نامه تعلیق فوتبال ایران به‌زودی می‌رسد/ پرسپولیس در خطر حذف از آسیا

مهر نوشت: درحالی که مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال درحال گروکشی برای تعیین تکلیف ادامه کار بازنشسته‌ها هستند، خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد بزودی نامه تعلیق فوتبال ایران خواهد رسید.

اختلاف نظری که بین دو نهاد تصمیم‌گیر در مورد فدراسیون فوتبال از ماهها قبل به وجود آمده، شرایط این رشته پرطرفدار را حساس و پیچیده کرده است. درحالی که اکثر بازنشسته های شاغل در ورزش مسئولیت خود را ترک کرده‌اند، هنوز تکلیف نهایی بازنشسته‌های فوتبال مشخص نیست.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال پس از نشست‌هایی که با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک داشت با استفاده از ماده ۶۰ قانون جامع ایثارگران در مسئولیت خود باقی ماند و پس از توافق شفاهی در این مورد قرار شد مراحل اداری ماندن او انجام شود.

با این حال اعضای هیات رئیسه فدراسیون که پنج نفر از آنها بازنشسته هستند حاضر به کناره‌گیری نشدند. آنها پس از نشست های پرتعدادی که برگزار کردند در نهایت توپ را به زمین وزارت ورزش انداختند و خواستار تعیین تکلیف وضعیت خودشان از سوی وزارت ورزش شدند.

درحالی که هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در سه نامه از وزارت ورزش خواسته بود تکلیف ادامه فعالیت‌شان را مشخص کند، مسعود سلطانی‌فر هیچ واکنشی به درخواست آنها نداشته تا ابهامات افزایش پیدا کند.

این در حالی است که مهدی تاج در نشست هایی که با جیانی اینفانتینو و شیخ سلمان داشته، وضعیت فدراسیون فوتبال و اتفاقات اخیر را برای رئیس فیفا و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تشریح و آنها را در جریان قانونی که برای بازنشسته ها وضع شده قرار داده است.

وزارت ورزش سعی کرد با وساطت سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک مشکل فدراسیون فوتبال را به گونه‌ای حل کند که شائبه دخالت دولت در امور فوتبال برای مسئولان فیفا و کنفدراسیون آسیا ایجاد نشود اما تلاش‌ها تا امروز به نتیجه مثبتی نرسیده است.

این اتفاقات در حالی رخ داده که برخی مسئولان فوتبال در ارتباط هایی که با کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته اند موضوع دخالت دولت در امور این رشته را به اطلاع آنها رسانده‌اند. 

 به دنبال این اتفاقات نامه تعلیق فوتبال ایران طی چند روز آینده به مسئولان ورزش خواهد رسید. براین اساس ابتدا تیم ملی فوتبال ایران  از حضور در جام ملت های آسیا تعلیق خواهد شد و پس از آن نمایندگان ایران حق حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نخواهند داشت.

درحالی که سوژه اصلی این روزها فدراسیون فوتبال است، اما باشگاه پرسپولیس نیز به خاطر همین مشکل در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد و به احتمال زیاد در نامه ای که برای مسئولان ایران ارسال خواهد شد تاکید می شود فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس به خاطر دخالت دولت در امورشان تعلیق خواهند شد.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1210588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 0
    وقتی که تعلیف شدیم کی بود کی بود من نبودم میشه و هیچ کس زیر بار مسئولیت بازنشسته کردن اعضای فدراسیون فوتبال نمیره،البته از خبر انلاین میخوایم اگر خدای نکرده تعلیق شدیم مصاحبه افراد موافق بازنشستگی را بگذارید
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 0
    بببین چه میکنه عشق به خدمت که این جماعت حاضر به ترک صندلی نیستند.
  • استقلال کبیر US ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    2 3
    ههه چقدر میخندیم که لنگ از اسیا خزف بشه
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 2
    خب حالا چرا تیم پرسپولیس را میزارید کنار تیم ملی و کنار فوتبال ملی؟!!! چه ربطی داره؟! شمام دارید برای بازی سپاهان پرسپولیس جوسازی میکنید که مثلا تیم پرسپولیس ملیه؟!!! خنده داره واقعا. مطمئن باشید تو آسیا تیم حرفه ای و باکلاس سپاهان را به عنوان فوتبال باشگاهی ایران میشناسن. یکشنبه هم تو قلعه مرگ حریفان سپاهان تو اصفهان نشونتون میدیم...
  • امیر IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    2 0
    اینکه دولت نباید در فدراسیون دخالت کنه امری است درست چون رییس فدراسیون فوتبال از طریق مجمع انتخاب میشه ولی به نظرم در خصوص باشگاههای استقلال و پرسپولیس اشاعه این خبرها فقط به خاطر اینه که طرفدران رو در مقابل قانون قرار بدن چرا afc وقتی که مدیر عامل این دو باشگاه با حگم وزیر ورزش به عنوان سرپرست و یا مدیر عامل انتخاب میشن واکنش نشون نمیده و فقط برای برکناریشون موضع میگیره؟ !!!!
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 0
    وقتي فدراسيون فوتبال تعليق بشه يعني كل فوتبال ايران اعم از ملي و باشگاهي تعليق ميشه. حالا اين وسط پرسپوليس تعليق بشه يا نشه چه فرقي ميكنه ؟؟؟؟
  • علی IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 0
    اینقدر گفتن این قانون داخلی ماست و ژست قانون مداری گرفتن با تحلیلهای آبکی خودشون امور را پیش بردن که تعلیق محتمل ترین گزینه است اون هم در آستانه جام ملتهایی که ایران میتونست توش مدعی جدی قهرمانی باشه.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    3 0
    یعنی اگر فدراسیون ایران تعلیق بشه،فقط پرسپولیس تعلیق میشه که شما تیتر زدید پرسپولیس تعلیق میشه؟ باشگاههای دیگه تعلیق نمی شوند؟ دیگه چه جوری باید برای تیم موفق حاشیه درست کنید که اون تیمو زمین بزنید
  • NL ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    0 0
    دولت احمدی نژاد یک جور به فوتبال و تعلیق ان ضربه زد و مسولان این دولت هم بک جور دیگر
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 0
    همین یه دلخوشیه مردمم ازشون گرفتن.
  • NL ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 0
    ایثارگران ؟؟؟!!! سال گذشته هم مدیر عامل تاج تهران با استفاده از تبصره حضور در جبهه توانست در سمتش بماند و آن افتضاح بزرگ را به بار آورد !
  • NL ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 1
    رسانه ها چقدر بدبخت هستند که از 4 نماینده شرکت کننده در مرحله گروهی و پلی آف آسیا , تمام غم و غصه شان تیم مافیایی لیگ ایران است . بگذارید یک بار و برای همیشه ما را تعلیق کنند تا سیاسیون دمشان را روی کولشان بگذارند و از فوتبال ما بروند . کاش کمیته المپیک جهانی هم مثل فیفا عرضه داشت و بدین ترتیب کل ورزش ما تعلیق می شد تا بطور کامل سیاسیون از کل ورزش ما می رفتند و ورزش ایران می توانست نفس راحتی بگیرد و جانی بگیرد .
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    2 0
    پرسپولیس چرا؟! اگه بخاطر گرشاسبی میگی که خب دوتا عضو مدیریت استقلالم مجبور به استعفا شدن.این خبرتوون فقط جوسازی برای ماندن گرشاسبیه.نهارچی خوردید؟!
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    2 0
    معلومه این خبر رو استقلالی ها گذاشتند خوب عزیز من اگر فوتبال ایران تعلیق بشه کل مراودات فوتبال تعلیق ميشه که شامل همه تیمها از جمله استقلال هم میشه
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 0
    اول باید جان به جان آفرین تسلیم کرد
  • maartya IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 0
    خداییش فدراسیون فوتبال عجب لوگوی زشتی داره.
  • FR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 0
    به امید خدا
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 0
    الان مشکل موندن این دوستان در فدراسیون چیه؟ کسی بهتر از اینا دارین که اینقدر دنبال رفتنشون هستین؟ بذارین تا جام ملتها بمونن بعد همه شون استعفا بدن برن بهتر نیست؟ گیر دادینا
  • رضا IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 0
    بهتر ..تکلیفمون مشخص و یه سره میشه
  • سبحان اکبری US ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    3 0
    مگه تعلیق جلو این پرسپولیس رو بگیره. وگرنه این تیم حالا حالاها قهرمانه
  • خاتم IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 0
    حق اینها که پیر شدند و کنار نمیرند عزل و برکناری است
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
    1 0
    با این مطلب قصد دارید با ترساندن دولت چند نفر بازنشسته در پست خودشان باقی بمانند، همه ما باید تابع قانون باشیم. خیلی زشت است که این افراد می خواهند با بهانه خدمت در پست خود باقی بمانند. ما را به خیر تو امیدی نیست ،شر مرسان