معجزه رییس صداوسیما و واکنش کاربران خبرآنلاین!

کاربران خبرآنلاین از رییس صداوسیما درخواست کردند که ضمن بالا بردن کیفیت برنامه‌ها، درباره چگونگی صرف بودجه این سازمان شفافیت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالعلی علی‌عسکری رییس سازمان صداوسیما شب گذشته با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دیدار کرد و درباره مسایلی مختلفی چون بودجه سازمان، اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و کیفیت تولید آثار سخن گفت.

علی‌عسکری در این دیدار ضمن اشاره به بودجه یکی از شبکه‌های انگلیس، بودجه صداوسیما را یک دهم آن دانست و متذکر شد که این میزان با احتساب درآمد تبلیغات، کفاف اداره این سازمان را نمی‌دهد.

این اظهارات رییس صداوسیما واکنش‌های متعددی را به همراه داشت که از آن جمله می‌توان به کاربران خبرآنلاین اشاره کرد که با درج کامنت‌، نظرات خود را در این باره مطرح کرده و کیفیت پایین برنامه‌های صداوسیما را هدر دادن بودجه دانستند، همچنین برخی خواستار شفاف شدن چگونگی صرف بودجه این سازمان شدند. در ادامه برخی از آن‌ها مرور می‌کنیم.

کاربری با نام مهدی از حجم بسیار زیاد تبلیغات تلویزیون انتقاد کرد و نوشت: «کلا صدا و سیما وسط تبلیغات چند دقیقه ای برنامه داره. تازه وسط همون برنامه هم تبلیغات قابلمه و اپراتورها رو میکنند. چنان میگویند شصت تا شبکه داریم که انگار برای همه‌شان برنامه مستقل ساخته میشود! شصت تا شبکه کلا به اندازه دو شبکه برنامه غیر تکراری ندارند و برنامه های همدیگر را پخش میکنند.»

کاربر بی‌نامی نیز به اظهارات علی‌عسکری اینطور واکنش نشان داد: «حرام و هلاک کردن آن همه بودجه برای این برنامه‌ها هم، معجزه شماست.»

شفق نیز نظر مشابهی با این کاربر داشت و نوشت: «بله واقعا با این ریخت و پاش و برنامه های غیر اخلاقی و بیمصرف و..صرف اینهمه بودجه برای سازمان عرض و طویلی که اندازه یک شبکه ماهواره‌ای تاثیر ندارد واقعا معجزه است....»

یکی دیگر از کاربران ضمن اشاره به درآمد صداوسیما از تبلیغات برنامه‌های کنکور، نوشت: «ماهی ۷۰۰ میلیارد تومن فقط از مافیای کنکور درآمد دارید. نورچشمی‌ها و وابسته‌ها و ... را از سازمان دور کنید کار را دست کاردان بسپارید تا با همین درآمد مخاطبش را سه برابر افزایش دهد. نه کسی ازتون سوالی می پرسه و نه تفحصی می کنه هر توهینی هم دلتان خواست به اندک مخاطبتان می کنید ... دائما هم طلبکارید.»

در این میان کاربرانی نیز بودند که خواستار شفافیت در جزییات مصرف بودجه صداوسیما بودند، مانند کاربری که نوشت: «شما میزان بودجه صدا و سیما را بگو تا ما خودمان درباره کم یا زیاد بودن آن قضاوت کنیم.»

۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    42 1
    چه ضرورتی داره شبکه زیاد داشته باشید اما در 24ساعته 4برنامه با کیفیت وغیرتکراری ندارید ؟؟؟!!! همان 3شبکه باشه و بیت المال را هدر ندین
    • CZ ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
      13 2
      یدونه هم زیاده
  • صادقی پور IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    19 1
    کارهای موازی و.تکراری در صدا و سیما زیاد شده. باشگاه خخبرنگاران که بودجه وحشتناکی رو می بلعه همون کاری رو می کنه که خبرگزاری این سازمان می کنه. برنامه خبری فقط ده گروه از صدا وسیما حضور دارند.خب همین بودجه ها رو.می بلعه. سازمان شده مغازه ای که هر روز یک غرفه اضافه می کنه ولی کالاهاش همونه
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    21 1
    بزرگ ترین مشکل صدا و سیما مدیریت ناکارامد و نابلد است