۰ نفر
۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۶:۰۹

دزدان مسلح که با کمین در مناطق خلوت کوهستانی به کوهنوردان دستبرد می‌زدند، سرانجام در کمین مأموران کلانتری دربند گرفتار شدند.

روزنامه ایران در این باره نوشت:
رسیدگی به این پرونده از عصر یکشنبه - 14 آذر - همزمان با شکایت گروهی از کوهنوردان در دستور کار مأموران کلانتری «دربند» قرار گرفت.

یکی از مالباختگان گفت: امروز همراه دو همکارم و پنج کارآموز زن، راهی منطقه «بند یخچال» شدیم تا از کارآموزان امتحان پایان دوره مربیگری بگیریم، اما به محض عبور از روستای «پس‌قلعه» ناگهان چهار مرد جوان که عینک آفتابی به چشم داشتند، سد راهمان شدند. دو نفر از آنها که با اسلحه ما را نشانه گرفته بودند، با فریادهای تهدیدآمیزشان می‌گفتند: تا به حال چند نفر را کشته‌اند و چنانچه در برابرشان مقاومت کنیم، ما هم کشته خواهیم شد.بدین‌ترتیب دزدان مسلح 150 هزار تومان پول نقد، هفت عدد گوشی تلفن همراه و دو ساعت مچی گرانقیمت همراه را سرقت کردند، اما هنگام فرار عینک یکی از آنها به زمین افتاد که وقتی به صورتش خیره شدم، با پا ضربه‌ای به سینه‌ام زد.»

پس از طرح این شکایت، تیمی از مأموران تجسس کلانتری همراه شاکی‌ها راهی کوهستان شدند، اما هیچ ردی از دزدان مسلح به‌دست نیامد.

این در حالی بود که همزمان با شروع تحقیقات، زوج جوانی هم به کلانتری آمده و شکایت مشابهی را مطرح کردند. آنها اظهار داشتند: «امروز هنگام کوهنوردی در ارتفاعات دربند ناگهان دو پسر جوان که عینک آفتابی به چشم داشتند، در منطقه‌ای خلوت سد راهمان شده و با تهدید، گوشی تلفن همراه، پول و طلاهایمان را سرقت کردند.»

بررسی این شکایت نشان می‌داد آنها نیز در دام دزدان مسلح کوهستان گرفتار شده‌اند.

سرهنگ قنبری - رئیس کلانتری دربند - در این‌باره گفت: پس از طرح شکایت‌های مشابه در کلانتری، چند گروه از مأموران در عملیات ویژه‌ای، برای شناسایی و دستگیری دزدان راهی کوهستان شدند. از سوی دیگر مشخصات تبهکاران در اختیار مخبرین و معتمدان محلی قرار گرفت.

سرانجام پس از تحقیقات گسترده عصر دوشنبه - 22 آذر - رد پای چهار تن از اعضای باند شناسایی شد و بلافاصله مأموران نامحسوس مستقر در کوهستان راهی محل مورد نظر شدند. مأموران تیم عملیاتی وقتی مطمئن شدند اعضای باند در تعقیب زوج جوانی هستند، بلافاصله وارد عمل شده و تبهکاران را دستگیر کردند. در بازرسی بدنی آنها نیز چهار دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی، 2 خنجر و مقداری پول کشف شد.

به گفته رئیس کلانتری دربند، دزدان پس از انتقال به کلانتری منکر هرگونه جرمی شدند، اما به محض روبه‌رو شدن با شاکی‌ها چاره‌ای جز اعتراف ندیدند.

یکی از آنها گفت: «از مدتی قبل به عنوان کارگر در کوهستان کار می‌کردیم، به همین خاطر با منطقه آشنایی کامل داشتیم. بنابراین پس از چندی برای به‌دست آوردن پول زیاد باند سرقت تشکیل دادیم. تاکنون نیز 10 فقره سرقت انجام داده‌ایم.»

سرهنگ قنبری خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات یکی دیگر از اعضای باند نیز شناسایی و دستگیر شد، اما یکی از متهمان به غرب کشور گریخته که احتمال می‌دهیم اسلحه دزدان در اختیار اوست.

وی با بیان اینکه تحقیقات تخصصی از پنج متهم دستگیر شده ادامه دارد، تأکید کرد: تیم‌های محسوس و نامحسوس کلانتری هم برای حفظ امنیت شهروندان در مناطق کوهستانی مستقر هستند.
56181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۷
    0 0
    چه عملیات مهیجی