۰ نفر
۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۵

اگر روز شنبه(امروز) به یکی از خودپردازهای بانک تجارت مراجعه کرده باشید به طور قطع با پیام هایی مواجه شده اید که برایتان تازگی داشت.

به احتمال قوی برخی از پیام هایی که بر صفحه مانیتور خودپردازهای بانک تجارت مشاهده کردید می توانند از این دست باشند: کارت شما فعال نیست، موجودی مورد درخواست شما کمتر از موجودی حساب شما است، در مورد کارت شما ارتباط با مرکز بر قرار نشد، شماره رمز اشتباه است.

تمامی این پیام ها در صورتی از سوی خودپرداز های بانک تجارت به شما داده می شوند که تا همین دیروز به آسانی می توانستید از این کارت استفاده کنید و تمامی خدمات رایج در خودپردازها را دریافت کنید.

امروز شما چاره ندارید مگر به داخل شعب بانک تجارت مراجعه کنید تا کارمندان بانک تجارت با گفتن جمله تکراری  "امروز خودپردازهای بانک با اختلال همراه هستند " به یاری شما بیایند.

یا شاید راه دیگری را برگزینید و آن مراجعه به دستگاه های خودپرداز سایر بانک ها باشد. اگر شانس بیاورید و خودپردازی بیابید که خلوت باشد و فعال نیز باشد در کمال ناباوری خواهید دید موجودی شما به اندازه ای بوده که از خودپرداز بانک تجارت طلب کرده اید.

در این گیر و دار شاید برخی از افراد با دیدن جمله موجودی مورد درخواست شما کمتر از موجودی حساب شما است، موجودی خود را در اولین خودپرداز از دستگاه طلب کرده باشند. دستگاه نیز بلافاصله با کسر 1000 ریال کارمزد درخواست شما را اجابت می کند.

شاید در نگاه اول کسر 100 تومان از حساب شما به هیچ وجه مبلغ قابل توجهی نباشد اما اگر قرار باشد بسیاری از دارندگان عابر بانک تجارت در اولین اقدام، موجودی حساب خود را از سایر خودپردازها درخواست کرده باشند و به ازای آن 100 تومان نیز از حسابشان کسر شده باشد به طور حتم مبلغ قابل توجهی سود در قالب کارمزد به خزانه بانک ها رفته است. حال تصور کنید ماهی یکبار روند تکراری خرابی دستگاه های خودپرداز تکرار شود و 100 تومان ها بی هیچ تلاشی از سوی بانک ها به خزانه ها روانه شود. برای نمونه در همین چند روز تعطیلی اخیر بسیاری از دستگاه های خودپرداز قادر به پاسخگویی به درخواست مشتریان نبودند. از این دست تعطیلی ها در کشور ما کم نیست. با این وصف جمعه ها را نیز بر تعداد آنها اضافه کنید خواهید دید برای دریافت ناچیزترین مبالغ، به راحتی مدت زمان طولانی سرگردان خواهید بود.

این زیان جدای از مصیبت هایی است که در جستجوی خودپردازهای فعال و با صرف ساعت های زندگی خود بر شما رفته است.

با این حال در این بازی شاید شما به عنوان فرد تنها 100 تومان متضرر شده باشید اما بانک ها مانند همیشه برنده نهایی بازی بوده اند و تا داستان خرابی خودپردازها باقی است، بانک ها همچنان برنده خواهند بود. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 111462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
    0 0
    واقعا كه ...
  • شمس IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
    0 0
    از دوستان عزيز خواهشمندام در جنين مواقعي موجودي خود را توسط ديگر بانكها چك نكنند بلكه با درخواست كمترين مبلغ هم پول دريافت نمايند و هم موجودي خود را در رسيد مشاهده
  • بدون نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
    0 0
    ملكرد بانكها بسيار نا مناسب وخارج از عرف مشتري مداريست ، بسياري اوقات هزينه هاي 5000 ريالي را نيز بجهت انتقال وجه از موجودي كسر ميكنند كه با توجه به كاهش هزينه هاي نيروي انساني وحذف حضوري مراجعين به بانك توجيهي ندارد، اضافه كنيد هزينه هاي واهي تعويض كارتها به بهانه هاي امنيتي توسط بانك ملت وتحميل تردد درون شهري در جهت انجام اين خواسته بانك ،به مشتري واختلالات اينترنتي گاه وبيگاه بخصوص پايان هفته وتغير ماه!
  • بدون نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ایمان IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
    0 0
    این فردی که بدون نام در تاریخ( 6 اذر 18:23:23)از اونجور ادمهایی که شکست های خودشو گردن دیگران میندازه.باید خیلی کوته فکر باشه.چه ربطی داره این مسئله به امریکا.خبر انلاین هم هر حرف بیربطی از نظردهندگانشو نباید درج کنه چون ابروی رسانه خودشو زیر سوال میبره
  • بدون نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
    0 0
    کار کار فتنه گران است و بس.
  • سالار DE ۱۹:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
    0 0
    چه ربطی به آمریکا داره؟
  • یک شهروند IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۶
    0 0
    خواهشا به معنای خبری که مینویسید توجه کنید جمله ای با معنا اشتباه را چند بار نوشته اید. اگر موجودی درخواست شده از موجودی حساب کمتر باشد که پرداخت می کند. اخطار این گونه صحیح است: موجودی درخواست شده بیشتر از موجودی حساب است. یا : موجودی حساب از مبلغ درخواست شده کمتر است.
  • بدون نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
    0 0
    متاسفانه در اکثر موارد مسئولین فقط بدنبال توسعه کمی فعالیتهای ظاهری بوده و کمتر به آفتهای حتمی و راهکارهای مقابله با آنها فکر میکنند.خسارتها نیز طبق معمول بدوش مردم است.
  • مرتضی IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
    0 0
    من تو بیشتر بانکها حساب دارم وکارت خودپرداز اغلب بانکهارو دارم ولی به جرات میتونم بگم که خدمات الکترونیکی بانک تجارت از خیلی بانکهابهتره راستش من تو صحت این خبر یه کم شک دارم