نظر مسئول بسیج زنان درباره ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال/ سن بلوغ روبه کاهش است

ایسنا نوشت:مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: هویت زن با پیروزی انقلاب اسلامی احیاء شد .

مینو اصلانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران در یاسوج افزود: در چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم و زن در این 40 سال جایگاه ویژه‌ای به دست آورده است. زن پیش از انقلاب کاملا مهجور بود و اگر در صحنه نیز حضور داشت به شیوه غربی این حضور را می‌پذیرفتند و رژیم طاغوت در تلاش برای عرضه نمونه غربی از زنان ایرانی بود.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی خدمات ارزشمند، بی بدیل و مهمی به حوزه زنان کرده و امروزه تبیین و بیان الگوی نه شرقی و نه غربی از موارد دیگری است که هدفگذاری شده است .

اصلانی تصریح کرد: این الگو برگرفته از زن مسلمان ایرانی است که در کنار مردان حضور یافت و به شهادت رسید، فرزندان را تقدیم درگاه الهی کرد، رشادت و فداکاری کرد و زنی با چنین ویژگی هایی بن بست شکن و معمار ایران جدید است. برای نگهداری و پاسداشت این ارزش‌های عمیق زنان ما پا به میدان گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: امروزه ایستادگی و مقاومت زنان مسلمان در دنیا خود را نشان داده و زنان ما نشان داده اند با هیبت زیبای حجاب می‌توانند در دنیا بدرخشند و این افتخارات زن مسلمان است که توانسته دنیا را تحت تاثیر قرار دهد .

مسئول بسیج جامعه زنان کشور آموزش و توانمندسازی زنان را از هدفگذاری های انجام شده در حوزه بسیج جامعه زنان کشور دانست و اظهارکرد: تفاهمنامه‌های متعددی در حوزه توانمند سازی جامعه زنان عملیاتی شده است .

اصلانی افزود: نمادسازی و الگوسازی در حوزه فرهنگی از دیگر برنامه‌های در دست اجراست و تبیین الگوی سوم، تبیین شخصیتی شهدای زن، برنامه های قرآنی، بحث عفاف و حجاب به عنوان پایه تحکیم و تقویت بنیان خانواده از دیگر محورهای مورد نظر است.

 وی همچنین از برنامه‌ریزی آموزش و توانمندسازی کارشناسان متعدد در حوزه فرهنگی خبر داد و تاکید کرد: فعالیت بر محور فضای مجازی و تقویت دانش فضای مجازی و رسانه‌ای خانواده‌ها و برگزاری کارگاه آموزشی از دیگر برنامه‌های هدفگذاری شده است .

مسئول بسیج جامعه زنان کشور از راه اندازی ۳۰۰۰ مهد قرآنی در کشور خبر داد و اضافه کرد: تقویت مهدهای قرانی نیز اجرایی شده و ۲۰۰۰۰ پایگاه مقاومت نیز با حضور زنان با انگیزه و فرمانده زن اداره می شود همچنین بیش از ۱۰ میلیون عضو بسیج زنان در کشور داریم.

اصلانی با بیان اینکه بسیج پرچمدار مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، تاکید کرد: بسیج در زمینه آسیب‌های اجتماعی ۶۰۰محله را در کشور شناسایی کرده است که این تعداد محله در چند ماه آینده به ۱۰۰۰ محله خواهد می رسد.

وی در خصوص ازدواج دختران زیر ۱۸سال اضافه کرد: از یک طرف سن بلوغ در حال کاهش است و از طرفی اگر بخواهیم سن ازدواج در کشور را ۱۸سال در نظر بگیریم مشکلاتی پیش می آید چراکه شاید کسی شرایط ازدواج را داشته باشد و نباید محدودیت ایجاد کنیم اما ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال را تایید نمی‌کنم چراکه قانون است و اگر دختر داشتم از قانون تخطی نمی کردم.

۴۲۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۴
    0 0
    موضوع ازدواج کودکان چه ربطی به انقلاب اسلامی داره؟؟ میشه مجددا از این خانم بپرسین