شما نظر بدهید/ با حذف مشق شب در مدارس موافقید؟

آنطور که وزارت آموزش و پرورش خبر داده، هدف از طرح حذف مشق شب، جایگزینی مهارت‌آموزی به جای رونویسی است.

به گزارش خبرآنلاین، شهریورماه امسال معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، از طرح حذف مشق شب برای دانش آموزان اول تا سوم ابتدایی خبر داد. آنطور که وزارت آموزش و پرورش خبر داده، هدف از چنین طرحی، جایگزینی مهارت‌آموزی به جای رونویسی است.

به طوریکه رضوان حکیم‌زاده معاون وزیر آموزش و پرورش در ایران باره گفته بود: «ما در دوره ابتدایی تصمیم گرفتیم برای تغییر فضای کلاس از حافظه‌پروری به سمت مهارت محوری برویم و در کلاس‌هایی که امکانش وجود دارد تکالیف مهارت محور را جایگزین مشق شب کنیم.
این مساله اما با انتقادهایی همراه بوده و تا جایی که آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شیعه در قم، حذف مشق شب برای دانش‌آموزان را برخلاف سنت و قرآن کریم می‌دانند.

با این حال نظر شما در این باره با حذف مشق شب و جایگزینی آموزش‌های مهارت‌محور موافقید با مخالف؟ دلایل شما چیست؟

نظرات خود را زیر همین خبر به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید  

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1212762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 185
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    بعععععله مشقی که والدین بنویسند چه فایده ای دارد؟!
    • عرفان123 IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      55 60
      نسل های جدید روز به روز دارن تنبل تر و بی خاصیت تر بار می آیند... روز به روز لوس تر و نازپرورده تر... روز به روز بی ادب تر و ننر تر و پرتوقع تر... این نتیجه سیاست های جدید دولت ها در آموزش پرورش و همینطور تربیت غلط والدین است... خوبه در مدارس یه عده را استخدام کنید بچه ها را ماساژ بدهند یه وقت خسته نشن.. ما درس میخونیدم اینها هم مثلا درس میخونن
    • NL ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      90 4
      سرمشقی ک موسسات گاج و قلمچی وووو بانواحی مختلف آموزش پرورش ببندند و ب دانش آموزبدهند مفتش هم گرونههههههههه
    • مصطفي ف IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      79 10
      مشق شب به نفسه تمرين خوبي است براي بچه هاي ابتدائي. اما دو نكته هست يكي اينكه زياد نباشه دوم اينكه والدين قرار نباشه كار معلم رو انجام بدن. الان معلمها طوري درس ميدن كه دانش آمور تقريبا هيچي ياد نميگيره. همه بار آموزش ميوفته رو دوش والدين. هم مشق شب هم درس دادن. معلومه همه خسته ميشن. واسه همينم همه بار مشق شب افتاده رو دوش والدين. معلم ها هم كه هيچ. فقط مشق ميدن بچه ها بنويسن با كمك كتابهاي كمك درسي و والدين و ....
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      82 5
      با اجازه علمای عظام، .... بله!
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      6 2
      شما دلت میخواد بی عار باشی به بقیه ارتباطی نداره بعععععععععله
  • حسین IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    بله صد درصد چون کارایی ندارد
    • دانشجوی پزشکی IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      43 37
      بنده به عنوان یه دانشجوی پزشکی با حذف کامل مشق شب کاملا مخالفم. به هزار و یک دلیل. خانواده ها لطفا خودشون یه فکری به حال بچه هاشون بکنن که سیستم معیوب اموزش و پرورش دیگه مثل قبل نیست و متاسفانه نتایج فاجعه بار تصمیمات اینچنینی سال ها بعد خودشو در جامعه نشون خواهد داد.
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      7 3
      آقای دانشجوی پزشکی در حیطه کاری خودتون نظر بدید...
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    من با "تعدیل "مشق شب موافقم الان مشق شب برای بچه ها خیلی زیاده ولی حذف کاملش هم درست نیست
    • دانشجوی پزشکی IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      10 30
      بنده به عنوان یه دانشجوی پزشکی با حذف کامل مشق شب کاملا مخالفم. به هزار و یک دلیل. خانواده ها لطفا خودشون یه فکری به حال بچه هاشون بکنن که سیستم معیوب اموزش و پرورش دیگه مثل قبل نیست و متاسفانه نتایج فاجعه بار تصمیمات اینچنینی سال ها بعد خودشون در جامعه نشون خواهد داد.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    مخالفیم . بچه هایی ک نه نوشتن بلد باشن و املا نویسی و انشا نویسی بلد نیستند وقتی بزرگ میشن حتی بلد نیستن درست حرف بزنن و یه متن کوچیک رو بنویسن یا بخونن . حذف مشقی مانند نوشتن سوال و جواب کتاب هایی مثل فیزیک و عربی اشکال نداره ولی حذف املا و انشا نویسی افتضاحه
    • صادق ریحانی IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      14 15
      ب نظرمن هم مشق شب نباید حذف شود
  • خانم کارشناس IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    88 9
    بامهارت اموزی موافقم ولی به شرط اینکه واقعا معلمین اینکار راانجام دهند و دلسوزانه عمل کنندوضمنا گزینش معلمین و نظارت برانان هم مدیریتی و درست باشد ضمن اینکه تمرین دردروس یادگیری مانند ریاضیات لازم است
  • طظ IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    47 28
    موافق
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    64 66
    خیر موافق نیستم هر کاری که از قدیم شروع شده قطعاً علمی بوده تا نظام آموزشی مسخره فعلی
    • علی IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      6 0
      مشق شب در قدیم وجود نداشت که از نظام آموزشی قدیم دارید دفاع میکنید. بچه ها همینطوریش باید حداکثر صبح ساعت ۶:۳۰ بیدار بشن تا ساعت ۸ سره کلاسشون باشن.این موضوع به خودی خود باعث خستگی بچه میشه.حالا اینکه کی برسه خونه ، استراحت کنه دوباره بره سر درس و مشقش و .... این بچه کی بچگی کنه؟ مدرسه وظیفش اینه که بتونه مطالب آموزشیو زیر نظر خودش در زمان مقرری که داره به بچه انتقال بده
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      5 0
      البته اگر قرار بود فقط کارهای قدیمی ها رو انجام بدیم هنوز در غار زندگی می کردیم . بر چه اساس و دلیل قابل اثبات هر کاری در قدیم انجام شده درسته ؟
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    15 8
    مخالفم اما نتایج و حرفهای زیادی در دیدار مراجع با مدیر گاج وجود دارد.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    84 29
    فرزند من کلاس سوم ابتدایی است. دانش آموزان ابتدایی برای این که خواند و نوشتن را خوب یاد بگیرند و روان شوند و خط خوبی هم داشته باشند لازم و لازم و لازم است در خانه تمرین کنند. غیر از این باشد محال است که دانش آموز ابتدایی درست و خوانا نوشتن را یاد بگیرد.
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      9 10
      اصول قدیمی آموزشی ایران برخلاف الان از روی تفکر بوده و تغییر اون نتیجه مثبتی بهمراه نخواهد داشت .
    • بی جا GB ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      11 0
      شما الان در روز چقدر از دست نویس استفاده میکنی که فرزند شما در ۱۰-۱۵ سال دیگه بخواد استفاده بکنه؟ پیشرفت کشورهای دنیا به این خاطر هست که دانش اموزان طریقه مدیریت یک پروژه رو یاد میگیرن و اینکه بتونن به راحتی و تکیه بر دانسته هاشون انالیز و روش درست رو انتخاب بکنن. ما اگر مدیر برای کشورمون لازم داریم باید این مهارت ها رو آموزش بدیم نه حفظیات را. مشکل مدیریت و مخصوصا مدیریت بحران در کشور ما به نظر من بیشتر به همین خاطر هست که یک سری از بر میکنیم و نمره میاریم نه اینکه مهارت از جمله ارتباط، کار تیمی، انتقال اطلاعات و مدیریت و آنالیز رو یاد بگیریم
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    28 17
    خیر
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    42 37
    بنده موافق حذف مشق هستم. البته مخالفت ها به خاطر به خطر افتادن منافع یک عده هستش که معمولا چون قدرت دارند شواهد نشان داده که موفق هم می شوند....
  • ساسان LU ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    16 42
    افتخار میکنم به خودم که در دوره ابتدایی 1 شب مشق ننوشتم. فقط هرشب املا و انشا مینوشتم که جمله سازی و غلتهای املاییم تصحیح بشه. البته به دلیل ننوشتن تکلیف پدر محترمم بینیم رو شکوند ولی من راهم رو ادامه دادم و اکثرا کاردستی درست میکردم
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      25 1
      ولی ظاهرا غلطهای املاییتون خوب تصحیح نشده
    • مری IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      7 0
      جئاب معلم هارو چی میدادی؟
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      11 0
      ساسان عزیز غلط درسته نه غلت
    • سهراب IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      24 0
      اگه یه بار مشق شب نوشته بودی، الان غلط رو غلت نمی نوشتی.
    • GB ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      21 0
      به خاطر همینه که الان به جای غلط می نویسی "غلت"
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      0 0
      فریب نوشته را نخورید !!! ایشون مخصوصا" غلط را غلت نوشته تا برخلاف نظرش نوشتن مشق شب را توجیه کنه ؛ ما ایرانی ها سیاست را خوب می فهمیم
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      1 0
      اونی که اشتباهه غلط نوشتن شماست که مینویسید غلت
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    24 53
    من به خانوم معلم خواهرزاده ام که خیلی بهشون مشق میداد و تازه تدریس رو با آهنگهای شاد مبتذل آمیخته کرده بود رفتم حضوری اعتراض کنم که سبب امر خیر شد و ایشون بهم جواب مثبت داد
    • US ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      33 6
      تو مرتکب خیانت در حق خواهرزاده و همکلاسی هایش شدی که شادی را از ان ها گرفتی اگر ناراحت بودید مدرسه خواهرزاده ات را عوض میکردی
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    30 5
    برای ما بزرگترها که خوبه .. بجای رونویسی باید مهارت جایگین بشه و از حافظه‌پروری به سمت مهارت‎محوری برویم
  • مهربان توسی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    8 12
    به نظر من دبیر باید آ.پ نوین و به روز شود و هوشمندسازی کلاسها عملیاتی شود و دست وپای موسسات کنکوز و آزمون فقط در متوسطه دوم باشد نه ابتدایی و متوسطه اول
  • حسنعلی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    44 4
    مشق شب در کل به اندازه و مورد نیاز برای اموزش خوب بوده و هست ولی متاسفانه برخی معلمین نازنین در بی حوصلگی و بدخلقی های خود مشق را وسیله تنبیه و آزار دانش اموزان قرار می دهند که از اهداف اصلی بدور است ولی در مجموع مشق چیز خوبی است در دوره ابتدایی ، یادش بخیر مشق چند صفحه ای دوران مدرسه یادش بخیر
  • پروانه NL ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    41 28
    به نظرم افرادی که در این زمینه تخصص دارن باید نظر بدن ، نظر شخصی من اینه که حذف تکلیف شب عالیه و بچه ها ذهنشون برای کشف پدیده های اطرافشون بازتر میشه و وقت بیشتری برای بازی و تجربه روزهای خوب وشاد دوران بچگی دارن
    • سعید IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
      1 0
      زنده باد به این طرز فکر
  • برزگر IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    36 5
    سلام.حذف کامل مشق شب اشتباه هست.اما باید کم و کاملا هدفمند به طوری که حدااکثر کودک بک ساعت برای تکالیفش وقت بگذارد.
  • مهربانی IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    23 29
    باحذف مشق در دوره دوره اول دبستان موافقم و دست وپای آزمونها و موسسات آموزشی و کنکور باید جمع شود
    • سید مجید IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      7 0
      در خصوص قسمت دوم،من نیز با جمع شدن مافیای کنکور و کلاس های آن موافقم. نظر شما
  • sahand IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    27 20
    بله، در تمام جهان مدرسه جایی است برای یادگیری همفکری، دوستی، ارتباطات اجتماعی. بعد از مدرسه بچه باید به تفریح و ورزش و آمادگی برای روز بعد بپردازد. بنده با این که بچه درسخوان و رتبه 100 کنکور بودم ولی از مدرسه بدم می آمد! نباید اینطور باشد.
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      0 1
      درتمام جهان مدارس غیر انتفاعی و شبانه روزیه
  • سمیرا DE ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    28 10
    با حذفش موافقم به این دلیل که جز خستگی و ایجاد بی میلی به درس و مدرسه و نافرم شکل گرفتن انگشتها ، هیچ فایده دیگه ای برای دانش اموز نداره. بکاند که کل نظام اموزشی ما مشکل داره
  • م IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    13 2
    مشق در حد معمول برای دانش آموزان بسیار لازم هست و متاسفانه در انجام تکالیف بحث دست ورزی هم هست که با حذف مشق این بحث نیز به حاشیه می رود.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    29 9
    من یکی از متولدین دهه 60 هستم، از وقتی که مدرسه رفتم تا جایی که یادم می آید همیشه در حال مشق نوشتن بودم. حالا هم با وجود این که فارغ التحصیل مقطع فوق لیسانس هستم. می بینم که نه تنها نوشتن آن همه مشق برایم هیچ فایده ای نداشت بلکه با یادآوری خاطرات آن روزها استرس آن دوران برای تمام کردن آن همه تکلیف شبانه دوباره سراغ من می آید.
  • * IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    12 0
    بله موافقم ولي آموزش و پرورش حرف خودش رو ميزنه و مدارس هم كارخودشان را ميكنند حتي كتابهاي كمك آموزشي هم هنوز حذف نشده اند
  • مهدی IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    7 9
    همین جور با طرح توصیفی و بدون نمره دانش اموزا بی سوادن شدن چی برسه بدون مشق.حداقل مشق علاوه بر استحکام یادگیری باعث سرگرمی دانش اموزا میشه.حداقل یک فعالیتی انجام میدن کمتر سرشون میره رو موبایل و تبلت.این طرح در ایران که مدارس هیچ امکاناتی ندارن نباید اجراشه
  • DE ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    16 0
    مگه نظر من برات مهمه؟!!!!!! 30 تا کامنت گذاشتم هیچکدوم رو تایید نکردی الان پست گذاشتی نظرتون چیه؟!! خجالت هم نمی کشید... تایید کد هات هم مثل خودت کار نمیکنه!! 10 بار باید صفحه رو بروز کنی تا کار کنه
  • سعيد IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    9 7
    بله
  • هنگامه میرحیدری IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    18 9
    با حذف مشق شب موافقم
  • DE ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    17 2
    یک مثل تو ترکی داریم که نمی دونم معادلش تو فارسی هست یا نه... میگن به شتر میگن گردنت کجه میگه کجام درسته؟ نقطه
  • علی FR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    18 10
    با حذف مشق موافقم
  • کیهان IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    14 10
    مخالف مشق شب هستم. قطعا مهارت آموزی کارآمدتره
  • مانا FR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    14 2
    بنده به عنوان‌ یک‌ مادر دارای تحصیلات کارشناسی ارشد با حدف تکلیف شب مخالفم . حذف تکلیف شب در نهایت وظایف مادران و پدران را در قبال تحصیل فرزند افزایش میده . پیشرفت تحصیلی کودکان به مهارتهای دست ورزی و نوشتاری اونها خصوصا در سالهای اول ابتدایی بستگی داره . کودکی که مشق ننویسه املا ننویسه ریاضی تمرین نکنه چطور از پس خوندن و نوشتن بربیاد . همین امروز با موج جوانانی مواجهیم که متاسفانه حتی املای کلمات رو بلد نیستند . ابتدایی ترین اصول ریاضی براشون جا نیفتاده . کشورهایی که مشق شب در حدف کردند اصول محکم و درستی برای اموزش در مدارس دارن . کودک در مدرسه درس رو می اموزه به راحتی و تکالیفش رو همونجا انجام میده در این صورت مسئولیت من مادر هم کاهش پیدا میکنه. اگر تکلیف شب در مدارس برداشته بشه زیادند مادرانی مثل من که ناچارن خودشون به کودک تکلیف شب بدهند با او تمرین کنند و متاسفانه با توجه به شکاف اموزشی بین نسل دهه شصت و نسل امروزه کودک دچار دوگانگی خواهد شد ‌. حدف تکلیف شب مساویست با افزایش خرید کتابهای کمک اموزشی و بزرگتر شدن کارتلهای اموزشی.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    26 2
    من به عنوان مادر دو فرزند که تازه ابتدایی را به پایان رسانده اند میگویم اینکار غیر ممکن است در واقع کیفیت آموزش توی مدارس ما آنقدر بالا نیست که بتوان مشق شب را حذف کرد این طرح برای مدرسه ای با کلاس های 10 تا 15 نفر که معلم فرصت کافی برای رسیدگی به آموزش داشته باشد خوبست اما توی کلاس های اکثرا شلوغ امروز و با امکانات مدارس فعلی که بار اصلی آموزش بر دوش والدین است نه تنها بچه ها مهارتی کسب نمی کنند بلکه از همان آموزش معمول هم باز می مانند
  • رضا RO ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    11 9
    صد در صد با حذف مشق شب موافقم. ما قربانیان مشق شب بودیم! الان هم که بچه ها رو میبینم این مشق جز فشار روحی، ترس، دلهره، استرس، درگیری والدین و فرزندان، تربیت ماشینی و هزارتا عیب دیگه چیزی برای بچه ها و خونواده ها نداره. بچه ها یک دهم اون چیزی رو که توی بازی، تفریح و فیلم کارتونی و اموزشی یاد میگیرن از مشق شب یاد نمی گیرن
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    25 10
    مخالم.حذف مشق شب برای کشور هایی است که دانش آموز ازصبح تا شب در مدرسه هستند نه در ایران که بچه روزی چهار ساعت در مدرسه اند .اونم با این همه تعطیلی در طول سال تحصیلی
  • مهدی مهدوی IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    17 10
    به نظر من مشق شب لازم است
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    6 3
    با سلام. با توجه به سیاست های درست آموزش و پرورش در راستای کاهش استرس دانش آموزان و ایجاد تمایل و رغبت زیاد بچه ها برای حضور در مدرسه و همچنین ایجاد روش های جدید آموزشی و جلوگیری از رانت های کتابهای کمک درسی یا پشت کنکوری اینجانب کاملا با این طرح موافق هستم
  • علیرضا IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    10 0
    با سلام. بنظر بنده وجود و عدم وجود مشق شب یک موضوع کاملا تخصصی است و متخصصین آموزشی کشور باید اظهار نظر کنند. هر کسی نباید وارد حیطه تخصصی و حساس مباحث آموزشی شود.ولی آنچه مسلم است موسسات انتشاراتی کتاب های کمک درسی و موسسات آموزشی کنکور و غیره برای جیب مردم کیسه ها دوخته اند و هر اقدام مفید آموزش و پرورش که باعث کاهش درآمد نامشروعان شود را با عناوین زیبا بی اثر و یا کم اثر نموده اند
  • یک استاد دانشگاه معمولی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    32 3
    مدارس ایران به واقع در ساختن بدترین تجربیات برای دانش آموزان ما بی رقیب هستند. آنچه امروز در این کشور می بینیم، مردمی عصبی، خیال باف، مهرطلب، فاقد مهارت های ارتباطی و مهارت های نرم همه حاصل این سیستم آموزشی معیوب است که متاسفانه تا کنون چندان بهبودی هم نداشته است. به نظر من نه تنها باید در مشق شب تجدید نظر شود که باید کلیت این سیستم آموزشی کوبیده شده و دوباره از نو ساخته شود و راه دیگری نیست. امروز را که به باد دادیم، من به شدت نگران فردا هستم
  • داوود IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    28 2
    با حذف کامل تکلیف شب مخالفم چون در مدرسه ها به دلیل شلوغ بودن کلاس ها معلم فرصت کار با همه بچه ها را ندارد. نمیشود بدون در نظر گرفتن امکانات و شرایط مدارس کشورهای توسعه یافته فقط یک وجه از سیستم آموزشی آنها رو اینجا تقلید کرد
  • یک استاد دانشگاه معمولی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    2 0
    مدارس ایران به واقع در ساختن بدترین تجربیات برای دانش آموزان ما بی رقیب هستند. آنچه امروز در این کشور می بینیم، مردمی عصبی، خیال باف، مهرطلب، فاقد مهارت های ارتباطی و مهارت های نرم همه حاصل این سیستم آموزشی معیوب است که متاسفانه تا کنون چندان بهبودی هم نداشته است. به نظر من نه تنها باید در مشق شب تجدید نظر شود که باید کلیت این سیستم آموزشی کوبیده شده و دوباره از نو ساخته شود و راه دیگری نیست. امروز را که به باد دادیم، من به شدت نگران فردا هستم
  • نجمه سادات پزشکی(دبیر) CA ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    5 0
    کاملا موافقم. تمام فرآیند آموزش، تمرین(مشق) و یادگیری باید در مدرسه انجام شود. در خانه، تنها مطالعه ی بدون اجبار و استرس کتب درسی و سایر مطالعات مرتبط توصیه می شود. البته برای تحقق این امر نیاز به افزایش متناسب وقت آموزشی هر درس و کاستن از عوامل و حواشی مخل وقت و نظم کلاس ها می باشد.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    1 0
    کاملا موافقم که حذف بشه. به جای افزایش خلاقیت فقط مشق نوشتن های خسته کننده و بی دلیل
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 1
    مشق شب لازمه ولی نباید انقدر زیاد باشه که بچه تا آخر شب مشغول نوشتن باشه بعد مدارس ما انقدر پیشرفته نیست و با این تعداد دانش اموز تو هر کلاس که ۴۰ نفر هستن معلم نمیرسه به همه بچه ها برسه و کار کنه تو خونه هم لازمه تکرار و تمرین
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    3 0
    بیخود مردم رو سرکار نذارید .... هرچی مافیا بخواد همون میشه .......
  • علی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    1 0
    با مشاهده سیستم های آموزشی برتر دنیا لزوم مهارت آموزی برای دانش آموزان احساس میشود چرا که در وهله اول فرای شغل افراد ، آنها عضوی از جامعه هستند و باید برای جامعه آماده شوند و در وهله بعد برای شغل آینده
  • نظر IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    4 0
    من چند سالی در کشور های دیگر مستقیما با نوع آموزش مدارس سایر کشورها ارتباط داشتم. متاسفانه فرهنگ ملت ما با داروی زیاد دکتر ومشق شب دانش آموز میانه خوبی دارد وان را برای اعمال کننده وانجام دهنده حسن می‌داند. دریابیم دانش آموزا نمان را قبل از این که نسلی خسته تحویل جامعه بدهیم
  • US ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    12 0
    من به عنوان معلم با ۲۰ سال سابقه کار می گم این عین خیانت هست. اموزش و پرورش از تامین یک کیس کامپیوتر درمناطق روستایی عاجز هست. کدام مهارت؟ بچه هایی که از ابتدایی فارع می شوند به اندازه یک‌کلاس دومی هم دانش ندارند و با ورور به راهنمایی دچار استرس و افت شدید تحصیلی می شوند
  • مژگان NL ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    3 1
    مخالف مشق شب هستم باید بچه هامون رو خلاق و باذوق بزرگ کنیم و کشورهای موفق الگو بگیریم
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    4 6
    الان بسیاری از تحصیلکرده ها بسختی میتونن یک متن رو بدون غلط بنویسن فکر کنم همه ما نیاز به مشق شب داریم
  • حسين IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    15 0
    تو را بخدا مشق شب را ديگه به قرآن و دين ربط ندهيد
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 2
    موافق نیستم.
  • گراوند IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    5 1
    با نظر خانم دکتر موافقم باید رونویسی را کنار گذاشته و درک مطلب و مهارت را بالا ببریم
    • کوروش IQ ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
      1 0
      من میدانم خانم دکتر حکیم زاده فردی فرهیخته و علمی است و می تواند اموزش و پرورش ما را متحول کند
  • دانشجوی پزشکی IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 4
    بنده به عنوان یه دانشجوی پزشکی با حذف کامل مشق شب کاملا مخالفم. به هزار و یک دلیل. خانواده ها لطفا خودشون یه فکری به حال بچه هاشون بکنن که سیستم معیوب اموزش و پرورش دیگه مثل قبل نیست و متاسفانه نتایج فاجعه بار تصمیمات اینچنینی سال ها بعد خودشون در جامعه نشون خواهد داد.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    12 0
    درس خوندن کلا اشتباهه صافکاری نقاشی فقط همین
  • علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    6 0
    بله چون فقط وقت بچه را میگیرد و با توجه به اینکه بچه دور از خانه بوده هنگامی که به خانه بر میگردد دوست دارد مقداری بچگی کند و این باعث تلاش خانواده برای مشق نوشتن و درگیری بین آنها و در آخر زده شدن بچه از اموزش میشود.
  • عرفان123 IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    3 14
    از درس خواندن بچه های امروزی تنها چیزی که عاید ما میشه ترافیک اعصاب خردکن صبح هاست... هر کدومشون را باید یه ماشین اختصاصی برسونه مدرسه و برگردونه تا یه وقت پاهاشون خسته نشه اوف بشن.. یه وقت باد نخورن نچایند.. یه وقت دزد نیاد این تحفه ها را ببره! به خادا اگه اینها نروند مدرسه سودش برای مملکت خیلی بیشتره و با صرفه جوی در بودجه بخش آموزش پرورش کلی منفعت به مملکت میرسه...
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    13 0
    مشق شب هرچند با کمک والدین نوشته شود بودنش بهتر از نبودنش است.چرا برندهایی مثل قلمچی و...کاسه داغتر از آش شده اند.حذف مشق شب الزاماتی دارد.از جمله افزایش فعالیت دانش آموز در مدارس.انصافا در مدارس ما کار جدی صورت می پذیرد؟
  • علی سعیدی IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    به شخصه مخالف برداشتن تکلیف منزل از برنامه روزانه محصلان هستم.... چرا که این برنامه مال کشور های توسعه یافته است که برای هر روز بچه هاشون فوق برنامه های درسی دارند... نه سیستم فشل ما که همینجوری هم بچه ها بی سواد هستند وای بحال اینکه تکلیف هم نداشته باشند... در ثانی ما ایرانی ها با نوشتن میانه خوبی نداریم... و اغلب تاریخ و ادبیات ما هم شفاهی است... و این نوشتن ها باعث آشتی نسل آینده با نوشتن خواهد بود
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    1 3
    مخالفم،لیسانسه های امروز ما املا صحیح واژه ها را بلد نیستند با حذف مشق شب همین اندک سواد نوشتاری هم از بین میرود
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    7 0
    به جای دکتر مهندس آدم تربیت کنید
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 1
    حذف کامل نه بهره که کم بشه . همین حالا به خاطر تغییر اموزش دانش اموزانی بسیار بدخط و بی سواد در حال پرورش هستن چه برسه به اینکه کامل حذف بشه
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    11 4
    من بعنوان مادر دو دانش آموز که یکی از آنها اول ابتدایی است با طرح حذف مشق مخالفم .کودکان ما چگونه بدون تمرین و مشق کردن کلمات و به کل درس فارسی که پایه تمام دروس هست را یادبگیرن. متولیان این امر چه فکر می کنند مگر همه در مدارس غیر انتفاعی درس میخونند
  • محمد IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    4 0
    موافق حذف مشق شب و موافق تقویت حافظه پروری هستم.
  • سهید LU ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    4 0
    متاسفانه این مشق شب بیشتر گریبان پدر و مادر ها رو گرفته و واقعا از توانایی بچه ها خارج است .
  • ولی IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    4 0
    سلام من همیشه با نوشتن مشق شب دوران ابتدایی مشکل داشتم. چندین بارهم تنبیه شدم. مشق شب کم فایده است. در نهایت هم لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه دولتی خوندم. فکر می کنم وقت گذاشتن تو کارگاه پدرم درست کردن وسایل مختلف با ابزارهای اونجا در نهایت تونست به رشد خلاقیتم کمک کنه و به نسبت تو زمینه تحصیل و شغل ناموفق نباشم. الان هم دو پسر کوچیک دارم که هنوز به سن مدرسه نرسیدند. بعید می دونم مشق شب برای اونها هم اثربخشی داشته باشه.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    3 0
    در این رابطه از کشورهای پیشرفته الگو بگیریم بد نیست. مسئولین بررسی کنن اونا چیکار میکنن. مشق شب دارند یا نه؟
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    10 2
    تا دو سه روز پیش موافق بودم ولی الان که فهمیدم مخالف شرع و روایاته دیگه مخالف شدم. و ازونجا که پرورش روحی و معنوی دانش اموزان بخشی از وظایف مدارسه از اموزگاران محترم خواشمندم هرچه بیشتر مشق به بچه ها بدن تا مذهبی تر پرورش پیدا کنن
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    15 1
    پشت مدافعین مشق شب نویسی موسسات آموزشی هستن. همین ها هم دیس میدن
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    7 0
    فقط مشق شب نيست 4 تا کتاب دارند 40 تا کمک درسي همش کلک پول است
  • حامد اقلیدی فسارودی IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    2 36
    سلام و احترام وافره حدیث شریفی از معصوم است که می فرمایند: العِلمُ فِی الصَغَر کَنَقشِ علی الحجر یعنی علم آموزی در کودکی مانند نقشی است که روی سنگ می کشند حال اگر به کودک سخت بگیریم و به قول قدیمی ها با قلم و چکش روی سنگ بنویسیم می شود کتیبه بیستون ولی اگر بر روی سنگ با رنگ بنویسیم طی مرور زمان کوتاهی از بین می رود. و این آموزش و پرورش بع علت نفوذ بیگانه باعث شده که دیگر پرفسور در ایران پرورش نیابد و این دید ثمره سالهای تدریس و تحقیق است و ابتدا بر روی فرزندم هم این را امتحان نمودم که الان حافظ کل قران است و در کتابت و سخنوری اگر کسی فقط صدایش را بشنود فکر می کند که یک فرد دکتری دارد صحبت می کند .پس بیایید تفکر اسرائیلی حذف مشق و فشار بر کودک را حذف کنید تا کشور بالنده شودو از کودک سلطانی که مخالف صریح ایات قران است جلو گیری کنیم.
  • GB ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    4 0
    سلام.با حذف مشق های زیاد وبی فایده بسیار موافقم.
  • آرش US ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    7 1
    آیا فنلاند که موفق ترین سیستم آموزشی دنیا را دارد بچه ها مشق شب دارند؟ مسلما نه حتی امتحان آخر سال برای ارتقا سطح تا دیپلم وجود ندارد. پس فقط مافیای کتابهای کمک آموزشی هستند که با مشق شب و کنکور موافق اند.
    • سید اکبر رضوی IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
      1 0
      فکر نمی کنم در فنلاند هم مشق شب حذف شده باشد بالاخره نوشتن دارند شاید نوع سخت افزاری عوض شده باشد. یارو رفته بود ژاپن دو سه روزه حالا خیابانی بوده خلوت ماشین ها بوق نمی زنند می آید ایران می گه اصلا آنها بوق نمی زنند. دوستش که نه ماه بوده است می گفت بابا آنها هم مثل ما درخیابان های شلوغ بوق می زنند. مگر بوق برای ماشین های ایرانی است همه جا بوق هست. یکی از استاد های دو ماه اروپا بود یک شهری تازه اسم خیابانهایش را محل سکونت را شناخته بود. باید مطالعه عمیق و مدت دار باشد در سایر کشور ها و فرد زبان آن کشور را کاملا بلد باشد و به مدارک و فرم های آموزش و پرورش بقول اداری ها به دبیرخانه اش دسترسی داشته باشد و نظر دهد
  • FR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    2 0
    موافق
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    3 0
    باحذف مشق شب موافقم
  • مهرداد IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    2 0
    حذف کاملا درست نیست . باید مختصر ولی مفید باشه
  • bahmani IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 3
    خبر اصلا و ابدا
  • علی دانش پژوه IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 1
    اگر سند جامع آموزشی اجرا میشد شاهد این مشکلات نبودیم
  • AE ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    1 0
    اثبات پذیر است که نظام آموزشی ایران اساسا فاقد کاراییست بنابرین لطفا به جای مشق شب مدارس را حذف کنید
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    2 0
    موافق حذف مشق شب هستم به شرطی که مدرسه و معلم وقت کافی برای آموزش دانش آموز بگذارد
  • جمشید IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    1 0
    بهتره به زیرساخت های خودمون هم یه نگاهی بکنیم و الکی ادای کشورهای پیشرفته رو در نیاریم. کلاسی که 44 دانش آموز داره و معلم اصلا نمیرسه باهاشون کار کنه، اصلا جای مناسبی برا یادگیری نیست. یه نگاهی به تبلیغات کتابهای کمک درسی رسانه میلی بندازین متوجه میشین چه کسایی پشت پرده آموزش و پرورش کشور هستن. بنابراین نه مشق شب حذف میشه، نه کنکور و نه کتابهای کمک درسی.
  • محمد IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    3 0
    با این که بچه درسخونی بودم ولی همیشه سر مشق شب نوشتن از دست معلم ها کتک می خوردم الانم از لحاض تحصیلی ارشدمو از دانشگاه های معتبر کشور گرفتم مشق شب هیچ کمکی به رشد و خلاقیت کودکان نمی کنه کودک باید ذهنش رشد کنه نه این که بشه رباتی که چیزایی که بهش گفتن رو بنویسه
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    6 1
    سلام کثرت نیروهای لیسانسی که بلد نیستند نامه اداری ساده ای را بنویسند یا نوشته هایشان شبیه خط میخی است نشان میدهد کار نیکو کردن از پر کردن است یعنی نوشتن و نوشتن چه مشق چه دیکته و چه انشائ یعنی تمرین و تکرار
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    نباید به این مسئله صفر و صدی نگاه کرد. نه مثل زمان ما که از شدت نوشتن انگشتامون تا تاول میزد یا پینه نه اینکه کلا حذف بشه... این کار خیلی تخصصیه و باید کارشناسهای بی طرف نظر بدن نه کسانیکه دستشون با موسسات آموزشی و کمک آموزشی تو یه کاسه است و فقط و فقط به فکر پر کردن جیب های گشاد خود هستند و برای اینکار دست به دامان مراجع هم شدن! سوراخ دعا رو پیدا کردن.
  • رزیتا IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    2 0
    والا دختر من که سوم دبستانه هر شب داره یه خروار مشق مینویسه کم که نشده هیچ دوبرابرم شده
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    4 0
    هزینه مدارس غیر انتفائی رو پرداخت میکنیم ، بعدش باید نود درصد موضوعات درسی رو تو خونه با بچه کار کنیم.کجای دنیا اینطوره. بیش ازحد روی ریاضی و دروس بی مصرف تکیه میکنند.یک سری از دروس باید اختیاری باشه.مثل معارف، عربی ، تاریخ ،....
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    در این خصوص فصل الخطاب مقام عظمای ولایتند و دیگران حق اظهار نظری ندارند جز به اذن معظم له
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    9 0
    مشق شب درواقع نوعی تنبیه بوده که اولین بار توسط یک معلم اروپایی بکار گرفته شده. بهره دانش آموزان از مشق شب نمی تواند بیش از 10 درصد باشد. هرنوع تمرین و آموزش رسمی باید در مدرسه انجام شود مانند یک فرد بزرگسال شاغل. وقت دانش اموز در خارج از مدرسه باید دراختیار خودش باشد تا بتواند به علاقهمندیهای خودش رشیدگی کند. هرنوع اجبار برای مشق شب تجاوز به حق دانش آموز در مدیریت زمان خود است.
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    در کنار این موضوع اشاره کنم که معلم ریاضی مدرسه ای که پسر خاله ام در ان درس میخواند به انها گفته که برای یادگیری بهتر بروند موسسه اش و در کلاس خصوصی اش شرکت کنند. توی کلاس هیچی یاد نمی دهد و الکی وقت گذرانی میکنند. خبر انلاین قبلا یه قسمت برای بیان مشکلات در صفحه اصلی گذاشته بودی آدم مشکلات شهری و اموزشی و اجتماعی و ... رو اونجا مطرح میکرد. لطفا بازم راه اندازی کنید
  • امیرحسین IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 6
    حذف مشق شب یه اشتباه است که باعث تنبل شدن دانش آموز خواهد شد ضمنا نوشتن مشق به اندازه نیاز برای دانش آموز مفیده و باعث روان نویسی و خوش خطی خواهد شد
  • NL ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    11 1
    با مشق شب ۱۰۰ در ۱۰۰ مخالفم. بچه ها هرچی قراره یاد بگیرن باید تو مدرسه باشه. وقتی ساعت ۷ صبح میرن مدرسه تا ۲-۳ بعد از ظهر دیگه مشق شب چه معنایی داره!!! تمام زندگی بچه که درس و مشق و آموزش نیست که. بالاخره بچه هم‌ باید زندگی کنه و یه نفسی بکشه. تو کشورهای پیشرفته هم خبری از مشق شب نیست. تمام آموزش فقط در مدرسه است.
  • رضا IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    2 2
    به نظر من مدرسه را ببندند کاراییش بیشتره
  • من IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    4 0
    صد در صد. بچه هایمان وقت بچگی کردن ندارند.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    3 0
    بله
  • کریم IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    2 0
    مشق شب نه تنها برای دانش اموزان مقطع سوم بلکه کل مقطع ابتدایی استرس زا می باشد
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    2 0
    بله. بچه ها واقعا دچار استرس می شن
  • محمد IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    2 0
    جناب خبرگزاری محترم قرار نیست حذفی از تکالیف باشه قراره تکالیف هدفمند بشه.صرفا بجای رونویسی محض کمی تفکر ووخلاقیت به آن آضافه شود یعنی خود بچه ها خلاصه نویسی کنند متن بنویسند ضمن اینکه رونویسی هم در حد لازم انجام شود.
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    4 0
    به نظر من هیچ تاثیری در پیشرفت درسی دانش آموزان ندارد
  • reza11388 IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    3 0
    موافقم.چون الان مشقارو اولیا اکثرا مینویسن براشون.مشقا بیشتر برا پدر مادراس
  • محمدرضا سعیدی نژاد IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    6 0
    با سلام. من خودم الان پدر دختر دوقلو ی کلاس سوم هستم. اینجانب با این طرح موافق هستم. زیرا ب نظر بنده دانش آموز تا مقطع راهنمایی باید با محیط درس و مدرسه آشنا بشود و تربیت بشود. اگر در این سالهای اول درس به بچه فشار بیاوریم ک درس و مشق رو با هم انجام بدهد، هم از درس زده میشود و هم از ادامه تحصیل فراری میشود. همینطور که برای بنده انجام شده. لذا درس و مشق که هیچ، حتی امتحانی هم نباید باشد. با تشکر . سعیدی .
  • مجید IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    1 12
    با حذف مشق شب به طور جدددد مخالفم! پس این بچه ها چی میخان یاد بگیرن در مدارس. من خودم معلمم. اصلا هرچی که برای بچه ها می ماند و باعث پیشرفتشون میشه همون فعالیت در منزل هست.
    • سعید IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
      2 0
      خودت معلمی که وضعمون اینه ، تفکر عصر هجری تو و نظام نا کار آمد آموزش و پرورش و این قفس های مسخره به اسم مدرسه هیچ پیامد مثبتی برای فرزندان ما نداره . هیچ وقت اجازه نمیدم بچه هام کنار امثال تو درس بخونن . زنده باد مدرسه طبیعت
  • سید اکبر رضوی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    2 2
    مشق شب حتما باید باشد اما به اندازه مثلا دو صفحه . بالاخره یاد گیری بشر در سن پایین از طریق مشق است. من الان دو قلو مهد کودکی دارم و بلد هستند با مداد نوشتن و با اشتیاق یاد گرفتند. الان من خط ام بقول دوستان خوش خط و طرز قلم گرفتن را در دبستان یاد گرفتم. الان استاد های جوان را می بینم واقعا خط شان قابل خواندن نیست. خودشان هم از طریق ذهن خوانی می خوانند. بالاخره علمای تربیتی باید نظر بدهند و نتایج کار بعد از چند سال معلوم می شود. طرز قلم گرفتن سالم بودن مغزرانشان میدهد.یکی ردشد مشکل ذهنی. دست خط خوب قانونی باشد.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    12 1
    با حذف مافیای کمک آموزشی و کنکور موافقم مشق شب مهم نیست بستگی به معلن داره
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    10 0
    مشق شب هیچ فایده ای نداره بهتر اسمش رو بگذارید شکنجه شب.نه تنها بچه ها رو تشویق به یادگیری نمیکنه بلکه محرکی برای نفرت بچه ها و مقاومت برای یادگیری و آموزش هست .شاید در حد خیلی کم مثلاً در یک صفحه نوشتنی و چند صفحه خواندنی
  • ALI IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    10 0
    كاملا موافقم كه حذف بشه چون هيچ فايده اي براي بچه ها نداره.اونايي كه از اين مساله دفاع مي كنند و نمي خوان قبول كنن كه مشق شب و رونويسي كار عبث و بيهوده‌اي هست به دور و اطراف شون نگاهي بندازن و ما بچه هاي دهه شصتي رو ببينن...واقعا چقدر براي ما مفيد بود و چه گره اي از كار آينده ما رو باز كرد؟؟؟؟؟
  • مهرداد IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    4 0
    حذف مشق شب در صورتی خوبه که بچه ها توی مدرسه به اندازه کافی آموزش ببینن.
  • کوهیار US ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    10 1
    من کلا باین سیستم آموزشی بر اساس حفظ کردن و نمره بدون پرورش استعداد و خلاقیت در بچه ها مخالفم بخوص که اگر مشق شب موثر بود خود وزیر سابق خدشه رو در توئیت نمینوشت خطشه .و دها مورد غلط املایی مدیران امثال ایشون
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    4 2
    به قول مظفرالدبن شاه همه چیزمون باید به همه چیزمون بیاد...بچه ها مشق ننویسن و مدرسه برن و بعد هم دانشگاه و فارغ التحصیل بیسواد اینم میشه وضع مملکتمون.
  • معصومه IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    2 2
    سلام .پدیده که پول مردم رو نداده چرا باید اصلا فوتبال بازی کتد تورو خدا حق مارو بگیرید اگر واقعا به حق هستید .
    • جواد DE ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
      0 0
      به عنوان مدیر مدرسه موافق نیستم چون مشق به عنوان تمرین و تکرار آموخته ها میباشد
  • بهزاد IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    1 0
    بله
  • علی IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    بچه ها همینطوریش باید حداکثر صبح ساعت ۶:۳۰ بیدار بشن تا ساعت ۸ سره کلاسشون باشن.این موضوع به خودی خود باعث خستگی بچه میشه.حالا اینکه کی برسه خونه ، استراحت کنه دوباره بره سر درس و مشقش و .... این بچه کی بچگی کنه؟ مدرسه وظیفش اینه که بتونه مطالب آموزشیو زیر نظر خودش در زمان مقرری که داره به بچه انتقال بده!!! مشکل نظام آموزشی در مشق شب خلاصه نشده!
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    به جای این همه تکالیف اضافی وچندین مدرس قرآن وفشار برمعلم برای انجام برنامه هایی که که حتی موقعیت زمانی و مکانی آن درست نیست( زمستان لوبیا بکارن علوم دوم وسوم ابتدایی )بهتر است محتوی کتاب تغییر اساسی کند وبعضی کتابها که در کودکی به آنها آموزش اجباری می دهند حذف شود ودر سن مناسب آموزش دهند .بچه ها را جوری آموزش دهید که خودشان تکیه گاه خودشان باشند .
  • مجتبی IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    کاملا موافقم.بچه باید تا پایان ابتدایی بازی کردن و رابطه سالم با اطرافیان یاد بگیره و فقط در حد خواندن و نوشتن و جمع و تفریق و ضرب کافیه.درس فقط تو مدرسه و تو خونه باید بازی کنه و شاد باشه و تحصیلات جدی از اواسط راهنمایی و دبیرستان باید شروع بشه
  • حسین یزدی IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    بله . سالانه هزاران درخت در طبیعت سالم می ماند.
  • فرهاد IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    مشق شب با اینکه چیز ملال آور و در کل سختی بود،ولی خط خوش و در پی داشت و دامنه ی لغت و تو ذهن ادم افزایش میداد.متاسفانه هستند افرادی که حتی اون واژه ای که در لفظ به کار میبرن بلد نیستن چطور نوشته میشه .در طول تاریخ کشوری که نوشته ازش به جا نمونه زبانش محو شده .شاید پیشرفت علم این خلا رو پر کنه
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 1
    به نظرم در حال حاضر تنها کارآئی مشق ش فقط برای پر کردن کیسه منفعت طلبانی است که برای منافعشون به دیدار علمای محترم رفته اند و عملای بزرگوار هم فرموده اند که در اسلام به مشق شب سفارش فراوانی شده !!!!!!و صد البته که لابی این عزیزان آنقدر گسترده هست که زور وزیر آموزش و پرورش هم به آنها نخواهد رسید .
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    با این پیشرفتی که در علم و دنیای ارتباطات به وجود امده ، مشق شب فقط زمان طلائی اموزش بچه ها را از بین می برد اموزش و پرورش باید بداند کودکان نیاز به اموزش سایر مهارتها نظیر زبان جدید ، علوم کامپیوتر ، مو سیقی ؛ فعالیت های ورزشی و تفریحی و گردشگری و فرصت بازی با دوستان و والدین را نیز نیاز دارند که نباید با دادن مشق شب این زمان ها را از دست داد
  • جلالی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    سلام باید نظام آموزشی ما به سمتی پیش برود که نیاز کمی به مشق شب داشته باشد ولازمه آن وجود امکانات کمک آموزشی وکم شدن تعداد دانش آموزان هرکلاس می باشد متاسفانه مسئولان برنامه ریزی آموزشی هدف را جایگزین برنامه کرده اند امان از تقلید امان از بی سوادی ....
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    سلام به نظر من خیلی خوبه مشق شب حذف شه چون کارایی چندانی نداره مگر برای دانش اموزان ضعیف تر که نیاز به تمرین بیشتر دارن که متناسب با اون معلم اگر تمرینی بدهد خوب است
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    بله
  • دهقان IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    "کاسبان کنکور" و دروغ هایی که از تهران به قم بردند اولاً که تکلیف شب از برنامه دانش آموزان حذف نشده است و برنامه آموزش و پرورش در این باره، تنها به پایه های اول تا سوم محدود است. ثانیاً در این پایه ها نیز تکلیف شب حذف نشده، بلکه همان طور که قبلاً و رسماً هم اعلام شده، تکالیف جدیدی به جای رونویسی به دانش آموزان داده می شود مثل نوشتن احساسات، فکرها، دیده ها و ... با هدف تعمیق یادگیری در بستر خانواده. ثالثاً طرح حذف تکالیف سنتی در اروپا به ویژه کشورهای حوزه اسکاندیناوی، سال هاست که با موفقیت اجرا شده و یکی از شاخصه های اصلی نظام آموزشی آن است. ضمن آن که دهها پژوهش علمی در مراکز آکادمیک جهان رویکرد حذف تکلیف شب به شیوه قدیمی را تأیید می کند. http://www.asriran.com/fa/news/644739/%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%82%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF
  • مسعود IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    اینو کارشناسان باید نظر بدن اما هنوز استرس هرشب برای نوشتن تکالیف فردا رو یادم نمیره البته ما دهه شصتی ها تمام زندگی مون تو استرس گذشت
  • فرخی US ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    مشق شب حاصل یک سیستم کهنه اموزشی و نوعی بیگاری است.دادن تکالیفی که علاقه مندی وخلاقیت کودک را تقویت کند و رفتار اجتمایی را به او بیاموزد،باید جایگزین ان گردد. انهم بصورت محدود و نه زمان بر
  • سليمي IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    حذف مشق شب و جايگزين كردن آن با مهارت هاي ديگر بسيار بجا و مناسب است.
  • حجت ملاوند IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    هم حذف شوند وعوامل ایجاد وتمام مراکز مثلا آموزشی درصورت اثبات توانی وجرم وضایه شدن حق مردم محاکمه شوند
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    اگه از حسن بپرسین میگه با شیب لایم حذف بشه
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    آموزش پرورش نسلهای ایران رو به فنا گرفته مخصوصا با سیاست غیر انتفاعی و خیلی سبزش
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    باید سخت گیری در نظام آموزشی بیشتر بشه. به چشم خودم دارم میبینم که دانشجویان ورودی جدید دانشگاه بسیار ضعیف تر از ده سال پیش هستند. تکلیف و تمرین میتونه به تلاش بیشتر دانش آموزان در یادگیری کمک بکنه. حفظ کردن بسیا. مخرب است. الکی نمره دادن بسیار مخرب تر.
  • علی IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    من یک جوان تحصیلکرده هستم چند سالی هم سابقه تدریس دارم ولی خودم را صاحبنظر نمی دانم که بخواهم بگویم حذف مشق خوب است یا بد.ولی علمای بزرگوار که دروس فقهی خود را در مکتبخانه ها فرا گرفته اند چطور راجع به موضوعی که علی الاصول ربطی به شرع هم نباید داشته باشد فتوا صادر می کنند. الله اعلم .
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    باهمین مشق نوشتن هایه چیزی یادمیگیرن پسرم کلاس دوم هست مواظبت رواین طوری مینویسه موازبط پارسال که مشق مینوشت شاگرد اولبود خواهشا مشق روبرگردونی
  • م NO ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    خیر
  • عامری IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    نظر مردم هیچ ارتباطی با این موضوع تخصصی ندارد. موصوع زیبایی شناسی یا سلیقه یا خواست نیست که با نطر سنجی به دنبال راه حل باشیم.
  • فرهاد IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    سلام چه مشقی چه کشکی مگه آموزش و پرورش داریم ما مگه چیزی یاد میدن به بچه ها؟ تموم شد آموزش گذشت اون زمان که معلم های دلسوز فراوان بودن الان معلمی دیگه شغل انبیا نیست شغل کاسباست یه نوع تجارت شده البته حق هم دارند .....
  • محسن IT ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    با سلام به همه مشق شب جز استرس و بد خلقی و لجبازی درنهایت به تنبیه بچه ها البته در اخر با عقده حقارت بچه ها رو در رو میشه مهارت محوری هم در یاد گیری و در شکوفا کردن استعداد بچه ها نقش مهمی رو ایفا میکنه که خیلی وقته جاش در اموزش خالیه منکر این نیستم که املا جملات و ادبیات کاربردی ضعیف خواهد شد اما برای ان هم به راحتی میشه چاره ایی اندیشید لذا بنده با مشق شب با احترام مراجع. مخالفم..
  • ShivaVkl CA ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    بله صد درصد موافقم. تو هيچ سيستم آموزشى مثل ايران، دوران تحصيل به بچه ها سخت نميگذره. همه جاى دنيا درس خوندن و انجام تكاليف توى مدرسه انجام ميشه و خانه محلى براى بازى و تفريح و رشد ساير مهارتهاى بچه هاس. من يادمه از اول دبستان بخاطر مشق شب غمگين بودم. نه كارتون ميتونستم ببينم نه بازى كردن به دلم ميچسبيد. چون هميشه سايهء استرس مشق نوشتن روى سرم بود. من ايران زندگى نميكنم و بچه ها اينجا همه شادتر از ايران هستن. پارك ميرن، با هم قرار بازى ميذارن. استرس اينكه زودتر جمع كنيم بريم مشق داريم، رو ندارن
  • تاریخ IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    از آنجاییکه دانشگاه های ما باید کارگر تربیت کنند و ثابت شده است که مهندس و دکتر به درد جامعه ایران نمی خورد صد البته که نه تنها با حذف مشق شب موافقیم که اگر نان طفلی آقازاده هایی که در مدارس مواد مخدر پخش می کنند آجر نمی شد که با حذف مدرسه و کلاس درس هم موافق تر می بودیم.
  • داود IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    1 0
    بنده كاملا موافق حذف مشق در خانه هستم.
  • فرید جلیلوند US ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    من کاملا موافقم.یک کار منسوخ شده و بیحاصل.هم بچه ها ازش اسیب میبینن و هم والدین.بهتر که حذف بشه
  • US ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    2 0
    مشکل امروز ما مشق شب نیست.بی خود شلوغش نکنید.ذهن ها را به چنیین مسائلی سوق ندهید.این بحث سالهاست در آموزش و پرورش مطرح است.مشکل تورم 400 در صد را حل کنید
  • ال.ن IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    مشق شب زندگی بچه ها را تباه می کند. هیچ فایده ای هم برای بچه ها ندارد. این سیستم قدیمی و منسوخ شده است. این را همه فهمیده اند که موسساتی که کتابهای کمک آموزشی چاپ می کنند میلیاردها تومان درآمد دارند و برای حفظ درآمدشان دست به هرکاری می زنند.
  • سمانه FR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    موافقم
  • فاروق IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    بنده فارغ التحصیل ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه ملی هستم، و به نظرم ،مخالف حذف کاملم، بچه در سن ده سادگی فعلا باید یادبگیره بخونه و بنویسه، نه مهارت یاد بگیره، مهارت رو بزارید برا سطح های بالاتر ، مثلا ترویج و تشویق دانش اموزان به مدارس فنی حرفه ای و کاردانش، و فراهم کردن شرایط برای رفتن سر کار، نه از سر بیکاری ادامه تحصیل بده و سطح توقعات بالا بره ، همه اینجوری بیکار بمونیم، حالا اگر بچه ای خانوادش مشقشو براش مینویسه، اطلاعات پایین اون خانواده رو میرسونه، نزارید بچه نونور بار بیاد، بهش ماهی ندید، ماهیگری یاد بدید، خیلی داستان طولانییه که تو کامنت جاش نیست ولی داریم رو اینده این نسل تست میکنیم که ببینیم میگیره یا نه، به جای اینکه بیایم برنامه دقیق کشورهای موفق رو اجرا کنیم، میگیم اره این کشور مشق حذف کرده، ما هم حذف میکنیم، نمیگیم که اونا از اول چیکار کردن، بعدش چیکار کردن که ایندشون اینجوریه، فقط یه بخشی از کاراشونو میبینیم ،مرسی بابت وقتتون
  • ES ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    1 1
    من با مشق شب معقول بدون دخالت موسسات سودجوی کنکور موافقم
  • باران IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    3 2
    دخترمن در كلاس اول در يك مدرسه غيرانتفاعي درس ميخونه تا سه مدرسه هست بعد هم كه مياد خونه با كلي خستگي بايد بشينه سر تكاليفش به نظرم بايد يه قاوني باشه براي مدارس غيرانتفاعي كه تمام تكاليف بچه ها تو مدرسه انجام بشه مسلما بچه هايي كه ساعت دوازده تعطيل ميشن با بچه هاي مدارس غيرانتفاعي كه ساعت دو يا سه تعطيل ميشن بايد يه تفاوتي در تكاليف داشته باشن
  • رضا IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    4 0
    چه فرقی میکنه برای ما که مجردیم. یه فکری برای ما مجردا کنید نه کاری نه شغلی نه پولی نه مسکنی نه جفتی..
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    2 1
    با اجازه ی مسئولین باسواد و بی سواد؛ بله. اصولا روش آموزش و پرورش ما خیلی غلطه و اشکال داره.
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    2 0
    دادن مشق شب بیش از حد فقط بچه هامون اذیت می کنه در حد متعادل و به شرطی که معلمان عزیز خصوصأ دوره ابتدایی که زحمت می کشند از تلاش دست برندارند. و نکته مهم تر اینکه این مسئله تخصصی است چه ربطی به مراجع دارد.
  • رضا IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    3 2
    حذف بشه سوسولو ننر بار میان لیکن الانشم بچه ننه ان :)))
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    1 1
    مشق شب بودن یا نبودنش مهم نیست ... مهم نتیجه خروجی آن است ... بچه های امروزی با همین مشق شبها کلا ایرادات املایی زیادی دارند .. حتی در دانشگاه ها هم دانشجویان غلط های املایی زیادی دارند ...! همینطور چون درس انشا کلا از مدارس حذف شده بچه ها قادر به نوشتن یک پاراگراف متن فارسی درست نیستند ...!!!
  • رامین CH ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    2 2
    مشق شب اگر بر اساس توانایی های کودک و گنجایش ذهنی او باشد بسیار هم نیکوست. ولی متاسفانه در حال حاضر مشق شب تنها وسیله ای شده برای زیاده خواهی ها و رانت های موسسه هایی مثل گاج و قلم چی... اکثر روانشناسان بر این عقیده اند که تا 9 سالگی کودکان بهترین آموزش را تنها از طریق بازی ، موسیقی و هنر فرا می گیرند و آموزش های خسته کنندۀ کنونی نه تنها فایده ای ندارد بلکه باعث آسیب به شخصیت و شکوفایی استعدادهای فرد در آینده می شود.اگر سیستم آموزش و پرورش کشورهای توسعه یافته خصوصاً ناحیۀ اسکاندیناوی را بررسی کنید می بینید که در دبستانها آموزش موسیقی، ورزش و مسئولیت های اجتماعی در درجۀ اول اهمیت قرار دارد و این می شود که مردم در این کشورها در زمرۀ خوشبخت ترین مردم هستند. چرا باید آموزگاران فرزندان ما را مجبور به تهیۀ کتابهای کمک آموزشی کنند که حجم آنها حداقل 5 برابر کتابهای درسی است؟آیا فرزندان ما باسوادتر و بهتر آموزش داده اند یا ما دهۀ چهل و پنجاهی ها؟؟؟ لطفاً حداقل فرزندانمان را دیگر مایۀ ثروت اندوزی خود نکنید... بگزارید هرکسی در حیطۀ دانش خود نظر دهد.پزشک در پزشکی..مهندس در مهندسی..روحانی در دین..
  • Mostafa IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    1 2
    به نام خدا و با سلام - حذف مشق شب شاید از فجایعی است که آثار زیانبار آن پس از پایان عمر دولت بی تدبیری و نا امیدی نمایان و آشکار خواهد گشت . متاسفانه کارنامه ضعیف این دولت مشحون از تدابیر غلط و زیانبار است که برخی آثار و نتایج آن در کوتاه مدت قابل احساس و مشاهده است و برخی از آثار آن همچون همین پروژه حذف مشق شب و تنبل ساختن دانش آموزان در دراز مدت نمایان می شود .
  • آزادیخواه IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    4 0
    هیچ جای دنیا مشق شب مثل کشور ما پر حجم و زیاد نیست در و اقع آموزش کورکورانه عمل کردن در زندگیه آینده بچه هاست. بجای کارهای علمی و عملی و آموزش صحیح بچه ها فقط باید وقت تلف کنند و سیاهه پر کنند.
  • مرتضی NL ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    7 0
    با حذف مشق شب در مدارس کاملا موافقم.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    3 0
    بنده مخالف مافیا کنکور و موسسات آموزشی هستم که به هر شکلی مردم را می جاپند.باید مراجع قانونی وردو کند.
  • Mozhgan IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    2 3
    سلام من کاملا مخالفم بچه ها در منزل هم بیکار باشن. بچه ها نسل جدید خیلی تنبل و لوس وناز پروده تر... روز به روز بی ادبب و پرتوقع تر... این نتیجه سیاست های جدید دولت ها در آموزش پرورش و خانواده هاشون است . اول از همه خراب کردن کلاس ها و مقاطع درسی . دوم .. حذف کردن نمره دادن بچه ها هیچی سر در نمیارن و همش عالی خیلی خوب .... و خوب که چی اینکار.. و پنج شنبه ها تعطیل . و همش همش تعطیلن کل سال تحصیلی بیکاری حالا هم مشقم نکنن. بخورن بخوابم چه دانش اموزی ....
  • دوري از مافيا DE ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    3 3
    بله بهتر است حذف شود و دست مافيا كوتاه شود
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    بله موافقیم چون تهش بیکاریه دیگه لیسانسیه ها فوقا دکتراش بیکارن