۰ نفر
۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۷

فارس: نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی عراق تاکید کرد که شمارش معکوس برای توزیع پست‌های وزارتی و تشکیل کابینه این کشور آغاز شده است.

"عبدالزهره آل ماجد " نویسنده و کارشناس مسائل سیاسی عراق در گفت‌وگو با تلویزیون العالم با بیان اینکه "شمارش معکوس برای توزیع پست‌های وزارتی کابینه عراق آغاز شده است " گفت: بر سر تقسیم پست‌های کلیدی و پست‌های وزارتی توافقاتی بین گروه‌های سیاسی صورت گرفته است ... و طبیعی است که بیشترین پست‌ها به فهرستی که بیشترین نمایندگان را در پارلمان دارد (ائتلاف همپیمانی) برسد.

وی با بیان اینکه نوری المالکی در جلسه بعدی پارلمان عراق به صورت رسمی مامور تشکیل کابینه می‌شود؛ افزود: در جلسه بعدی فعالیت‌هایی برای تشکیل 24کمسیون پارلمان صورت می‌گیرد و گامی رو به جلو خواهد بود.

آل ماجد با ابراز امیدواری نسبت به دستیابی به توافقاتی بین گروه‌های سیاسی در توزیع پست‌های وزارتی، وجود‌ نیت صادقانه، روشنی اهداف و فشارهای داخلی و خارجی را از جمله عوامل تاثیرگذار در تشکیل کابینه در مهلت زمانی مقرر و حتی قبل از پایان زمان مقرر دانست.

وی افزود: ‌در صورت همکاری همه گروه‌های سیاسی در تشکیل کابینه، برد و باختی وجود نخواهد داشت و در حقیقت به هنگام تشکیل کابینه مشارکتی برنده واقعی ملت عراق خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 109905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =