۴۴ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
اشتباه نکنید آقای پرستویی عزیز!

محسن حدادی: پرویز پرستویی در صفحه اینستاگرامش واکنش متفاوتی به اتفاقات برنامه «من و شما» داشته که به نظر می‌رسد اشتباه ظریفی در مقایسه فراستی و ظلی‌پور داشته است.

آقای پرستویی (عمرشان بلند و سایه‌شان بر سر سینما مستدام) با کنایه به مسعود فراستی و اظهاراتش نوشته‌اند که "فراستی در برنامه‌های هفت به فیلمسازان و بازیگران ایران و جهان منهای هیچکاک توهین کرده و رکیک ترین حرف ها را زده"...و خطاب به تلویزیون پرسیده‌اند "چرا چنین آدمی را به تلویزیون راه میدید؟ اگه رفتارهای اون مجری بد بوده، رفتارهای ایشان هم کم بد نبوده، خلاصه بد بده دیگه..."(اینجا)

نکته ظریفی که شاید آقای پرستویی و برخی رسانه‌های حامی آقای مجری، برای قیاس خود در نظر نگرفته‌اند این است که مسعود فراستی به اذعان خود شما نیز، مهمان برنامه هفت بوده و عضو ثابتی که در فصل‌های بعدی نیز حذف شد؛ به عبارتی او نماینده سازمان صداوسیما نبود. او در آن برنامه مجری تلویزیون نبود... (کما اینکه این شب ها فراستی در برنامه «شب‌های هنر» در شبکه چهار سیما، مجری است و حالا باید در این لباس و نقش، ارزیابی شود)

به عبارتی فراستی در "هفت" مهمان و کارشناس بوده و "ظلی پور" در برنامه "من و شما" میزبان و مجری و نماینده صداوسیما. همین نکته باعث قضاوت و برخورد سازمان با مجری شده است؛ ما هم باید اتفاقات را در همین قاب بررسی و تحلیل کنیم؛ یک برنامه، یک مجری و یک میهمان...

مگر اینکه بگوییم سازمان صداوسیما در ابتدای برنامه‌های خود عبارت مسخره برخی نشریات را نمایش دهد "مطالب منتشرشده صرفا بیانگر دیدگاه نویسنده است!" با این تفاوت که قبل از شروع برنامه برای مخاطب این عبارت را نمایش دهند که "دیدگاه مجری، صرفا نظرات شخصی اوست و ربطی به صداوسیما ندارد!!" مگر می‌شود اینگونه از رفتار و گفتار یک مجری تلویزیونی در یک برنامه تلویزیونی فرار کرد؟!

بنابراین جدای از اینکه مجری برنامه "من و شما" چقدر مقصر است و فراستی چقدر محق و یا بالعکس، تنبیه سازمانی تلویزیون برای مجری خطاکار کمترین کاری است که هر مخاطبی از صداوسیما توقع دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1209945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    32 21
    استاد مهمان یه شب میاد تو برنامه نه هر هفته ایشون خود میزبان بودند
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      8 1
      اصلا این به کنار، طرف که به قول نویسنده مهمان بوده ولی حتی با عوض شدن مجری و تهیه کننده هفت هم منتقد ثابت برنامه بود چه قدرت و حامیان پشت پرده ای در سازمان داشته که میتونه طرف مخالفش رو اخراج کنه وگرنه مواردی بوده که یک مجری حرفهای تندتری به مهمانش یا دیگران زده ولی نهایتش توبیخ شده آقای فراستی رو میبینم یاد اون روزنامه قدیمی میفتم که به همه با توهین اتهام میزنه ولی آخر آخرش از طرف دادگاه مطبوعات تذکر میگیره و هنوز هم به شغل شریف اتهام زنی و کله پا کردن مدیران و مسئولین مخالف خط فکری خودش مشغول هست
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    56 40
    فراستی مزخرف سینمای ایرانه و حقش بود یکی پا جلو بذاره و توی روش وایسته
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    26 24
    من که به عنوان یک مخاطب در این مورد همچین انتظاری ندارم. نمی دونم چرا نویسنده از جانب همه حرف زده
  • US ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    19 3
    جناب مقاله نویس محترم، خودتان نیز گفتار و رفتار نامنطبق و نادرست آقای فراستی را در قالب برنامه هایی که بعنوان مهمان حضور داشته اند تأئید میکنید با این وصف در ادامه اعلام می نمائید که حالا آقای فراستی خودش مجری برنامه ای شده و ....اما منطقاً باید به این سؤال پاسخ داده شود که اساساً با این سابقه رفتاری بد و سوء برخورد چه اصراری بوده گه ایشان مجری تلویزیون شوند؟
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    8 5
    جدا از شخصیت این دو نفر، کاملا تحلیل درست و منطقی بود
  • کریم IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    1 0
    با سلام مطلب خوبی بود. تشکر. فراستی را با همین وضعیت باید بپذیریم. جامعه ما انتقاد درست و درمان نمی پذیرد برخی می خواهند فضایی باشد که منتقد برای فیلم سازان فقط نوشابه باز کند و نان قرض بدهد.
  • سمیرا IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    1 0
    نقدهای آقای فراستی، در چارچوب رویکرد تفکری چپ خیلی هم درست و به جا هست، هرچندکسی مثل من اونها رو قبول نداشته باشه، ولی از شاکله اصول خودش بیرون نمیزنه و حرف برای گفتن داره و نوع ادبیاتش هم که تند هست، به همین خاطره... ولی متاسفانه این ادبیات و نگاه، فهم نمیشه و همه فقط به دنبال جوی که سلبریتیها به راه میندازن، میدون
  • حسینی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    0 1
    این دلیل نمی شود که فراستی بعلت مهمان بودن بتواند هر آنچه می خواهد بگوید و صاحب خانه احترام نگه دارد . مشت در ازائ مشت