نشریه تایم به رسم هر سال، 500 مورد از برترین‌های سال 2010 را در دسته‌بندی‌های مختلف معرفی کرده که در فهرست برترین ابزارهای فناورانه، بیشترین جایگاه‌ها به محصولات اپل اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه تایم علاوه بر این‌که عنوان فرد اول سال را به «مارک زاکربرگ» بنیان‌گذار فیس‌بوک و مشهورترین شبکه اجتماعی جهان اختصاص داد، فهرستی از برترین‌های سال 2010 را نیز به رسم هر سال منتشر کرد.

در بخش برترین ابزارهای فناورانه سال 2010، عنوان اول به محبوب‌ترین محصول شرکت اپل یعنی آی‌پد اختصاص پیدا کرد. با وجود این‌که آی‌پد اولین رایانه تمام لمسی تاریخ رایانه جهان نیست، اما می‌توان به جرات گفت موفق‌ترین آنهاست، زیرا تنها در ماه‌های اول عرضه این محصول بیش از 3 میلیون دستگاه آی‌پد در جهان به فروش رسید.

گوشی هوشمند گالکسی شرکت سامسونگ رتبه دوم برترین ابزارهای فناورانه سال 2010 را کسب کرد. می توان گفت سال 2010 در زمینه تلفن‌های همراه هوشمند، سال آندروید گوگل بوده؛ زیرا در سه ماه سوم سال این سیستم‌عامل گوگل بر روی بیش از 9 میلیون تلفن هوشمند نصب شد. این بدان معنی است که در حدود 44 درصد از تمام تلفن‌های هوشمند جدید تحت سیستم‌عامل اندروید هستند، در حالی که این میزان در سال گذشته تنها پنج درصد بود. یکی از برترین تلفن‌های اندرویدی سال 2010 نیز گالکسی سامسونگ بوده که مهم‌ترین ویژگی آن، نمایشگر درخشان و شفاف آن عنوان شده است.

رتبه سوم تایم باز هم به یکی دیگر از محصولات پرطرف‌دار اپل اختصاص یافته است. مک‌بوک ایر به عنوان یکی از سبک‌وزن‌ترین لپ‌تاپ‌های جهان با وزنی برابر یک کیلوگرم، با وجود قیمت نسبتا بالایش از طرفداران متعددی برخوردار است.

تلویزیون گوگل که در سال جاری عرضه شد، قدمی مثبت و رو به جلو در راستای ارائه تلویزیون‌های اینترنتی به شمار می‌رود. تلویزیون Logitech Revue Box که در میان برترین‌های تایم رتبه چهارم را به دست آورده، می‌تواند امکان جستجوی تصاویر ویدیویی را بر روی اینترنت، انتخاب تصاویر و پخش آنها بر روی دستگاه به وجود آورد.

رتبه پنجم برترین ابزارهای فناورانه سال 2010 نیز در اختیار شرکت گوگل و اولین تلفن همراه ویژه این شرکت یعنی گوشی «نکسوس یک» قرار گرفت. این گوشی که گوگل از آن به عنوان یک اَبَرگوشی یاد می‌کند، به اندازه ای که این شرکت انتظار داشت با موفقیت مواجه نشد؛ با این حال توجه تایم را برای انتخاب در فهرست برترین‌هایش برانگیخت.

با این حال به نظر می‌رسد شرکت اپل با در اختیار گرفتن رتبه ششم و اختصاص آن به گوشی آی‌فون4 تلاش‌های گوگل را برای به انحصار درآوردن برترین محصولات جهان با شکست مواجه کرده است. در سه روز اول فروش آی‌فون4 در حدود 1.7 میلیون دستگاه از این گوشی هوشمند به فروش رسید. ویژگی غیر قابل رقابت این گوشی وضوح نمایشگر 960 در 640 پیکسلی آن است که تاکنون بیشترین وضوح تصویری ایجاد شده در نمایشگری 3.5 اینچی بوده است.

تایم رتبه هفتم فهرست خود را نیز به تلویزیون شرکت اپل اختصاص داده که به نوعی، تلاش در راستای ایجاد تغییر در مالکیت محتوای رسانه‌ها به شمار می‌رود. این ابزار در واقع تنها جریان اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و دانلود کردن یا مالکیت دائمی بر روی اطلاعات در آن مفهومی ندارد.

لپ‌تاپ لیبرتو شرکت توشیبا با داشتن دو نمایشگر لمسی، انحصار شرکت‌های اپل و گوگل را در فهرست برترین‌های سال 2010 شکسته و رتبه هشتم را به دست آورده است. این لپ‌تاپ با داشتن دو نمایشگر هفت اینچی و تمام‌لمسی در تعدادی محدود ساخته و با قیمت هزار و 100 دلار به فروش رسید. می‌توان از این لپ‌تاپ در حالت عمودی به عنوان یک کتاب و در حالت افقی به عنوان یک لپ‌تاپ معمولی استفاده کرد.

شرکت مایکروسافت نیز در نهایت رتبه‌ای را در میان برترین‌های تایم از آن خود کرد و پس از عرضه دیرهنگام محصول کینکت توانست رتبه نهم فهرست تایم را به خود اختصاص دهد. کینکت، ابزاری جدید برای کنسول بازی ایکس‌باکس360 است که با استفاده از آن، برای انجام آن نیاز به ابزار خاصی نخواهد بود و تنها با کمک حرکات بدن می توان آن را کنترل کرد. در واقع کنترل اصلی این بازی، بدن کاربر است، ویژگی‌ای که می‌تواند این بازی را به مرور زمان به بازی محبوب‌تر از نینتندو Wii تبدیل کند.

دهمین ابزار فهرست تایم، نوک‌کالر، کتاب‌خوان الکترونیکی شرکت بارنز اند نوبل است که مشابه آی‌پد از نمایشگر لمسی برخوردار بوده و تمام رنگی است. در واقع این کتاب‌خوان اولین کتاب‌خوان تمام رنگی با وضوح تصویری بالا است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 118322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خ. شهروند رشتی IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۴
    0 0
    خبرآنلاین در چینش و ترجمه مطالب علمی روز دنیا، بی رقیبه! دست مریزاد!
  • بدون نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۴
    0 0
    آخی چقدر قشنگ مجله تایم برترین ها را انتخاب میکنه . فقط 4 تاش مال آقای استیو جابز است . یکیش هم مال آقای بیل گیتس که فقط بلده از سونی و نینتندو تقلید کنه .
  • بیتا IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۴
    0 0
    دم شما گرم
  • م.ا IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۶
    0 0
    ماندن