سعیدلو سازمان ورزش را در بازگشت کاروان محرم از بازی‌های پارا آسیایی چگونه ارنج می‌کند؟

این بزرگترین پرسشی است که رؤسای فدراسیون‌های ورزشی این وزها دارند. سعیدلو جمعه گذشته و قبل از سفر دوباره‌اش به گوانگژو برای همراهی اعضای کاروان پاراآسیایی ایران بود که در برنامه ورزش و مردم گفت: «بعد از پایان کار کاروان جانبازان و معلولان مان باری دیگر بررسی کار فدراسیون‌های ورزشی را آغاز می‌کنیم و بعضی از فدراسیون‌ها را ترمیم خواهیم کرد، یکسری از فدراسیون‌ها هم نیاز به باز‌سازی دارند.» او پیش از ین هم به خبر گفته بود: «روسای فدراسیون‌ها نمی‌توانند مرا فریب بدهند. تعدادی از این فدراسیون‌ها عملکرد موفقی را در بازی‌های آسیایی نداشتند که باید عملکردشان را دوباره بررسی کنیم و ببینیم مشکل از کجاست.»

سعیدلو که تا پیش از بازی‌ها پیش‌بینی می‌شد با پایان بازی‌های آسیایی جایگاهش را در سازمان ورزش به دلیل اختلاف با تعدادی از نزدیکان رئیس‌جمهور در نهاد ریاست جمهوری از دست می‌دهد و باید راهی یکی از سفارتخانه‌های ایران در اروپا یا آمریکای شمالی شود، به لطف درخشش کاروان ایران در بازی‌های گوانگژو توانست جایگاهش را بیش از قبل در ساختمان سئول مستحکم کند.

او حتی در جشن تجلیل از قهرمانان توانست عنایت ویژه رئیس‌جمهور به خود را در حضور بسیاری از اهالی ورزش، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و رئیس کمیته ملی المپیک به رخ بکشد. این جمله احمدی‌نژاد شاید بیش از هر چیز نشان از برنامه‌های بلند مدت احمدی‌نژاد برای سعیدلو در سازمان ورزش داشت؛ «ما‌اید دوره عدی بازی‌ها تیم دوم باشیم و این راه رازی دارد که راه موفقیتش را به سعیدلو گفته‌ام تا انجامش دهد.» و سعیدلو حالا با این پشتوانه آماده می‌شود برای دو سال و چند ماه باقی مانده از دوره کاری‌اش ارنجی جدید برای سازمان ورزش بچیند. روایات متواتری درباره شروع تغییرات از درون سازمان ورزش شنیده می‌شود. اینک اولین قربانی تغییرات حمید سجادی باشد و جای او را مهدی علی نژاد، رئیس جوان فدراسیون ووشو بگیرد. تغییری که البته مدام از سوی سجادی و علی‌نژاد تکذیب می‌شود. سعیدلو هم هنوز در این باره اظهارنظری نداشته. عدم سفر سجادی به گوانگژو در طول مسابقات آسیایی و موفقیت خیره‌کننده ووشو این شایعه را قوت داد اما همان زمان علی‌نژاد به این شایعه خندید و گفت: «یعنی چه؟ پون دو مدال گرفتم قرار است نفر دوم سازمان بشوم؟ یعنی اگر 10 مدال می‌گرفتم وزیر می‌شدم؟ این‌ها شایعه است باور نکنید. ما انشاالله در همین فدراسیون ووشو فعالیت کنیم خیلی مؤثرتر است!»

نکته‌ای که حمید سجادی درباره‌اش گفته بود: «ما تلاش مان این  است تا بتوانیم ماموریت آقای علی‌نژاد را برای حضور در فدراسیون ووشو بگیریم.» و ادامه داده بود: «فکر نمی‌کنم شایعه تغییرم درست باشد. از روزی که آمده‌ام این را می‌شنوم و دیگر به این خبر عادت کرده ام.»

سازمان اما فارغ از احتمال تغییرات در بدنه درونی خود می‌خواهد برای مسیری جدید پوست بیاندازد. فدراسیون‌هایی چون راگبی که ریاستش بر عهده صادق عابدین، تنها بازمانده از نسل مدیران علی آبادی است در صف مقدم قرار می‌گیرند. محمدرضا تابش، برادر‌زاده محمد خاتمی و فدراسیون سوارکاری در مرحله بعدی تغییرات قرار می‌گیرند. تغیرات سیاسی شاید به فدراسیون بوکس هم کشیه شود اما غیر از این تغییرات هدفمند، سعیدلو می‌خواهد با موج جدید تغییرات خیزی بلند را در رشته‌هایی ایجاد کند که در ماه‌های اخیر نتوانستند موفق باشند. رشته‌هایی چون شمشیربازی، تیر و کمان و حتی دوچرخه سواری. البته شاید لابی‌های جدید قربانیان موفقی چون داورزنی و کریمی را در فدراسیون‌های والیبال و دوومیدانی داشته باشد. جدول تغییرات در سازمان ورزش را اینجا بخوانید

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =