وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رد استقلال کامل سازمان سینمایی از وزارت ارشاد تاکید کرد این سازمان در صورت شکل‌گیری زیر نظر ارشاد فعالیت خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، نشست رسانه‌ای وزیر ارشاد درباره شورای عالی سینما یکشنبه 12 دی‌ماه در سالن اجتماعات معاونت سینمایی برگزار شد.

سیدمحمد حسینی در این نشست در پاسخ به سئوال خبرآنلاین درمورد گرایش سینما به دولت و حذف صنف از این عرصه گفت: «اقدامات ما به هیچ عنوان در مسیر حذف اصناف  نبوده و اگر بخش دولتی سینما اقدامی مدیریتی انجام می‌دهد نشانگر کنار گذاشتن اهالی سینما یا دولتی کردن سینما نیست.»

او ادامه داد: «قرار نیست همه مدیران فیلم بسازند که تصور کنیم تمام بدنه سینما می‌خواهد دولتی شود. اصناف نیز وظیفه خود را در زمینه حمایت از اعضا و تامین آنان انجام خواهند داد.»

وزیر ارشاد در پاسخ به این سئوال که شکل‌گیری سازمان سینمایی موجب منفک شدن بخش مدیرتی سینما از وزارت  ارشاد می‌شود، گفت: «تشکیل این سازمان کاری زمان‌بر است که در نهایت پس از شکل‌گیری قطعا زیر نظر وزارت ارشاد همانند سازمان حج و زیارت فعالیت خواهد کرد. شکل‌گیری سازمانی کاملا جدا از  وزارت ارشاد نیاز به مصوبه مجلس دارد که چنین اقدامی درمورد سینما صورت نخواهد گرفت.»

گزارش کامل این نشست متعاقبا در خبرآنلاین منتشر می‌شود.

54

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 120287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =