اشکان دژاگه دعوت افشین قطبی را برای حضور در تیم ملی ایران پذیرفت.

ستاره ایران ولفسبورگ که بارها شایعات زیادی درباره حضورش در ایران مطرح بود، این بار پیراهن تیم ملی را به تن خواهد کرد. دژاگه دیگر دردسرهایی به اندازه فریدون زندی نخواهد داشت. او از سوی قطبی به تیم ملی دعوت شد، کمی فکر کرد و خیلی زود تصمیم گرفت لباس ایران را به تن کند.
این تمام راهی است که طی شد تا بازیکن ایرانی بوندسلیگا به تیم ملی برسد. او در قیاس با فریدون زندی، مشکلی نداشت و بی آنکه رسانه های ایران علیه اش موضع تندی بگیرند به دعوت قطبی پاسخ مثبت داد. سرمربی ایران در سفرهای ابتدای سال به اروپا این بازیکن را زیر نظر گرفت و سرانجام در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد اشکان دژاگه را دعوت می کند. با این اظهار نظر، کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال در نامه ای به طرف آلمانی خواستار زمینه سازی حضور این بازیکن 24 ساله در تیم ملی شد.
آلمانی ها که با این دعوت هیچ مخالفتی نداشتند توپ را به زمین او ارسال کردند تا دژاگه کمی فکر کند و در نهایت دعوت ایران را بپذیرد. یکی از اعضای فدراسیون فوتبال با تائید این خبر می گوید: «او دعوت ما را پذیرفته است و در حال حاضر تنها کاری که باید بکنیم نامه نگاری با فیفا است.» همواره ابهامات زیادی درباره انتخاب بازیکنان دورگه فوتبال وجود داشته است و در برهه‌ای فیفا اعلام کرد این بازیکنان تا 21 سالگی باید تیم ملی خود را انتخاب کنند. اما این قانون خیلی زود تغییر یافت تا بازیکنانی که حتی در تیم های پایه یک کشور بازی کرده باشند شانس حضور در تیم ملی کشور دیگری را داشته باشند. اشکان دژاگه که باری تیم های زیر 17، 19 و 21 آلمان بازی کرده است تا پیش از مقدماتی جام جهانی 2010 تصور می کرد شانس دعوت به تیم ملی ایران را دارد اما پاره ای از مشکلات در فصل گذشته او را به دوران افت نزدیک کرد.
دژاگه فصل قبل در اغلب بازی های ولفسبورگ به میدان رفت اما در نقش یک بازیکن ذخیره. دوران اوج این بازیکن در بین «گرگ ها» به فصل 2007-2008 بازمی گردد که رسانه های آلمانی از او به عنوان «پدیده» یاد کردند. دژاگه در آن فصل سه بار در تیم منتخب بوندسلیگا قرار گرفت و 8 گل برای تیمش به ثمر رساند تا حتی شانس دعوت به تیم ملی بزرگسالان آلمان را داشته باشد. در همان ایام بحث دعوت از اشکان به تیم ملی ب ایران مطرح شد که با واکنش او و خانواده اش روبرو شد. حالا بعد از سه سال، در حالیکه دژاگه به مرز پختگی رسیده و دوباره به دوران اوج خود نزدیک شده است، قصد دارد پیراهن ایران را به تن کند. در حال حاضر تنها پاسخ نهایی فیفا درباره حضور او در تیم ملی ایران باقی مانده است. قانونا هیچ مشکلی وجود ندارد و به زودی دژاگه می تواند در تهران با تیم ملی تمرین کند. در سایت های آلمانی مقابل واژه ملیت او پرچم آلمان حک شده ولی حالا همه می‌د‌انند‌ اشکان د‌ژاگه، هافبک - فوروارد‌ ولفسبورگ یک ایرانی است.

آنری و رونالدینیو الگوی دژاگه
اشکان دژاگه پد‌ر و ماد‌ری آلمانی د‌ارد‌. ورزش د‌ومش شناست. وقت آزاد‌ کم د‌ارد‌، اگر هم د‌اشته باشد‌ موسیقی را بر هر چیزی ترجیح می‌د‌هد‌. نزدیک ترین دوست فوتبالی او کوین بواتینگ همبازی سابقش در هرتابرلین است. اشکان یک د‌وست خوب ایرانی هم د‌ارد؛ ساسان گوهری. او در تیم دوم هامبورگ بازی می کند. می‌ماند‌ الگوی فوتبالی؛ تیری هانری. دژاگه به این مهاجم و همچنین رونالد‌ینیو علاقه خاصی دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 110364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۲۳:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۱
    0 0
    pedar va madarash irani hastand ba meliate dovome irani
  • بدون نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۲
    1 0
    اوکی فیفا!! خیلی خارج بودی؟پارسی صحبت کردن برات سخته؟ بیسوادی هم حدی داره
  • ممقانی IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۲
    0 0
    فکر کنم ابتدای پاراگراف دوم آخر باید می نوشتید " اشکان دژاکه پدر و مادری ایرانی دارد " به نظرم اشتباهی رخ داده است!!
  • محمد هندی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۲
    0 0
    با فقر شدید تو پست هافبک تهاجمی به نظرم جاش خالی.. ما الان سه تا هافبک دفاعی داریم.آندو، جواد، پژمان