۴ نفر
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
آقای سلطانی‌فر تصمیم بگیرید لطفا!

فرهاد عشوندی: مسعود سلطانی‌فر استاد سکوت است و سکون. او انگار قسم خورده که این قدر هیچ کاری نکند تا ته قصه یک چیزی بشود!

در علم مدیریت یکی از شاخصه های موفقیت این است که توان تصمیم گیری داشته باشید. اینکه در بزنگاه های تاریخی تصمیمی را بگیرید ولو اینکه تصمیم اشتباه باشد. باز تصمیم گرفتن از بی تصمیمی در کارنامه یک مدیر پوئن مثبت بیشتری دارد. با این وجود به نظر می رسد که مسعود سلطانی فر از آن دسته مدیرانی است که ترجیحش بی تصمیمی است و این دارد بین مدیران ورزش کشور همچون یک عادت  جا می افتد و چنین اتفاقی نمی تواند یک پوئن مثبت برای وزیر ورزش باشد.

شاید ایشان به سیاست «گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی!» اعتقاد داشته باشد اما در این چند سالی که آمده است، آیا می تواند بگوید چند تصمیم مدیریتی موفق گرفته است؟ تصمیم‌هایی که ناشی از این رفتار سر صبر باشد و نهایتا به اجبار ناچار به انجام کاری نشده باشند. البته این نافی زحمات او برای کاهش التهاب ها و جنجال‌ها از ورزش نیست اما امروز در دوقطبی های ویرانگر ، ورزش ما قابل مقایسه با گذشته اش نیست. بخشی از این اتفاقات شاید حاصل همین دیر برای مثال بیایید مروری کنیم بر روی ماجرای مدیریت استقلال. این قدر دست به تغییر نزد که تا ابد هواداران این تیم باور نمی کنند آنچه در یک سال و نیم گذشته برای تیم شان اتفاق افتاد از سر حادثه بوده است. تدبیری ها باشد.

بلایی که مدیریت پیشین آبی ها سر این تیم آورد تا مدت ها در تاریخ باشگاه می ماند و بعد از آن هم حالا کمتر هوادار استقلالی پیدا می شود که باور کند این اتفاقات از سر عمد نبوده است. همه آن چه در ادامه و بعد از وقتش برای استقلال هزینه شد هم چون دیر و نا به هنگام هزینه شده بود ،دود شد و از دامن بیت المال به هوا رفت و هیچ شد!

درباره فدراسیون کشتی یک نمونه واضح دیگر است. برخوردها با رسول خادم از ابتدا تا زمانی که او رفت و بعد هم که وزارت ورزش تنها یک نظاره گر بود ، نشان می دهد که چطور وقتی نتوانی به وقتش تصمیم بگیری و مدارا کنی و آنچه بر اساس قوانین در اختیار داری برای اینکه خط دهی کنی را به امان خدا واگذاری ، در نهایت تنها به ناکامی مطلق می انجامد و همین حالا هم اگر بپرسی سهم وزارت ورزش از ورزش ملی ایران چقدر است و از این بابت چقدر افکار عمومی به آنها روی مثبت نشان می دهند و مقصر این ناکامی های اخیر کشتی نمی شناسند، در حقیقت پاسخ خیلی امیدوارکننده نیست.

درباره همین پرسپولیس چطور؟ جایی که بیش از همه تیم وزارت متهم هستند. آیا اینجا آقای وزیر می تواند بگوید خوب مدیریت شده است؟ اینجا هم دوباره آنها تصمیمی نگرفته اند. نه توانستند مدیرش را بگذارند نه توانستند مدیری که می خواهند بگذارند و نه الان می توانند بگویند آن همه هزینه ای که برای ورزشگاه آزادی شده ، آنجا را یک استادیوم کاملا به روز بازسازی شده کرده است یا خیلی از مسائل ریز دیگر.

دیگر خیلی هم نیاز نیست که درباره ماجرای قانون بازنشسته ها و فدراسیون فوتبال چیزی گفته شود که ناگفته همه چیز مشخص است.گره ای که با دست قابل باز شدن بود متاسفانه با مشاوره های نچندان دقیقی که امثال دوستان عزیزم یعنی محمدرضا داورزنی و علی رغبتی که در حلقه مدیران عالی ورزش کشور هستند ، این کلاف پیچیده را به امروزش رساند که تقریبا همه سر جای شان هستند و فقط مسئولیت اسناد مالی را نمی پذیرند. تعلل در رجوع به قانون و برگزاری مجمع.

نادیده گرفتن پرونده های باز مربوط به فساد و ده ها مورد دیگر سبب شد تا فوتبال‌مان به سردرگمی امروزش برسد. وزارت ورزش انگ رنگی خورده است و تلاش‌هایش هیچ انگاشته می شود.
کاش آقای وزیر برای آنچه در ذهن دارد ، تصمیم بگیرد و نگذارد کار به جایی برسد که به ناچار تصمیم بگیرد یا ناچار به تمکین از دستور دیگران باشد!

مثل ماجرای واگذاری تیم های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که این قدر کش پیدا کرد تا کار به درخواست استیضاح نمایندگان مطرح شود و بعد این پرونده باز شود و به جریان بیفتد و بگذریم از مسئله بانوان که قول دولت بود، پافشاری شخص رئیس جمهور برای حل مشکلات و اجرایی شدنش را داشت و باید از زاویه یک دستاورد بزرگ برای کشور پیش می رفت . با همان نگاهی که اخیرا صالحی امیری مطرح کرد:«چه دستاوردی بالاتر از اینکه اینفانتینو و باخ از ما تشکر کردند. دشمنان می خواهند ما را متهم به وجود تبعیض کنند و ورود خانم‌ها به ورزشگاه‌ها ساده ترین راهی است که ما نشان می دهیم هیچ محدودیتی ایجاد نمی کنیم.واقعا عملی شدن ورود خانم‌ها به ورزشگاه اگر محاسن آن برای حضرات علما مطرح شود،یک رخداد بزرگ است.»

برنامه ای که این قدر طول کشید که حالا بسیاری از منتقذان بگویند حضور گزینشی بانوان در بعضی بازی های ملی هم تنها بر اثر فشار فیفاست.

بدون تردید مسعود سلطانی فر می تواند سیاست پرهیز از تنش و التهاب در ورزش را گاهی با تصمیم گیری سریع تسهیل کند و این سیاست صبر و مدارا و بی تصمیمی گاه اثر معکوس دارد.

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصوره ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    1 5
    فرهاد خان قلم ات بیخودی و به زور میخواد رنگ ها رو عادلانه ببینه و تقریری بزنه.ولی موفق نمیشه. ابتدا ببین وزارت محترم رنگ چه رنگیه ؟؟؟بعد جواب همه ی سوالاتت رو میگیری ؟فارغ از سوالت مربوز به کشتی و قانون بازنشستگان !!!! گرفتی چی میگم ؟؟؟