خرابکاران آلمانی به خانه‌هایی که در گوگل‌استریت به وضوح نمایش داده نمی‌شوند، با تخم‌مرغ حمله کردند. ظاهرا اهمیتی که صاحبان این خانه‌ها به حریم خصوصی می‌دهند، به مذاق این عده خوش نیامده است.

بهنوش خرم‌روز: تعریف حریم خصوصی در بین افراد متفاوت است. یکی از سیستم‌هایی که این تفاوت را به خوبی نشان داد، سیستم گوگل‌استریت بود که روی نقشه‌های خود،‌ خیابان‌های شهرها و خانه‌ها را با جزییات نمایش می‌داد. در آلمان برخی دوست نداشتند که خانه‌هایشان در این سیستم نمایش داده شود و گوگل به آن‌ها اجازه داد که برای حفظ حریم خصوصی انتخاب کنند خانه‌هایشان شطرنجی نشان داده شود. اما ظاهرا این تصمیم به مذاق عده‌ای از آلمانی‌ها خوش نیامده است.

به گزارش پاپ‌ساینس، گروهی در آلمان که خرابکار نامیده شده‌اند،‌ به سمت خانه‌هایی که در گوگل‌استریت شطرنجی نمایش داده می‌شوند،‌ تخم‌مرغ پرت کرده‌اند و روی درها یا درون صندوق‌های پستی‌شان یادداشت‌هایی با این مضمون انداخته‌اند: هدیه گوگل برای دوست‌داران حریم خصوصی.

بر اساس این گزارش، 3 درصد از آلمانی‌ها که جمعا حدود 250هزار نفر می‌شوند، انتخاب کرده‌اند که خانه‌هایشان در گوگل‌استریت مات و شطرنجی نشان داده شود. بعد از این که سخنگوی رسمی دولت آلمان در مورد حق حریم خصوصی و نگرانی آلمان در مورد روش جمع‌آوری اطلاعات صحبت کرد، گوگل به شهروندان آلمانی اجازه داد خانه‌هایشان را از نقشه گوگل‌استریت خارج کنند.

هویت فرد یا افرادی که از ابزار گوگل برای پیدا کردن این خانه‌ها استفاده کرده و بعد این خانه‌ها را مورد حمله قرار داده،‌ مشخص نیست. گوگل در پاسخ به این اقدام اعلام کرده که برای انتخاب افراد در مورد نشان داده شدن یا نشان داده نشدن در گوگل‌استریت احترام قایل است و به هیچ عنوان چنین رفتاری را قابل قبول نمی‌داند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 111171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
    0 0
    حریم خصوصی چی هست؟!
  • بدون نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
    0 0
    پس جاهای دیگه ی دنیا هم امر به معروف و نهی از منکر دارن!!!!!
  • بدون نام GB ۱۴:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۸
    0 0
    تیتر های رسمی تر و جذابتر انتخاب کنید گاهی مطالب شما رو روی صفحه ی فیس بوکم میذارم و بارها پیش اومده با عوض کردن تیتر مطلب بیننده هاش چند برابر میشه!
  • بدون نام GB ۱۴:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۸
    0 0
    اگه اینجا بود به جای تخم مرغ از نارنجک استفاده میشد