژو درست از آب در آمد؟

درست است. طبق اهداف فدراسیون بالای 90 درصد با برنامه‌ریزی به هدف نزدیک شدیم. طبق برنامه ای که داریم، نتیجه تاریخی و درخشانی را تکرار می کنیم.

*کجا؟ در مسابقه های جهانی پاریس؟

پاریس سر فصل المپیک است. اگر شرایط مهیا شود سعی می کنیم اشتباهات را تلافی کنیم. اگر ضرر وجود نفراتی بیشتر از منفعت باشد آنها را دور می کنیم  تا شرایط رو به جلویی داشته باشیم.

*شما بعداز مسابقه های جهانی ترکیه گفتید از این به بعد دیگر توریست همراه تیم نمی بریم.

حامد مجیدی اگر رکورد خودش را می زد برنز می گرفت. یاسر دادوند طبق رنکینگ 2009 تا 2010 آسیا شانس مدال داشت. سید مهدی پانزوان هم به خاطر یک کیلو مدال نگرفت. البته کسی به اینجا نیامده که ببازد. هرچند قرار نیست که هر کسی هم که پا به بازیهای آسیایی یا مسابقه ها می گذارد هم مدال بگیرد. با این حال هر وزنه برداری که از ایران آمده شانس مدال داشته است. آن موقع هم منظورم این نبود که بعضی ها مدال نمی گیرند.

*اصغر ابراهیمی در مسابقه های جهانی  که نتیجه خیلی خوبی نگرفت اما با نقره اش در گوانگ ژو دوباره خودی نشان داد.

فکر می کنم بعد از سالها با این که با سابقه است اما تازه متوجه شده چه روزهایی را از دست داده. اصغر 6 -7 سال پیش بدن بهتری داشت. اغراق نیست اگر بگویم او 19 کیلو افزایش رکورد در آنکارا داشته. در مسابقه های جهانی می خواستیم بعد از حرکت اول مدال بگیرد، پس وزنه زدن به شکل انتحاری را انتخاب کردیم. اما وزنه اش افتاد. از طرف دیگر من خوشحالم که او بهترین وزنه هایش را زده. چرا که در این شرایط او در رنکینگ جهانی چهارم می شود.

*هنوز هم برای حضور در تیم ملی مقررات دارید؟

نه اصغر، بلکه هر کسی که می خواهد به تیم ملی اضافه شود و هر مربی که می خواهد به کادر تیم وارد شود باید یک سری شرایط و قوانین را رعایت کند. اگر تحمل این شرایط را داشته باشد ما در خدمتشان هستیم تا رکوردها و مدال ها بیشتر شود. اگر کسی نمی تواند خودش را با قوانین هماهنگ کند در تیم جایی ندارد.

*مرتضی رضائیان در اولین حضورش در بازیهای آسیایی نقره ای شد؟

رضائیان جوان 21 ساله ای است که با مدالش کار بزرگی انجام داد. البته اگر وزنه اش در یک حرکت نمی افتاد طلا می گرفت. اصغر هم اگر دو حرکت را نمی انداخت طلایی بود. در واقع ما هر کسی را آوردیم شانس مدال داشته اما باید توقع ها هم مطابق داشته ها و توانایی ها باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 109607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =