۰ نفر
۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
قیمت واقعی مرغ چقدر است؟

ایرنا به نقل از وزیر جهاد کشاورزی نوشت: قیمت واقعی هرکیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف کنندگان باید ۱۰ هزارتومان باشد و عرضه این محصول با نرخ‌هایی بیش ازاین اجحاف به مصرف‌کنندگان است.

 'محمود حجتی' در حاشیه نشست هیات دولت، در جمع خبرنگاران با بیان این که وضعیت تولید گوشت مرغ از شرایط خوبی برخوردار است، افزود: تشدید نظارت ها از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می تواند موجب کاهش قیمت این محصول در بازار مصرف شود.
وی اظهارداشت: در هفته گذشته نظارت هایی که در بازار انجام شد که کاهش قیمت یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت در هرکیلوگرم گوشت مرغ را به دنبال داشت.
وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: اگر قیمت‌های تعیین شده توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان در بازار رعایت شود، به طور حتم پایداری تولید برای تولیدکنندگان و جلوگیری از اجحاف به مصرف کنندگان را در پی خواهد داشت.
حجتی در پاسخ به این پرسش که «با عرضه گوشت های منجمد در بازار می‌توان شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز باشیم؟» گفت: اکنون وضعیت تولید گوشت قرمز نیز از شرایط خوبی برخوردار است اما باید بر روی قیمت گذاری و عرضه این محصولات نظارت داشته باشیم.
 بررسی میدانی از بازار در روزهای اخیر نشان می دهد که قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ به ۱۵ هزارتومان، تخم مرغ ۳۰ تایی شانه ای به ۲۴ هزار تومان و گوشت قرمز بین ۷۰ تا ۸۰ هزارتومان در بازار عرضه می شود.
سالیانه ۲.۳ میلیون تن گوشت مرغ و ۹۴۰ هزارتن تخم مرغ در کشور تولید می شود که نیاز داخلی را تامین می کند.
نیاز مصرفی گوشت قرمز کشور نیز نزدیک به یک میلیون تن است که ۸۴۰ هزار تن آن از محل تولیدات داخلی و بیش از ۱۰۰ هزار تن آن از محل واردات گوشت گرم گوسفندی، گوشت منجمد گوساله و حتی دام زنده تامین می شود.
۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1216445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =