اعتراض شدید اسرائیل به «اقدام توهین‌آمیز» مسئول اردنی/ عکس

ایسنا نوشت: پس از انتشار گزارش‌هایی درباره "اهانت" سخنگوی دولت اردن به پرچم رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه این رژیم شدیدا به دولت اردن اعتراض کرد.

جمانه غنیمات، سخنگوی دولت اردن هنگام ورود به ساختمان سندیکای مشاغل در شهر امان که در آنجا عمر الرزاز، نخست وزیر اردن نشستی با نمایندگان سندیکاهای شغلی داشت، از روی پرچم اسرائیل که مقابل در ورودی بر روی زمین نقاشی شده بود، عبور کرد.

شمعون آران، تحلیلگر امور سیاسی مرکز پخش رژیم صهیونیستی در توییتی از شکل‌گیری یک بحران جدید میان اسرائیل و اردن در پی این اقدام غنیمات خبر داد.

این روزنامه‌نگار اسرائیلی نوشت، تعدادی از وزرای دولت اردن از جمله الرزاز روز پنج‌شنبه برای شرکت در این نشست وارد ساختمان سندیکاها در امان شدند اما از ورود از درب اصلی ساختمان جایی که پرچم اسرائیل روی زمین نقاشی شده بود، خودداری کردند، الرزاز نیز از ورودی کناری ساختمان داخل شد که این اقدام الرزاز موجب انتقاد گسترده علیه او در رسانه‌های داخلی اردن شد.

به گفته آران، وزارت خارجه اسرائیل به شدت نسبت به این اقدام دولت اردن اعتراض کرده و غسان المجالی، سفیر اردن در اراضی اشغالی را برای ابلاغ مراتب اعتراض تل‌آویو به وزارت‌خارجه احضار کرد.

این تحلیلگر اسرائیلی افزود: سفارت اسرائیل در امان هم مراتب اعتراض خود را از طریق کانال‌های دیپلماتیک به وزارت خارجه اردن ابلاغ کرد.

سندیکای مشاغل اردن مهم‌ترین نهاد غیر دولتی در این کشور است که با عادی‌سازی روابط با اسرائیل مخالف است و به همین دلیل نیز پرچم اسرائیل با نقش‌هایی از جای کفش در محل ورودی اصلی ساختمان روی زمین نقاشی شده تا مراجعان هنگام ورود و خروج آن را لگد کنند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1217571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =