۰ نفر
۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۴

فارس: یک تحلیلگر و خبرنگار فرانسوی با افشای اینکه رژیم صهیونیستی با هواپبمایی بدون‌سرنشین و با موشک، نخست وزیر لبنان را ترور کرد، فاش کرد که این ترور با موشک آلمانی، اجرای اسرائیل و نظارت و حمایت آمریکا انجام شد.

"تیری میسان " در جدیدترین مقاله خود که نسخه‌ای از آن را برای فارس ارسال کرد، تشریح کرد که ترور "رفیق الحریری " نخست وزیر فقید لبنان کار آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

این نویسنده و تحلیلگر فرانسوی در این مقاله تاکید کرد که ترور نخست وزیر لبنان که در سال 2005 ترور شد، با موشکی که یک هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی شلیک کرد، کشته شد.

این در حالی است که تاکنون گفته می‌شد، رفیق الحریری نخست وزیر لبنان در خودروی بمب‌گذاری شده خود کشته شده است. پس از آن هم بسرعت سوریه به این ترور متهم و اکنون پس از 5 سال حزب‌الله در تیرس‌رس اتهام آمریکا و دادگاه بین‌المللی جنایی است که با دستورات آمریکا هدایت می‌شود.

تیری میسان در این مقاله همچنین فاش کرد که بازرسان و بازرپرسان بین‌المللی عمدا افکار عمومی را منحرف و با تغییر جریان تحقیقات، اسرائیل را تبرئه کرده‌اند.

«موشک آلمانی، اجرای اسرائیلی و نظارت آمریکایی برای هدفی به نام رفیق الحریری نخست‌وزیر لبنانی» کلماتی است که تیری میسان مقاله افشاگرانه خود را در آن خلاصه کرده است.

میسان در مقاله خود تشریح کرده است که بر اثر انفجار محل ترور حریری، جریان هوایی بسیار داغ برای مدتی کوتاه منتشر شده که اشیاء با فشردگی بالا را مانند ساعت طلای حریری را به خود جذب کرده است ولی این اتفاق برای اشیاء با فشردگی پایین مانند پارچه رخ نداده است.

میسان در این مقاله به سخن کارشناسان نظامی بازمی‌گردد که از سلاحی پیشرفته سخن گفتند که بر اساس ادغام علوم هسته‌ای و فناوری نانو، انفجاری تولید می‌کند که قابل کنترل است به طور که فشاری بسیار قوی در لحظه توقف انفجار ایجاد می‌کند که بر اثر آن اشیای سنگین مانند خودروها از زمین به هوا پرتاب می‌شوند.

نویسنده فرانسوی در ادامه افشاگری خود، این امر را به سخن پزشکان فرانسوی نیز مرتبط می‌کند که "باسل فلیحان " نماینده لبنان را معاینه و تاکید می‌کنند که وی در معرض تابش اورانیوم غنی‌شده قرار گرفته است و خلاصه مطلب این است:
موشکی کوچک، که از هواپیمای بدون سرنشین شلیک شده است.

میسان در ادامه با طرح این پرسش که این موشک را چه کسی شلیک کرده است، تاکید می‌کند که در سال 2005 تنها آلمان این نوع فناوری را در اختیار داشته است و این امر خود فهم و درک این مطلب را آسان می‌کند که چرا اصرار داشتند "دلتف مهلیس " ریاست کمیته تحقیق بین‌المللی را با معاونت "گرهارد لمن " بر عهده بگیرد که فرضیه وجود یک کامیون را برای انحراف اذهان مطرح کنند.

نویسنده فرانسوی در ادامه به امتناع آمریکا و رژیم صهیونیستی از پاسخ به درخواستی برای کمک به تحقیقات این ترور اشاره می‌کند و با اشاره به اشاره سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و افشاگری وی درباره هواپیمایی بدون سرنشین اسرائیل در خاک و آسمان لبنان، نوشت که در زمان انفجار و ترور حریری، شاهدان عینی صدای هواپیمایی را شنیده‌اند که بالای صحنه جرم در حال پرواز بوده است و همین امر بازرپرسان را واداشت که از آمریکا و اسرائیل بخواهند که تصاویر هوایی ماهواره‌ای از صحنه جرم را در اختیار آنان بگذارند ولی واشنگتن و تل‌آویو این درخواست را رد کردند آن هم زمانیکه آمریکا هواپیمای آواکس را در آسمان لبنان به پرواز درآورده بود و تصاویری که این هواپیما ضبط کرده است، نشان خواهد داد که هواپیمای بدون سرنشین در محل ترور بوده است یا خیر.

در همین خصوص، عرصه سیاسی لبنان به دلیل اقدام توطئه‌آمیز دادگاه جنایی بین‌المللی که با هدایت آمریکا فعالیت می‌کند، در نوعی تنش به سر می‌برد زیرا بنا بر گزارش‌های خبری، قرار است این دادگاه پس از آنکه در پنج سال گذشته سوریه را متهم می‌کرد، این بار حزب‌الله لبنان را به اجرای این ترور متهم کند، امری که حزب‌الله در واکنش به آن اعلام کرده است که پاسخی قاطع به این اقدام فتنه‌انگیز خواهد داد.

«ایو بونه»، رئیس سابق دستگاه ضدجاسوسی فرانسه پیش از این با اشاره به این دادگاه به روزنامه الانتقاد لبنان اعلام کرده بود که دادگاه جنایی بین‌المللی دادگاهی سیاسی است که دستورات خود را از آمریکا دریافت می‌کند و تاکنون دادگاهی بین‌المللی تشکیل نشده است که سیاسی نبوده باشد.

161/ن

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • han2006 DE ۱۱:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
    0 0
    این اولا این اقای میسان ( تحلیلگر فرانسوی ) کیست ؟! و به چه مناسبت این تحلیلهای کیهانی رو به خبرگزاری مثل فارس ارسال کرده ؟؟!! و اگر این تحلیلهای ارسال مخالف مزاق خبرگزاری فارس می بود هم می آمدند انتشار دهند یا سریعا این بیچاره رو ایادی استکبار جهانی و صهیونیست اعلام می کردند !!!