دبیرکل موتلفه: پاپ و سران کلیسا نسبت به ستمی که به مردم مستضعف می‌شود ساکت هستند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به خروج آمریکا از سوریه، افغانستان و یمن گفت: صدای شکستن استخوان‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه می‌آید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب متبوع خود با اشاره به خروج آمریکا از سوریه، افغانستان و یمن گفت: صدای شکستن استخوان‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه می‌آید. هرچند ممکن است اعلام خروج آمریکا از منطقه یک فریب برای افزایش جیب‌بری بیشتر از گاوهای شیرده منطقه باشد اما همین اعلام هم نشانه پیروزی بزرگ مقاومت در منطقه است. وقتی رژیم صهیونیستی در نبرد اخیر حماس تنها ۲ روز مقاومت می‌کند و سپس تسلیم می‌شود، حکایت از نوعی فروپاشی و اضمحلال دارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ظاهراً ترامپ دیگر نمی‌خواهد هزینه‌ای که درآمدی بر آن در منطقه متصور نیست بر بودجه آمریکا تحمیل کند. او اگر راست گفته باشد که می‌خواهد منطقه را ترک کند، این می‌تواند تنها تصمیم درست کاخ سفید باشد.

حبیبی با بیان اینکه ظاهراً آمریکایی‌ها به عربستان گفته‌اند کودک‌کشی و نسل‌کشی در یمن و حمله به یک کشور فقیر فخری برای آنها نیست، اظهار داشت: سران ریاض این را نمی‌فهمند با  وجود آنکه مذاکرات استکهلم مذاکرات صلح در حال دستیابی به نتیجه است، اما بمباران‌های وحشیانه در یمن هنوز پایان نیافته است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: بعد از اتمام جنگ در یمن وظیفه سازمان ملل و یا سایر سازمان های ذیربط این است که عربستان را مجبور به پرداخت غرامت‌های جنگ یمن کند. انشاالله انصارالله پیروز نبرد یمن است و دشمن مجبور است آنها را به رسمیت بشناسد و برسر میز مذاکرات با آنها بنشیند.

حبیبی همچنین با اشاره به فروپاشی اتحادیه اروپا و ظهور جنبش جلیقه زردها در قاره سبز گفت: حوادثی که در فرانسه و دیگر کشورهای اروپا می‌گذرد مسایل ساده‌ای نیست. خبر از یک تلاش و بهم ریختگی دارد. جلیقه زردها حتی به برکناری مکرون هم رضایت نمی‌دهند. جلیقه زردها روی روابط مناسبات ظالمانه سرمایه داران حرف دارند و حاضر نیستند حکومت آنها تنها منافع سرمایه داران را صیانت کند و سهم مردم از زندگی باطوم و گاز اشک آور و مشت آهنین باشد. جنبه ایدئولوژیک تحرکات فعلی در اروپا از جنبه صنفی آن به مراتب بیشتر است.

حبیبی با اظهار تاسف از سکوت وزارت خارجه در مورد تحولات دنیای غرب گفت: وزارت خارجه از رصد رسیدگی به تحولات غرب نباید غایب باشد. مواضع وزارت خارجه در حد لزوم ناظر به این تحولات نیست. ما باید پیروزی مقاومت در منطقه را که ایران سهم عمده ای در آن داشته جشن بگیریم و از دستاوردهای آن صیانت کنیم. همچنین نسبت به نقض حقوق بشر در اروپا و سرکوب مردم فرانسه موضع جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به زاد روز حضرت مسیح نیز گفت: پاپ و سران کلیسا نسبت به ستمی که به مردم  مستضعف می شود ساکت هستند. موضع پاپ موضع دفاع از مظلوم نیست، حال آنکه حضرت مسیح (ع) مدافع مردم مظلوم و رودرروی ظالمان بود. حضرت مسیح (ع) پیام آور صلح و دوستی بود، حال آنکه غرب طی قرن اخیر در جنگ جهانی میلیون‌ها تن را به کام مرگ و نیستی کشاند و کلیسا در برابر همه این جنایات ساکت بوده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سؤالی در مورد بودجه سال ۹۸ گفت: هنوز بودجه تقدیم مجلس نشده است و نمی‌توان در مورد چند و چون آن سخن گفت اما توقع ما ارائه بودجه و برنامه متوازنی است که صرف نظر از رایزنی ها، در چهارچوب حل مشکلات کشور تنظیم شده باشد. دولت در پیش بینی درآمدها باید واقعیات را در نظر بگیرد و در برآورد هزینه‌ها هم واقع‌بین باشد تا بودجه دچار کسری نشود. همت دولت باید حفظ ارزش پول ملی و عدم چشم داشت به استخراج از بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی باشد.

حبیبی با اشاره به اینکه مردم نسبت به افزایش قیمت کالاها و گرانی و تورم گله مند هستند گفت: مردم می‌گویند قیمت دلار پائین آمده است اما همچنان قیمت کالاها بالا می رود و هیچ کس نیست به مردم پاسخ دهد چرا شاهد چنین رویکرد ناصوابی هستیم. دولت باید کنترل و نظارت و مدیریت بازار را فراموش نکند. نهادهای نظارتی دولت در این زمینه مسئولیت دارند و باید به مسئولیت خود عمل کنند. مردم می گویند حالا که قیمت ارز پائین آمده است با همان منطقی که به این بهانه قیمت‌ها افزایش یافت، باید قیمت‌ها پایین بیاید.

وی با بیان اینکه دولت باید با کسانی که حاضر نیستند قیمت ها را پائین بیاورند برخورد کند، اظهار داشت: کنترل و کاهش قیمیت کالاها در موارد قابل توجهی از جمله قیمیت اتومبیل تقریباً صد در صد در اختیار دولت است که لازم است در این قبیل موضوعات اقدامات قاطعی از طرف دولت صورت گیرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1215494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
    10 1
    ... به قول حافظ شیرازی "تو برو خود را باش"