برای کاشت درخت از سوی شهرداری در خانه‌هایتان، ثبت‌نام کنید/ جزییات

مختاری گفت: ثبت نام برای کاشت درخت در منازل شهروندان در قالب طرح نهضت درختکاری از ۱۰ دی ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه در قالب طرح نهضت درختکاری تعداد قابل توجهی درخت از انواع گونه‌های بومی، مقاوم به کم آبی و سازگار با شرایط اقلیمی در معابر، حاشیه بزرگراه‌ها، بوستان‌ها و طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران کاشته می‌شود، اظهار کرد: در همین راستا به منظور اجرای طرح فراگیر کاشت درخت در باغچه منازل شهروندان نیز، برنامه ریزی‌های لازم انجام و دستورالعمل‌های مربوطه به مناطق بیست و دو گانه شهرداری ابلاغ شده است. همچنین هماهنگی با سامانه ۱۳۷ به عمل آمده و شهرداری‌های مناطق موظف شده‌اند نسبت به تشکیل و تجهیز اکیپ‌های کاشت و تأمین درختان اقدام کنند. در همین راستا علاوه بر آگاهی رسانی عمومی از طریق رسانه‌های همگانی، ادارات فضای سبز مناطق نیز با نصب پلاکارد و بنر در محل‌های پر تردد، به ساکنان هر منطقه اطلاع رسانی خواهند کرد.

مختاری در ادامه تأکید کرد که ثبت درخواست‌ها تنها از طریق سامانه ۱۳۷ و تماس یا مراجعه حضوری به مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه محل سکونت شهروندان امکان پذیر بوده و تعداد درخت تحویلی و قابل کاشت در هر منزل با توجه به وسعت باغچه و نظریه کارشناس حداکثر چهار اصله، شامل انواع گونه‌های زینتی شهری و برخی اقلام مثمر نظیر انجیر، خرمالو، سیب، گلابی، به و غیره است. ضمناً با توجه به تراکم کار و تعداد زیاد درخواست‌ها، اکیپ‌های مزبور از هر گونه اقدام در خصوص محوطه سازی معذور هستند و نگهداری درختان غرس شده توسط همکاران فضای سبز، به عهده ساکنان منازل است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در خصوص درخواست‌هایی که از سوی شهرک‌ها، مجتمع‌های مسکونی، ارگان‌ها و غیره مطرح شد که مایل به دریافت تعداد بیشتری نهال هستند، گفت: این مراکز باید درخواست خود را به صورت مکتوب به منطقه مربوطه ارسال کنند تا پس از بررسی و تأمین اعتبارات لازم مورد اقدام قرار گیرد.

وی ضمن قدردانی از همکاری شهروندان گرامی در اجرای منظم و به هنگام این طرح گفت: اکیپ‌های مراجعه کننده به درب منازل جهت کاشت درخت متشکل از مهندس مجرب (ترجیحاً بانوان کارشناس)، کارگر ماهر فضای سبز، یک دستگاه وانت و دیگر ادوات و لوازم مورد نیاز بوده و این اکیپ‌ها صرفاً بر اساس درخواست‌های ثبت شده اعزام می‌شوند و موظف به ارائه کارت شناسایی هستند.

مختاری با تاکید بر لزوم ثبت نام شهروندان برای استفاده از خدمات این طرح گفت: ثبت درخواست‌ها از تاریخ ۱۰/۱۰/۹۷ آغاز و تا ۱۰/۱۲/۹۷ ادامه خواهد داشت و کاشت درخت بر اساس اولویت‌های ثبت درخواست از ۱۵ دی ماه لغایت ۱۵ اسفندماه به انجام خواهد رسید.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که شهروندان در نگهداری از این سرمایه‌های طبیعی شهر کوشا باشند و اجرای نهضت درختکاری گامی در جهت جلب مشارکت همشهریان در حفظ فضای سبز و تحقق آرمان«"تهران، شهری برای همه» باشد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =