انعقاد قرارداد تجهیز آزمایشگاه چرم تبریز با طرف ایتالیایی

مدیرعامل شهرک چرمسازان چرمشهر تبریز از امضای قرارداد تجهیز آزمایشگاه چرم تبریز توسط وزیر صنعت و طرف ایتالیایی خبرداد و گفت: این قرارداد به ارزش ۲۰۰ هزار یورو با شرکت آسوماک ایتالیا اسفند ماه جاری منعقد می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، مهدی امینی ضمن تشریح آخرین وضعیت احداث اولین آزمایشگاه تخصصی چرم ایران در تبریز گفت: تهران تلاش بسیاری برای گرفتن این امتیاز از تبریز و دادن آن به چرمشهر ورامین کرد ولی خوشبختانه به چندین دلیل این آزمایشگاه به تبریز واگذار شد.

امینی ادامه داد: از جمله دلایل انتخاب چرمشهر تبریز برای ساخت این آزمایشگاه، فاصله ۷ کیلومتری این شهرک از فرودگاه بین المللی تبریز است که این فاصله در تهران به ۱۲۰ کیلومتر از فرودگاه امام خمینی تا چرمشهر ورامین می‌رسد.

مدیرعامل شهرک صنعتی چرمسازان چرمشهر تبریز افزود: قطب صنعت چرم ایران با ۳۶۰ واحد فعال تبریز است که در این واحدهای صنعتی ۹۵ چرم سنگین یعنی چرم گاوی تولید می شود.

وی با اعلام این خبر که اسفند ماه جاری عقد قرارداد با شرکت آسوماک ایتالیا و وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران امضا می‌شود، خبرداد: طرف اصلی این قرارداد رئیس اتحادیه تولیدکنندگان چرم استان آقای بنابیان بوده و این قرارداد با حضور وزیر صمت به ارزش ۲۰۰ هزار یورو با طرف ایتالیایی به امضا می‌رسد.

امینی تصریح کرد: متاسفانه طبق روند کاری شرکت ایتالیایی، برای واریز هزینه قرارداد باید یک حساب در ایتالیا ایجاد شود که در این مورد به دلیل تحریم های اخیر فعلا دچار مشکل هستیم.

امینی همچنین از روند ساخت مرکز آموزش و آزمایشگاه در چرمشهر تبریز خبرداد و گفت: هزینه ساخت این مرکز ۵ میلیارد تومان است که توسط شرکت شهرک های صنعتی ایران انجام خواهد شد.

گفتنی است، رضا رحمانی قائم مقام وقت وزیر صنعت، معدن و تجارت ۵ ماه قبل در همایش روز صنعت و معدن در سالن همایش های بین المللی تبریز خبر از افتتاح اولین آزمایشگاه چرم ایران در تبریز داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =