زیاد سرما می‌خورید؟ با این روش‌ها خوددرمانی کنید!

شروع فصل‌های سرد سال اغلب با سرماخوردگی همراه است. ترکیب گلودرد، بی‌حالی، تب و درد بدن، حتی اگر تمام روز را در خانه بمانید باز هم طاقت فرساست.

به گزارش خبرآنلاین، شروع فصل‌های سرد سال اغلب با سرماخوردگی همراه است. ترکیب گلودرد، بی‌حالی، تب و درد بدن، حتی اگر تمام روز را در خانه بمانید باز هم طاقت فرساست. دستورهای خانگی زیادی برای درمان این بیماری کلافه‌کننده وجود دارد که در ادامه به بعضی از آن‌ها می‌پردازیم.

سوپ مرغ:

سوپ مرغ ممکن است یک درمان کامل برای سرماخوردگی نباشد اما یکی از بهترین گزینه‌های غذایی برای این بیماری است. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف سوپ مرغ و همچنین سبزیجات، سرعت حرکت نوتروفیل ها را کاهش می‌دهد. نوتروفیل ها نوعی گلبول سفید خون هستند و وقتی سرعت حرکتشان کاهش می‌یابد، در نواحی از بدن که نیازمند بهبود بیشتری هستند، متمرکز می‌شوند. علاوه بر این سوپ مرغ به بهبود عفونت‌های تنفسی کمک می‌کند.

زنجبیل:

ریشه زنجبیل از دیر باز به دلیل فواید بسیار زیادش در بهبود سلامتی مورد توجه قرار گرفته است. می توان چند تکه از ریشه ی زنجبیل را در آب جوش ریخت و از آن برای درمان سرفه و گلودرد استفاده کرد. علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل برای درمان حالت تهوع که معمولاَ همراه با آنفولانزا بروز می کند بسیار مؤثر است.

عسل:

عسل خواص ضد باکتری و ضد میکروبی بسیار زیادی دارد. برای درمان گلودرد می‌توانید عسل را با چای و آبلیمو مخلوط کرده و مصرف کنید. محققان عقیده دارند که عسل یکی از بهترین مهار کننده‌ها برای سرفه است. در یک تحقیق به این موضوع پی برده شد که اگر کودکان (حتما بالای یک سال) قبل از خواب حدود 10 گرم عسل مصرف کنند، شدت و علائم سرفه کاهش خواهد یافت.

سیر:

سیر حاوی ترکیبات آلیسین است که خواص ضدمیکروبی دارد. اضافه کردن سیر به رژیم غذایی نه تنها باعث کاهش علائم بیماری می‌شود بلکه می‌تواند از ابتلا به سرماخوردگی تا حد زیادی جلوگیری کند.

ویتامین C:

ویتامین C نقش بسیار مهمی در سلامت بدن دارد. بین مواد غذایی مثل لیمو، پرتقال، گریپ فروت و بقیه‌ی میوه‌ها و سبزیجات، لیمو یکی از بهترین منابع این ویتامین هستند. اضافه کردن چند قطره آب‌لیمو به چای داغ و عسل برای درمان خشکی و درد گلو و همچنین سرفه بسیار مناسب و مؤثر است.

گلِ اکیناسه:

ترکیب گل گاوزبان و گل اکیناسه برای درمان التهاب از دیر باز مورد استفاده قرار می‌گرفته است. استفاده از این گیاه می‌تواند طول دوره سرماخوردگی را کاهش دهد.

پروبیوتیک‌ها:

پروبیوتیک‌ها، باکتری‌ها و مخمرهای مفیدی هستند که در بدن انسان، بعضی غذاها و مکمل‌ها یافت می‌شوند. این باکتری ها می‌توانند به سیستم گوارش برای هضم بهتر غذا کمک کنند. علاوه بر این مزیت، برای جلوگیری از ابتلا به بیماری و عفونت‌ها بسیار مفید هستند.

یک منبع مناسب پروبیوتیک مثل ماست را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. ماست ماده غذایی سرشار از پروتئین و کلسیم نیز هست که مصرف آن می‌تواند تا حد زیادی به سلامت بدن کمک کند.

منبع: health line

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =