هشدار تعزیرات: فروش جعبه به نرخ شیرینی کم فروشی است

ایرنا نوشت: معاون سازمان تعزیرات حکومتی و مدیرکل تعزیرات استان تهران با اشاره به مصوبه خالص فروشی گفت: احتساب وزن جعبه شیرینی مصداق کم فروشی است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با واحدهای صنفی برخورد قانونی می شود.

محمدعلی اسفنانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: واحدهای صنفی باید کالاها را با وزن خالص عرضه کنند اما وقتی وزن پالت یا جعبه را حساب کنیم وزن خالص به دست نمی‌آید و مصداق کم‌فروشی است که با آن برخورد می‌کنیم.
وی در خصوص مرجع رسیدگی به تخلف خالص فروشی گفت: در خصوص تخلفات اتحادیه، اتاق اصناف آن را بررسی می‌کند اما ما در توجیه این مطلب نمی‌توانیم قبول کنیم که اتحادیه اعلام کرده که به این صورت بفروشیم و در صورت برخورد با این موضوع، به عنوان کم‌فروشی برای متخلفان در تعزیرات پرونده تشکیل خواهد شد.
اسفنانی اظهار داشت: از امروز تیم های گشت های تعزیرات در سطح شهر به واحدهای صنفی مرتبط با اقلام شب یلدا شامل قنادی‌ها و فروشگاههای خشکبار و آجیل، میوه و سایر اقلام مراجعه و در صورت تخلف برخورد خواهند کرد.
مدیرکل تعزیرات استان تهران یادآور شد: بیشترین موارد تخلف ؛ گرانفروشی است ولی گاهی شاهد عرضه کالای بی کیفیت و نامناسب هستیم که قطعا با همه موارد برخورد می کنیم.
اسفنانی یادآور شد: در مواردی نیز شاهد عرضه کالاها توسط صنوف غیرمرتبط هستیم که تداخل صنفی دارند و به موجب قانون با آن برخورد می شود.
وی خاطرنشان کرد: مردم در صورت برخورد با هرگونه تخلف علاوه بر ارائه گزارش به سامانه ۱۳۵ از خرید آن کالا خودداری کنند و به کیفیت و کمیت آن توجه داشته باشند.

۱۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1213645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =