آغاز بهره‌برداری از دوچرخه‌های اشتراکی در تهران/ جزییات

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: قاسمی گفت: روز گذشته ۵۰۰ دوچرخه اشتراکی در سطح منطقه ۲ مستقر شدند تا شهروندان از آنها استفاده کنند.

حسین قاسمی مجری طرح دوچرخه‌های اشتراکی در شهرداری تهران ، با اعلام این خبر که روز گذشته ۵۰۰ دوچرخه اشتراکی در سطح منطقه ۲ مستقر شدند تا شهروندان از آنها استفاده کنند، گفت: هدف از اجرای این طرح کاهش آلودگی هوا و تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه پاک است.

مجری طرح دوچرخه‌های اشتراکی تصریح کرد: شهروندان برای استفاده از این دوچرخه‌ها ابتدا باید نرم‌افزار بی‌دود را نصب کنند و با واریز ۱۵۹ هزار تومان به عنوان ودیعه مجاز به استفاده از این دوچرخه‌ها شوند.

وی با بیان اینکه شهروندان هر زمانی که بخواهند می‌توانند این مبلغ را پس بگیرند،گفت: علاوه بر این شهروندان به ازای هر نیم ساعت استفاده از دوچرخه باید ۱۵۰۰ تومان پرداخت کنند.

قاسمی با بیان اینکه پارکینگ‌های دوچرخه‌های اشتراکی در سطح منطقه ۶ هم مستقر شده‌اند، گفت:‌ سه شنبه هفته آینده پروژه دوچرخه‌های اشتراکی با حضور حناچی شهردار تهران و پور سید آقایی معاون ترافیک شهردار به صورت رسمی افتتاح خواهد شد و شهروندان می‌توانند در سطح منطقه ۲ و منطقه ۶ شهرداری تهران از دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کنند.

گفتنی است؛ دوچرخه‌های اشتراکی طرحی است که با پشتیبانی شهرداری تهران اجرا می‌شود و شهروندان می‌توانند، با اسکن کردن کدی که بر روی دوچرخه وجود دارد از طریق موبایل خود اقدام به بازکردن قفل آن کنند و پس از استفاده از دوچرخه آن را در پارکینگ‌های تهیه شده در هر نقطه‌ای از شهر رها کنند و به ازای هر نیم ساعت استفاده ۱۵۰۰ تومان از حساب آنها کم شود، این طرح که در مرداد ماه سال جاری رونمایی شده بود سرانجام روز گذشته برای اولین بار در منطقه ۲ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1211947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =