نظرات کاربران خبرآنلاین در مورد قیمت خودرو پس از افزایش قیمت بنزین

با گذشت کمتر از دو هفته از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها‏، همانگونه که پیش از این خبرآنلاین در مطلبی با عنوان « افزایش فشار افکار عمومی بر خودروسازان» پیش‌بینی کرده بود، انتقادات جدی در مورد میزان مصرف سوخت خودروهای داخلی و قیمت فروش آنها به وجود آمده است.

در چند روز گذشته نظرات متفاوتی در مورد قیمت سوخت، میزان مصرف و کیفیت سوخت از سوی خوانندگان خبرآنلاین ارایه شد. حجم این نظرات روز گذشته پس از مصاحبه وزیر اقتصاد در مورد سوخت بیشتر از روزهای گذشته شد.

 مانی از کاربران خبرآنلاین نسبت یه این مصاحبه این گونه واکنش نشان دادک «خدا را شکر که بالاخره از زیر منت بنزین مفت درآمدیم. حالا که قیمت‌ها جهانی شد لطفا کیفیت بنزین را هم مطابق با استاندارد جهانی کنید.» یکی دیگر از کاربران نیز چنین گفته «وقتی یک ماشین را در ایران دو برابر قیمت واقعیش در دنیا می‌فروشید، یعنی پول چند سال بنزینش رو هم پیش پیش گرفتید. پس آقای وزیر سر مردم منت نذارید که داریم بهتون لطف می‌کنیم.»

انتقاد از قیمت بالای خودرو در ایران و مصرف آن بسیار زیاد بود چنان چه شخصی که خود را «حرف دل» معرفی کرده معتقد است: «آقای وزیر شما ماشین را به قیمت خلیج فارس بفروشید. چرا فقط به بنزین گیر دادید که باید به قیمت خلیج فارس تعیین شود. کدام اقتصاددان شما را توجیه کرده که این مقدار بنزین سهمیه‌ای کفاف ماشین‌های قراضه و عقب افتاده ایرانی را می‌دهد. شما اجازه بدید ماشین های کم مصرف خارجی با قیمت جهانی به دست مردم برسد بعد.»

یک فرد بدون نام نیز نوشته است: «قیمت خودروها را هم به فوب خلیج فارس بفروشید آقای وزیر تا عدالتی که می‌گید برقرار شود.» اما جالب این که بیشتر انتقادات از خودروسازان نه به کیفیت پایین و مصرف زیاد، بلکه به قیمت بالای فروش آن تعلق داشت که گویا شهروندان معتقدند با واقعی شدن قیمت خودرو، مصرف آن نیز کمتر خواهد شد.

از سوی دیگر کاربران بسیاری خواستار کاهش حذف تعرفه خودروهای وارداتی شده‌اند که مصرف و استهلاک کمتری دارد. چنانچه یک نفر نظر داده است: «آخه اینم شد منطق؟! تو کشورهای خلیج فارس ماشین با کیفیت درجه 1 میخرن 15 میلیون که در 100 کیلومتر 6 لیتر می‌سوزاند.»

به نظر می‌رسد از این پس خودروسازان در کیفیت و مصرف سوخت مشکلات بسیاری با مشتریان خود خواهند داشت چنانچه یک «ناشناس خداشناس» نیز معتقد است: «آقا ببخشید ماشین کدوم فامیل شما ماهانه 60 لیتر مصرف داره پدر بیامرز؟ نه که خیلی کیفیت ماشین ها بالاست. این ها با مصرف 3 درصد می سوزند؟»

/32

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 120266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متاسف IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    1 0
    یعنی ما از کشورهای حاشیه خلیج فارس هم کمتریم که ماشین روز دنیا رو به قیمت خودرو های داخلی ما میفروشن.
  • بدون نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    شما اینو گفتید مثل ایران خودرو که امد 2 درصد قیمت رو کم کردیا از پژو پارس ELX با قیمت 23 میلیون یک میلیون کم کرد تا شاید مشتری پیدا کند. خودروساز نمی گذارد و عده ای هم که پشت سرشان هستند لابی پرنفوذ هستند و ناعادلانه حقوق مردم بر داشتن بازاری ازاد وقیمت های واقعی رو به بهانه های که همه می دونیم ضایع می کنند. واردات خودروبه قیمت واقعی تنها منافع مصرف کننده که 50 سال به او ظلم شده به نسبت بهایی که داده هم گرون تر هم بی کیفیت محصول داخلی رو گرفته
  • بدون نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    زمانی که کالای خودشان راچندبرابر قیمت جهانی می فروشندآنهم ازنوع بی کیفیت را تورابه خدافکرمی کنندمردم نمی دانند اگر راست می گوییدتعرفه ورود خودروهای وارداتی راصفر کنید آنگاه بنزین را نه بهقیمت فوم خلیج فارس بلکه به قیمت ترکیه بفروشید
  • بدون نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    لابی خودروسازا مگر ندید نمی گذارند تعرفه ها به نفع مردم و کم شود سودشان حذف بشود1- قانون برنامه چهارم کاهش تدریجی تعرفه عملی نشد 2-دوسال پیش مجلس تصویب نکرد 3- الانم خوشون مجوز واردات ماشین های چینی را دادند بعد واردات سواری های المانی یا ژاپنی را به ان خاطر بستن ؟؟؟می بینی تورخدا
  • بدون نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    همه می دونن پراید پژو وپرشیا بی کیفیتن استاندارد روز دنیا رو ندارند دیگه اینقدر گقته شد خود مجلسم خسته شده چون فایده ای نداره دیگه یه نگاه به اسمون بنداز تصادفات ببین مراجعات تعمیرگاها رو ببین دیگه نیازی به تکرار بی کیفیت بودن محصولات داخل نیست
  • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    تا دیروز خودرو یا قطعات چینی کلن بی کیفیت بود حالا امروز 2 دسته شدن با کیفیت و بی کیفیت !!!اخه مردم که نااگاه نیستن قدمت و تجربه چین در خودروسازی 10 سالم نمیشه بعد شما انتضار داری چه سواری چه تجاری با کیفیت المان یا ژاپن بزنند؟یا لیاقت مردم رو این میدوند؟؟؟بعد خیلی ها می ترسن از خودروسازا چون می دوند هر کی انتقاد کنه یا بحث تعرفه پیش بیاره سریعا پستشو از دست می ده یا ور می افته!!یا انگای دیگه بهش می زنند
  • علی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    باایجاد شرایط رقابت سالم میتوان کیفیت خودروی داخلی را بالا بردواین کارتنها باایجاد شرایط سهل واسان برای واردات خودروی باکیفیت وبروز وقیمت مناسب قابل تحقق است .بااینکار اکثریت مردم رضایت بیشتری از دولتمردان وزندگی خود خواهند داشت وفرهنگ زندگی ورانندگی انها افزایش خواهد یافت.
  • محسن IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    توی این سرزمین هیچ وقت جنسی که گران شد کمتر از قیمت روز اولش نشد که هیچ حتی رو به ارزانی هم نرفت، چطور در مناطق آزاد که قیمت بنزین از روز اول بدون یارانه بود امکان وارد کردن خودروهای روز دنیا با قیمت کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود داشت اما داخل ایران نه تازه منت سر ملت هم هست نه اینکه خودروهای ساخت داخل با تکنولوژی روز دنیا تولید و وارد بازار میشن تازه خیابان های شهرها و جاده ها و خدمات پس از فروشمون هم که دیگه جای خود دارن...
  • ایرانی IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    تلاش بیهوده میکنید لابی های قدرتمند خودروسازی هرگز اجازه آزادسازی قیمت خودرو را نخواهند داد حقوق مصرف کننده= کشک
  • سعید IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    شاید حرفهای شما درست باشه ولی فقط در نظر بگیرید اگه قیمت خودرو بیاد پائین و همه ماشین بخرن چه بلایی سرمون میاد؟بهتره به جای پائین آوردن قیمت ماشین کیفیت آنها رو بالا ببرن
  • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    نميدونم چي بگم اصلا به كي بگم كو گوش شنوا
  • بدون نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    یک ماشین در ایران حداقل 2.3 برابر قیمت جهانی میباشد راستی وقتی بنزین گران است و آزاد چرا ماشین به قیمت آزاد فروخته نمیشود . این پول اضافی به حساب کی ؟؟ در کشور های دنیا هر دو آزاد هستن ولی در کشور ما هر دو یک منبع درامد برای ؟ ماشین را آزاد کنید آنوقت به هر قیمتی که دوست دارید بنزین را بفروشید
  • بدون نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    همه نظراتي که کاربران عزيز دادن درست ، اما نبايد از کيفيت بنزين هاي توليدي خودمون که الان تو پمپ بنزين ها داره ارائه ميشه غافل بود . دارن بنزين رو به قيمت فوب خليج فارس ميفروشن اما اون بنزين کجا و ايني که ما داريم به خورد ماشينامون ميديم کجا !!! مصرفش حداقل 50 درصد زياد شده
  • حسن IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    به كابران محترمتان بگوئيد كه قيمت دلار واقعي حداقل 2500 تومان است يعني يك كمري كه الآن در دبي 20 تومان است در صورت واقعي شدن قيمت به 50 تومان مي رسد يعني همين قيمت داخل ايران.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    من يك پيشنهاد دارم محبت فرماييد درامد سالانه خودروسازان را به صورت نقدي به خودشان بدهيد به جاي آن ورود خودرو را ازاد كنيد در عوض هزينه هايي همچون بنزين بهداشت و درمان كه شامل بيماريها ي تنفسي مرگ و مير و معلوليت ناشي از كيفيت پايين خوروها بسيار كم ميشود و استاندارد زندگي هم بالا ميرود.
  • فقط IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    خبر ان لاین اگر واقعا رسانه هستید این سئولات ار از وزیر بپرسید و نگذارید به دیگران پاس بدهند . الان نه بنزین فوب بندر 750 تومان است نه خودرو اشغالی ایرانی ارزش 14 میلیون پول را دارد .
  • بدون نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    " اقای سعید خان " چه بلای سرمون می اد توضیح می دهید؟1- خودروهای فرسوده سریع تر خارج می شوند؟2- الودگی هوا کمتر می شود؟3- سود خودروسازا کم می شود؟4- تصادفات و تلفات کاهش محسوسی پیدا می کند؟5-مردم به حق خود می رسند؟6-با وضع قوانین جدید عمر مفید خودرو که 30 سال است کم می شود ؟7-چهره ی شهر از پژو و پراید در می اید؟ اینها اثراته منفیه؟یعنی شما حق خودتو پراید یا پژو بی کیفیت و گرون می دونید؟
  • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    کسی که از نرخ واقعی ارز می گوید یه مثال بزنم پژوی پارس تولیدی در حدود 19 میلیون تومن ایران خودرو می فروشه به قول شما کمری با ان امکانات قیمتش 20 میلیون برابره ؟چرا ؟همون امکاناته؟ هون کیفیته؟همون ایمنی ؟همون استهلاک و امکانات؟همون دوامه؟؟؟جواب
  • عرفان IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    من دوست دارم خودرو با مصرف 3 لیتر در 100 کیلومتر وبا قیمت 10 میلیون تومان بگیرم . چیکار کنم؟ به کجا مراجعه کنم؟
  • بینام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    حسن آقا حقوق واقعی مردم هم ماهی 5000 دلار است که با احتساب 2500 تومان شما میشود بعبارتی ماهی 5/7 میلیون تومان ( باشه ماشین اون موقع بشه همین 50 میلیون تومن )
  • مشتاق IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    حسن آقا شما قيمت دلار رو برابر 2500 تومان از كجا در آوردي؟ اگر دلار 2500 باشه درآمد ما هم به همون نسبت بايد افزايش پيدا كنه چون كه اولا هزينه توليد مياد پايين و جنسها رو با تعداد بيشتري ميشه توي بازارجهاني فروخت و دوم هم درآمد عمده كشور ما نفته با قيمت دلار كه هر روز هم گرونتر ميشه الان 92 دلاره! حالا حرفي نيست شما درآمد همه مردم رو 2.5 برابر كنيد و دلار هم 2500! مشكلي نيست. چرا سفسطه مي كني دوست عزيز؟
  • بدون نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    این مباحث زمانی ارزشمندند که کشور یک بستر و زیرساخت قوی اقتصادی داره که اجازه میده فاکتورهای مختلف توش جابجا بشن مثل یارانه یا جهانی سازی قیمتها یا ارز. زیرساخت اقتصادی ما از طرفی همیشه در حال جنگ با تحریم ها و محدودیتهای بینالمللیه و از طرفی هم مشکلات درونی عمیق داره. پیاده کردن یک اقتصاد صحیح تو ایران با قوانین و شرایط موجود بعد از انقلاب 50 سال زمان میخواد تا به بار بشینه. بهترین روش برا این امکانات همون اداره ی کدخدا منشانه و البته با تدبیره.
  • مشتاق IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    آخه كدوم آدم عاقلي مياد نرخ ارزش رو بالا نگهداره بعد 110 درصد عوارض گمركي روي خدرو بگيره؟ ثانيا اگر ارزش واقعي دلار 2500 باشه با اين قيمت بايد ايران خودرو و سايپا به ساير كشور در حجم بالا و با همين قيمت صادر كنند! جرا اينطور نيست.؟
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    سلام عليكم اينكه فقط بگوييم مي خواهيم با هدفمندي يارانه ها قيمت حامل هاي انرژي را جهاني كنيم صحيح و عادلانه نيست 0 زيرا حالكه قيمت انرژي و سوخت جهاني شده مردم مجبورند قيمت خودروهاي داخلي كه 2تا3برابراستانداردهاي جهاني مصرف دارند رابا قيمتي حدود 2.5 برابر قيمت هاي جهاني خودرو بخرند حال آنكه درآمد همين مردم حتي بعضا يك هشتم درآمد ساير مللي كه قيمت سوخت را جهاني پرداخت مي كنند نيست.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    پيشنهادميشودحقوقها كارمندانوكارگران و و غيره هم به قيمت فوب خليج فارس بشود
  • بدون نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    شما فکر میکنید اگر قیمت دلار 2500 تومان بشود خودرو سازها قیمت خود را تغیر نمیدهند؟
  • قاسم IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    هدفمند کردن یارانه ها= درآمد به ریال و خرج به دلار و یورو
  • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    واقعا یعنی با چه منطق من درآوردی ای می خواهید بگویید قیمت خودرو در ایران بالاست؟؟ مزد نیروی کار و هزینه تولید و هزینه ماشین آلات و هزینه واردات مواد اولیه و خرید مواد تولید دخال را مشخص کنید در یک خودرو بعد بگویید قیمت بالاست!! در ضمن گیریم که قیمت ÷راید بشود دو میلیون تومن آن وقت افزایش قیمت بنزین به نظر این بینندگان هوشمند شما منطقی است یا اینکه باز هم غر خواهندزد؟؟
  • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    سی سال حمایت تمام عیار از صنایع خودروسازی کشور با پول ملت کافی نیست ؟ حالا که طرح آزاد سازی قیمت های را اجرا نمودید به نظرات این ملت در مورد دسترسی به خودروهایی با کیفیت , ایمن و بدون آلایندگی هوا هم احترام بگذارید .
  • بدون نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    قيمت بنزين به قيمت جهاني،قيمت خودرو دو و نيم برابر جهاني و درامد يك هشتم جهاني!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • برای حسن US ۱۱:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    نخواستیم کمری رو قیمت جهانی بدن همین تولیدات داخلی رو به قیمت واقعی بدن
  • بدون نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    بنده حاضرم بنزین رو به نرخ فوب نه تنها خلیج فارس بلکه هزار تومان بخرم به شرط اینکه قیمت ماشین هم واقعی بشه چون که در مقایسه با قیمت پرشیا که تقریبا 19 میلیون هست خودروی سوزوکی ویتارا و سوناتا و کمری هم تو بازارهای جهانی 19 میلیون تومان هستند و به نظرم باید یک مافیا پشت سر این قیمت ها باشه...
  • دولت KW ۱۱:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    قيمت خودرو 2 برابر قيمت جهاني هست كه هست . قيمت بنزين هم بايد 2 برابر قيمت جهاني شود .
  • حسین IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    به خدا اگر فقط یک ماه کسی از خودرو سازها ماشین نخره قیمتش از قیمت جهانی هم کمتر می شه.
  • lllllllllllllll IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    l''l
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
    0 0
    ببخشید تا موقعی این مالیاتها به ماشین های خارجی بسته بشه تا 1000 سال آینده ما پراید سوار میشیم تازه قدرالسهم آقایان یادتون نره چه درآمدی راحتر از این... این قدرالسهم که عمرا حذف نمیشه ولی در مورد قیمت خودرو من با بچه های بالا صحبت میکنم شاید 0.00000001% ارزونتر بشه
  • تهروني IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۶
    0 0
    چراماشين من بايد با يك ليتر بنزين 5 كيلومتر بره ولي ماشين شيوخ عربي 15 كيلومتر و آلودگي مال من 4 برابر مال اونا باشه لطفا بگين از اين وضع كي سود مي بره آقاي به اصطلاح وزير
  • خسته IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۶
    0 0
    اصلا بياين يه همه پرسي روي سايتتون بذارين و نظر مردمو به اين مسولين گرامي برسونين نظر من اينه كه اگه زمين كارخانه هاي خوذرو سازي رو شخم بزنن و كشاورزي را بندازن والا سودش بيشتره شما آلودگي رو ببين تصادفات رو ببين تلفات جاني رو ببين مصرف چند برابر سوخت و قطعات رو ببين و... حالا خداييش كدوم بهتره آيا حمايت مطلق از خودروسازي كار درستي ست
  • بدون نام NL ۰۵:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    0 0
    جالبتر از همه این خودروی مینیاتوره ادم لذت میبره: به به چه چه ... کیفیت،زیبایی،تنوع،مصرف پایین،تعادل،سرعت و.... راستی طراحی ایرانی
  • معترض IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۳
    0 0
    همه معترضن ولی نمی دونم چرا تا پیش فروشی اعلام میشه همه میریزن و سریع سهمیه ها پر میشن. ایراد اصلی قبل از خودرو ساز و مافیا مردمن که اجازه میدن اینجوری مورد بازیچه قرار بگیرن نباید تسلیم اینا شد بیاین چند ماه بیخیال ماشین سواری بشیم و نخریم تا آقایون بفهمن یه من ماست چقدر کره داره
  • بدون نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۲
    0 0
    طبق قانون الان تعرفه باید زیر 30 درصد باشه. من نمی دونم خودروسازها الان در سال 89 حرف از پله ای کم کردن تعرفه های می زنند در حالی که خود جلوی این قانون که از 5 سال پیش باید اجرا میشد ایستادند. دلیلش هم کم کاری مجلس و دولت است در این سال ها. پس این شعار طرفدار مردم بودن دولت در این 5 سال چی شد؟
  • احمد IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۲
    0 0
    اصلا خوردوی وارداتی هم نخواستیم ماشین های ایرانی رو به همان قیمتی که به کشور های دیگه مثل سوریه میدهید به مردم بدین این حرف که دیگه جواب نداره؟!