خاتمی: ظرفیت برخی سیاسیون ما به اندازه ته استکان هم نیست

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: قطعا خودشیفتگی در اخلاقِ سیاسی باعث سقوط و از بین رفتن است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ها، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه (۶ دی ماه) با تشریح ابعاد مختلف خودشیفتگی سیاسی،‌ اظهار داشت: یک بعد خودشیفتگی در عرصه سیاسی است، زیرا اخلاق فقط فردی و اجتماعی نیست، بلکه در سیاست هم وجود دارد و قطعا خودشیفتگی در اخلاقِ سیاسی باعث سقوط و از بین رفتن است. متاسفانه در حال حاضر ظرفیت  برخی سیاسیون ما به اندازه ته استکان هم نیست و این به معنای خودشیفتگی است.

وی بعد دیگر خودشیفتگی سیاسی را باندسالاری و حزب و گروه سالاری خواند و افزود: اکثر گروه‌های سیاسی ما در حال حاضر دچار همین بُعد از خودشیفتگی سیاسی هستند. هر کسی شایسته و لیاقت دارد باید در مناصب مختلف بگارگرفته شود و این ویژگی نقطه مقابل خودشیفتگی است.

اهم اظهارات خاتمی به شرح زیر است:

*ما که مسلمانیم و شیعه هستیم حریم ویژه‌ای برای این پیامبر (حضرت مسیح (ع)) قائلیم و معتقد هستیم که ایشان نمرده است و به آسمان رفته و با ظهور امام زمان (عج) به زمین خواهد آمد و به حضرت اقتدا خواهد کرد. خطاب به مسیحیان جهان می گویم، آبروی حضرت مسیح (ع) را حفظ کنید استکبار جهانی و ظالمان خود را مسیحی می‌دانند همانطور که ترامپ هم اشاره کرد گفته بود کتابی به غیر از انجیل نخوانده است بنابر این این‌ها آبروی این پیامبر بزرگ را می‌برند. لذا باید با صدای بلند از آمریکا تبری کنید و بگویید «مرگ بر آمریکا». اگر حضرت عیسی (ع) مرجع ما بود، قطعاً‌ خط مقدم و خطر تبری و انزجار از آمریکا را اعلام کرده و قطعاً آمریکا را لکه ننگ مسیحیت می‌دانست.

* آیت‌الله هاشمی شاهرودی دارای آثار و برکات عملی بسیار زیادی بودند ایشان از یاران شهید صدر و پایه‌گذاران باوفا در مهمترین تشکیلات در طول انقلاب و قبل از آن بودند. این عالم جلیل‌القدر معتقد به حاکمیت دین در صحنه بود بنابر این ما باید این ویژگی‌ها را سرلوحه و مدنظر قرار دهیم.

*حادثه تلخ دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات از حوادث تلخ هفته گذشته بود که باعث ابراز تأسف شد. ضمن طلب مغفرت برای درگذشتگان، صبر جزیل برای بازماندگان و طلب شفا برای مجروحان حادثه، معتقدم در این عرصه باید بگونه‌ای عمل شود که شاهد اینگونه حوادثی که همراه با تقصیر است نباشیم البته مسئولان ما با دقت در حال عمل هستند.

*از قوه قضائیه به خاطر جلوه‌های بارز در برخورد با مفسدان اقتصادی تشکر می کنم، باید با مفسدان اقتصادی که باعث اخلال در بازار و جامعه هستند برخورد شود.

* ۹ دی ۸۸ جلوه بصیرت مردم بود.در سال ۸۸ دو اردوگاه شکل گرفت،‌ یکی از این اردوگاه‌ها اوباما، رژیم صهیونیستی، منافقین، فدائیان خلق، فراری‌ها و همه واداده‌ها در این اردوگاه بود و در اردوگاه‌های دیگر هم مردم و شما حزب‌اللهی‌ها حضور داشتید.

*مردم در حماسه ۹ دی ۸۸ نشان دادند که از خواص این امت هستند در واقع این حماسه از جنس عاشورا بود. چرا که مردم دیگر تحمل نکردند که ببینند روز عاشورا با عزاداران حسینی برخورد می‌شود. در واقع این شور حسینی کربلایی بود.«همه آنهایی که می‌خواهند فتنه‌آفرینی کنند بدانند حماسه ۹ دی قابل تکرار است».

*ترامپ در ۷۰۰ روز از ریاست جمهوری خود ۷ هزار دروغ گفته است که بنابر این کسانی که ادعا می‌کنند را ببینید که در چه وضعیتی هستند. نظامی‌های آمریکا از سوریه خارج شدند تردیدی نیست که این جلوه شکست آمریکا در منطقه است و این را البته خودشان هم قبول کرده‌اند در همین رابطه ما شاهد استعفای وزیر دفاع آمریکا بودیم.

* مقاومت همیشه جواب می‌دهد،‌ ما در همین زمینه شاهد سفر مخفیانه ترامپ به عراق بوده‌ایم دیدیم چگونه و با چه ذلتی مخفیانه و در تاریکی شب هواپیما با چراغ خاموش در پایگاه نظامی می‌ماند و ناچار به سفر به خاورمیانه می‌شود و هر کاری می‌کند که این موضوع را مخفی کند. آقای ترامپ ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردید اما باز هم ناچاری مخفیانه به آنجا سفر کنی در واقع این اعتراف به عجز و خفت و البته حقانیت مردمی است که می‌گویند «مرگ بر آمریکا».

۲۱۴۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1216967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =