۶۲ نفر
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
حوثی‌ها بازی را بردند

حسین علایی: برقراری آتش‌بس در بندر حدیده و مصوبه سنا گام اول برای بیرون راندن عربستان از بحران یمن است.

سرانجام پس از حدود چهار سال جنگ عربستان در یمن که با حمایت آمریکا و با بهره گیری از تسلیحات و جنگ افزارهای آمریکایی انجام می شود، سنای آمریکا به این نتیجه رسید که آمریکا باید دست از حمایت عربستان در تداوم این جنگ بردارد.

دلیل چنین مصوبه ای از سوی مجلس سنای آمریکا دست داشتن و دخالت مستقیم محمد بن سلمان در قتل خاشقچی خبرنگار واشنگتن پست است. برخی از صاحبنظران معتقدند که اصولا خاشقچی بدلیل انتقاداتش از آل سلمان برای راه اندازی جنگ یمن و فرو بردن عربستان در باتلاق درگیری های یمن به قتل رسیده است و حالا مجلس سنای ایالات متحده با مصوبه خود در واقع دیدگاه های خاشقچی را می پذیرد.

اما برای بسیاری از تحلیلگران از قبل هم مشخص بود که برنده جنگ یمن، عربستان و امارات و آمریکا نخواهند بود بلکه تداوم درگیری های یمن فرصت مناسبی را در اختیار حوثی‌ها قرار خواهد داد تا یک سازمان مسلح غیرمتقارنی را در کنار دریای سرخ و تنگه باب المندب بوجود آورند که در دراز مدت دردسرهای آن برای عربستان و آمریکا فراتر از نقش حزب الله لبنان در برابر اسرائیل باشد.

بنابراین برقراری آتش بس در بندر حدیده و مصوبه سنا گام اول برای بیرون راندن عربستان از بحران یمن است که امید است به نفع مردم قحطی زده یمن تمام شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    42 5
    فقط بازنده مردمن ولاغیر
  • TR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    39 5
    بازی ؟؟؟؟!!!! هزاران نفر جان دادند!! هزاران پدر و مادر بی فرزند شدن هزاران کودک بی پیدر و مارد شدند بعد می گویید بازی ؟؟؟ البته که این یک بازی بود بازی قرت طلبان و آنها که میخواهند ریاستشان را گسترده کنند
  • DE ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    57 20
    خجالت بکشید دست از تفرقه بردارید برد باخت یعنی چی امیدوارم نامه اعمالمان در نزد خدا قبول واقع بشه بذارید مردم در ارامش صلح و صفا با هم زندگی کنند دین اسلام که برادر کشی نیست برابری برادری است ترا به خدا جمهوری اسلامی دروغگویی را بس کن
    • محمد قاسمی IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
      15 22
      دوست سعودی دوست محترم چهار سال علیه یک کشور فقیر جنگ راه انداختند و مردم رو کشتند. موشک ها از سمت عربستان شلیک میشه نه ایران
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    31 9
    به ما چه
  • سجاد IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    21 7
    حوثیها و کل مردم یمن باخته اند خیلی هم باخته اند. البته عربستان صد در صد برنده نشده. همین. والا حوثیها و کل مردم یمن حداقل برای یک نسل، باخته اند.