سجاد مرادی

سجاد مرادی  بالاخره آرام گرفت . آن هم با قهرمانی در ماده 800 متر بازیهای آسیایی . او که از قبل قول طلای 800 متر را داده بود،با فداکاری امیر برادر کوچکش،به قولش وفا کرد. طلایی ماندگار وخانوادگی.به همین خاطر سجاد می خواهد با تقسیم پاداشش از او تشکر کند.هرچند به قول خودش ،شرمنده این فداکاری است.

*بالاخره طلای 800 متر بازهای را گرفتی؟

من زحمت زیادی کشیدم.فقط این مدال آرامم می کرد.خوشحالم که طلا گرفتم.خیلی به تنهایی در اردوی شهرکرد بدون تنبلی تمرین کردم.

*امیر هم مهمترین نقش را برای این مدال داشت؟

من واقعا از امیر متشکرم.او نقش برادر بزرگتر مرا داشت نه کوچکتر.مدالم را مدیون او هستم.شرمنده امیرم.تصمیم دارم پاداشم را با او تقسیم کنم.

*مسابقه سختی بود؟

برای من خیلی راحت بود.من خیلی آسان قهرمان شدم.خیلی سرحال بودم.50 متر آخر راهم فاصله زیادی با بقیه داشتم.

*چطور به این نتیجه رسیدید که امیر آهو شود؟

من نمی خواستم امیر به خاطر من مسابقه را ازدست بدهد.همه به من گفتند اما به خودم اجازه نمی دادم به خاطر طلا ی من برای خودم او مسابقه را خراب کند.با این که قهرمانی برایم مهم بود اما امیر مهمتر بود.به هرحال او هم زحمت کشیده بود.

*تا این که خودش پیشنهاد داد؟

خیلی ناراحت شدم.چون می دانستم امیر می تواند مدال بگیرد.جدی می گویم.به مسابقه مقدماتی اش نگاه نکنید.اگر در دور مقدماتی خوب ندوید به خاطر این است که 10 روز است اینجاست.بدنش افت کرده بود.اما فینال خوب دوید.

*پس امیر فدراکاری بزرگی کرده؟

حقیقت دارد.کسی این کار را نمی کند.

*اگر طلا نمی گرفتی دلت می سوخت که طلای 800 متر بازیهای آسیایی را نداری؟

یک جورهایی چرا.من مدال های زیادی دارم.14 مدال قهرمانی آسیا،ارتش های جهان و....تنها بازیهای آسیایی را نداشتم.

*حالا که قهرمان شده ای هنوز به امیر و مدالی که از دست داده فکر می کنی؟

فکر می کنم ،یک جورهایی به او ظلم شده.با این حال همیشه دوست داشتم جای امیر بودم.

*چرا؟

دیگر اشتباهاتی را که قبلا می کردم را انجام نمی دادم.من تازه یکسال است متوجه شدم که چطور تمرین کنم.اشتباهم این است که زمستانها فصل بدنسازی ندارم.من چهار ماه با مربی آفریقایی تمرین کردم .یک بار به اوگفتم چرا 45 /1 دقیقه نمی دوم.خندید و گفت گفت هر کس می خواهد 45 /1 بدود برنامه بدنسازی و سرعتش 6 ماه طول می کشد.آن موقع درک نمی کردم.

*چرا؟

چون خودم با دوماه تمرین 45 /1 دویدم.

*حالا به حرفهای او رسیدی؟

به حرف او رسیدم. بدن من 80 -70 /45 /1 بود.فوق العاده راحت دویدم.متاسفانه مسابقه در 1500 متر زیاد نیست.وگرنه 33 /3 ثانیه می دویدم.حیف است که مسابقه نیست.من در گوانگ ژو در مسابقه ای که هم مقدماتی داشت و هم جنگ مدال 37 /3 دویدم.در حالی که اگر  مسابقه جایزه بزرگ باشد و دو را بکشند ،در یک دور مسابقه ،می توانم 33 /3 بدوم.با شرایطی که دارم می خواهم سال آینده رکوردهایم را بهتر کنم.

* تو که این توانایی را داری چرا تمرین نمی کنی؟

من حوصله تمرین دوهای بالا را ندارم.کسی که دونده 1500 متر است باید دوهای بالا را تمرین کند اما من حوصله ندارم بیشتر از 400 متر تمرین کنم.

*این قدر تنبلی؟

من تنها به خاطر آقای کریمی ،خانواده ام و امیر تمرین می کنم.من هرچه لازم داشتم آقای کریمی نه نگفت.این مدال هم نتیجه زحمات اوست.

*هنوز هم به درخشش امیر امیدواری؟

امیر روزی مدال هایی می گیرد که همیشه آرزویم است.امیر فیزیک عالی دارد،قد بلند پوئن مثبتی برای اوست.

*با این حال هنوز جای مدال جهانی و المپیک در کارنامه ات خالی است.

مدال المپیک خیلی سخت است.باید تمرین حسابی داشته باشم.به ویژه فصل بدنسازی باید عالی باشد.فکرم آرام باشد.

*برخلاف تو بعضی از دوومیدانی کاران از فدراسیون راضی نیستند؟

من معتقدم فدراسیون ما موفق بوده.برای آن هم دلیل دارم.اول این که برای اولین بار ایران در قهرمانی آسیا سوم شده.مقامی که در خواب هم نمی دیدیم.روزی که آقای کریمی گفت ما 6 مدال در بازیهای آسیای می گیریم،خیلی ها می گفتند چرا می گوید،خیلی ها هم می خندیدند به این حرف اما ما پنج مدال گرفتیم.به نظر من ورزشکار باید غیرت داشته باشد وبعد  طلب حمایت کند.با این بودجه کمی که دوومیدانی دارد،رئیس فدراسیون با جرات از مدالها گفت.دوومیدانی ما پیشرفت کرده در حالی که خواب ان را هم نمی دیدیم.البته هنوز ندالی از بانوان نداریم،آن هم کنار کشورهایی مثل چین،ژاپن و کشورهای عربی که دوومیدانی کار از آفریقا می خرند.بودجه فدراسیون ما چقدر هست؟بودجه فدراسیون قطر 33 برابر آن است.حتی سه سال پیش بودجه فدراسیون دوومیدانی این کشور به اندازه بودجه کمیته ملی المپیک ما بود.رئیس فدراسیون فعلی هرچه از دستش برمی آید برای بچه ها هزینه می کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 111119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =