لیندسی گراهام خواهان نشست فوری سنا درباره تصمیم ترامپ شد

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا خواهان برگزاری جلسه‌های فوری از سوی سنای آمریکا به منظور بحث در مورد تصمیم اخیر دونالد ترامپ برای خارج کردن همه نظامیان آمریکایی از سوریه شد؛ تصمیمی که استعفای جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا را در پی داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، لیندسی گراهام، عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا به خبرنگاران گفت که می‌خواهد صحبت‌های جیمز ماتیس را طی یک جلسه استماع مستقیما بشنود.

جیمز ماتیس روز پنج‌شنبه در نامه صریحی به دونالد ترامپ تصمیم‌اش برای کناره‌گیری را اعلام کرد و این نشان‌دهنده وجود اختلاف فزاینده میان آنها بود، در عین حال برگزاری نشست استماع در سنای آمریکا همچنین احتمالا به مساله‌ برنامه‌های دولت دونالد ترامپ برای خارج کردن 5000 سرباز آمریکایی از افغانستان نیز خواهد پرداخت.

گراهام که در یک سال گذشته یک حامی دونالد ترامپ بوده، اخیرا بر سر تصمیم ترامپ در مورد سوریه با او اختلاف پیدا کرده است.

گراهام در صحبت‌هایش درحین ورود به یک جلسه سناتورهای جمهوری‌خواه اظهار کرد: من در هنگام ناهار قصد دارم برگزاری جلسات استماع مثل چیزی را که الان در مورد سوریه برگزار می‌کنیم، مطرح کنم.

این در حالی است که ترامپ گفته که گروه تروریستی داعش در سوریه شکست خورده بنابراین زمان آن رسیده که نظامیان آمریکایی از سوریه خارج شوند.

گراهام تصریح کرد که در عین حال نسبت به کاهش سربازان آمریکایی در افغانستان جایی که همچنان 14 هزار سرباز آمریکایی مستقر هستند نگران است.

او خاطر نشان کرد: من دنبال این هستم که آیا کسی می‌گوید داعش در افغانستان شکست خورده است؟

او اظهار داشت: این گروه سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته یک تهدید بزرگتر بود. برای من این واضح است که داعش برای حمله به آمریکا دسیسه‌چینی می‌کند.

او ادامه داد: کاهش سربازان آمریکایی در افغانستان سبب خواهد شد که تعداد آنها برای انجام ماموریت حفظ تمامیت افغانستان و محافظت از آمریکا در مقابل یک حمله تروریستی دیگر بیش از حد کاهش یابد و آنها در معرض خطر گروگان گرفته شدن قرار بگیرند.

آمریکا در سال 2001 به افغانستان حمله کرد و تاکنون بعد از 17 سال در این جنگ به عنوان طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا درگیر بوده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1214987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =