صندوق بین المللی پول اعلام کرد: بدهی جهان به ۱۸۲ تریلیون دلار رسید

نشریه نیشن نوشت: رییس صندوق بین المللی پول گفت: سطح بدهی جهان از سوی این نهاد در حدود ۱۸۲ تریلیون دلار برآورد شده است. 

به گزارش خبرآنلاین، کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول نسبت به افزایش حجم بدهی جهان به ۱۸۲ تریلیون دلار هشدار داد. وی گفت: رشد اقتصاد جهانی پر قدرت باقی مانده است؛ اما روندی ملایم و حتی ناهموار دارد.

لاگارد افزود: فشار بر روی بازارهای نوظهور افزایش یافته و تنش های تجاری هم شروع به تاثیر منفی بر روی اقتصاد گذاشته و افزایش ریسک ها را به همراه داشته است.

رییس صندوق بین المللی پول گفت: سطح فزاینده بدهی جهان توسط این صندوق در حدود ۱۸۲ تریلیون دلار برآورد شده است. لاگارد گفت: بازسازی سیاست های پولی بازدارنده و بازبینی سیاست های پولی، بویژه برای بازارهای نوظهور با بدهی بالا و کشورهایی که درآمد پایین دارند، بسیار مهم است.

صندوق پول

لاگارد به این نکته اشاره کرد که افزایش شفافیت بدهی در بخش حجم و شرایط وام ها توسط وام گیرندگان و بانک ها به اندازه پشتیبانی ثبات بدهی مهم است. بنابراین انتخاب سیاست درست برای اقتصادها، اقتصاد جهانی و هر شخصی در هر جایی در ارتباط با تجارت مهم است.

رییس صندوق بین المللی پول گفت: اگر افزایش تعرفه ها انجام گیرد، تا سال ۲۰۲۰ میلادی در حدود ۰.۲۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان کاهش پیدا میکند؛ اما اگر تنش های تجاری فروکش کند، در حدود ۰.۵ درصد به تولید ناخالص داخلی جهان می افزاید.

لاگارد تصریح کرد: انتخاب مشخص است؛ یعنی نیاز ضروری برای کاهش تنش های تجاری، کاهش تعرفه ها و به روز کردن قوانین بر پایه نظام تجارت چندجانبه وجود دارد.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =