یک نقص اینترنتی خطرناک بسیاری از کاربران را در خطر نقض حریم خصوصی قرار داده، به طوری که هکرها با استفاده از آن به اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های بازدید کنندگان برخی سایت‌های خاص پی می‌برند.

ابوالفضل کریمی: هکرها از یک حفره امنیتی در فضای وب استفاده کرده‌اند تا رفتار کاربران اینترنتی را بررسی کرده و از آن برای اهداف تجاری خود مانند تبلیغات استفاده کنند.

به گزارش تلگراف، محققان دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دیگو با بررسی 50 هزار وب‌سایت معروف، 485 وب‌سایت معروف را شناسایی کرده‌اند که در آن‌ها از این نقص سوء استفاده شده است. این باگ به هکرها اجازه می‌دهد متوجه شوند کاربران اینترنتی از چه سایت‌هایی بازدید می‌کنند و با استفاده از این اطلاعات بتوانند به اهداف تبلیغاتی خود برسند.

این محققان متوجه شدند در 63 سایت از تاریخچه سایت‌هایی که شخص تا آن زمان بازدید کرده است، ، کپی می‌گیرد و در 46 سایت دیگر، تاریخچه فعالیت کاربران به طور کامل به سرقت می‌رود. البته این سایت‌ها عمدتا غیراخلاقی هستند.

در این تحقیق هم‌چنین آمده که برنامه‌های محبوب وب2 مانند برنامه‌های mashup و نرم‌افزارهای پیچیده تبلیغاتی پر از این اشکالات هستند که می‌تواند حریم خصوصی کاربران را مورد حمله قرار دهد.

البته این تحقیقات هم‌چنین نشان داد که برخی از مرورگرها مانند گوگل کروم و سافاری اپل نسبت به این نقص اینترنتی آسیب‌پذیر نیستد. آخرین نسخه مرورگر فایرفاکس شرکت موزیلا نیز در برابر این باگ نرم‌افزاری ایمن است؛ اما کاربران اینترنت اکسپلورر باید وضعیت «مرورگر خصوصی» (private browsing) را فعال کنند تا در امان باقی بمانند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =