۱۲ نفر
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

سکه امروز چقدر قیمت خورد؟  

کاهش ۱۶۰ هزار تومانی قیمت سکه در یک هفته 
سکه امروز چقدر قیمت خورد؟  

امروز سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان داد و ستد شد. 

به گزارش خبرآنلاین، رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: به نسبت دیروز شاهد کمی افزایش در قیمت سکه و طلا هستیم. 

محمد کشتی آرای افزود: قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز به نسبت دیروز کمی افزایش یافت و به ۱۲۵۱دلار رسید که در مجموعه روزهای گذشته حدود ۱۱ دلار افزایش قیمت را تجربه کرده است. 

وی تصریح کرد: در بازار شاهد نوسانات نرخ ارز بودیم که این مساله سبب افزایش قیمت سکه و طلا شد به طوری که قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم ۳میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید نیز ۳میلیون ۴۲۰هزار تومان داد و ستد شد. 

وی گفت: هر نیم سکه بهار آزادی به قیمت یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومان، هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۲۵هزار تومان و سکه های یک گرمی ۶۱۵ هزار تومان معامله شد. 

این فعال بازار طلا و جواهر بیان کرد: هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت ۳۰۸ هزار داد و ستد شد که به نسبت دیروز کمی افزایش نشان می دهد. 

طلا و جواهر

وی درباره اختلاف قیمت سکه در صرافی ها و طلافروشی ها که حدود ۸۰هزار تومان بود، توضیح داد:‌ قیمت صرافی ها و طلافروشی ها متفاوت است و قیمت هایی که بنده اعلام کردم شامل قیمت هایی که در بازار داد و ستد می شود البته صرافی ها زیر مجموعه بانک مرکزی بوده و وضعیت متفاوتی با طلافروشی ها دارند .

وی خاطر نشان کرد: بازار سکه و طلا در هفته گذشته روند نزولی داشت و این هفته نیز ادامه یافت و به پایین ترین سطح خود در ۶ماه گذشته رسید. 

وی گفت:‌این مساله ناشی از کاهش قیمت ارز، کاهش تقاضا و همچنین عرضه مناسب است که در بازار سکه و ارز اتفاق افتاد.

کشتی آرای بیان کرد: این موارد سبب شد در مجموعه قیمت سکه حدود ۱۶۰هزار تومان کاهش یابد. 

وی درباره میزان حباب قیمت سکه گفت: اکنون حباب سکه برابر با ۳۸۰ هزار تومان است. 

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اظهار کرد: قیمت طلا نیز در این هفته نزولی بوده و روند کاهشی هفته پیش را ادامه داد. 

گفتنی است روز گذشته در بازار سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به قیمت ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و  سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳میلیون و ۴۰۰هزار معامله شد.

همچنین هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و ۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۳۰ هزار تومان معامله شد. 

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۴۸.۲ دلار معامله شد و در بازار داخلی نیز  هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۰۲ هزار  تومان قیمت گذاری شد. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =