نگاه مخاطبان خبرآنلاین به باز شدن جعبه سیاه عملیات های دفاع مقدس

سه دهه از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد اما نسل جوان امروز سئوالات فراوانی از آن ایام در ذهن دارد، این مسئله موجب شده که هر گاه روایتی متفاوت از دوران دفاع مقدس بیان می‌شود تا مدت‌ها سوژه اصلی بحث و نظر در فضای مجازی است.

به گزارش خبرآنلاین، این روزها بعد از توئیت محسن رضایی درباره عملیات کربلای ۴ ناگفته های زیادی از دوران دفاع مقدس مطرح شد که حواشی زیادی را در پی داشت. خبرآنلاین از کاربران خود نظرخواهی کرد تا آنها بگویند آیا اکنون زمان مناسبی برای بازخوانی اتفاقات دوران دفاع مقدس است؟

در پاسخ به این سوال کاربران نظرهای متنوعی دادند، موافقان معتقد بودند تا هنوز بیشتر عوامل تصمیم گیر در عملیات های مختلف هنوز زنده هستند، اکنون برای بیان خاطرات جنگ تحمیلی زمان مناسبی است و حتی دیر هم شده چراکه باید روایت صحیحی برای آیندگان باقی بماند.

البته برخی نیز اعلام کردند که به شرطی جعبه سیاه جنگ باید باز شود که راویان فارغ از شعارها به طرح حقایق بپردازند و دخل و تصرف سلیقه ای در رخدادها صورت نگیرد.

در این میان نظراتی هم انتقادی بود چون صاحبان نظر اعتقاد داشتند در ۳۰ سال پس از جنگ عده ای از خون شهدا سوء استفاده کردند بنابراین با شفاف سازی ضمن پاسخگو کردن مسئولان وقت، جلوی ادامه این اقدامات گرفته می شود.

البته این سوال مخالفانی هم داشت، آنها می گفتند اقتضائات زمانی نسبت به سه دهه گذشته متفاوت است، از آنجا که خیلی مولفه ها عوض شده، اگر اسرار مطرح شود امکان دارد جامعه نتواند تطبیق زمانی مناسبی انجام دهد، از این رو امکان بروز بدبینی به مسئولان وجود دارد.

گروه دیگری از مخالفان نیز معتقدند بودند امکان دارد طرح مسائل جنگ به طور شفاف موجب آزردگی خاطر خانواده شهدا شود.

فارغ از موافقان و مخالفان بازگشایی جعبه سیاه جنگ، کاربرانی هم تأکید کردند که تمام ایثارگران اعم از شهیدان، جانبازان، اسرا و تمامی کسانی که در وطن ماندند و با دشمن از ته دل و عاشقانه جنگیدند، ستودنی وقابل احترام هستند به احترام خون شهیدان باید مراقبت کرد که دل مردم به درد نیاید چون هرکس در جنگ تحمیلی شرکت کرد یک وطن پرست کامل بود.

۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1217987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    7 1
    من در عمرم به چند چیز هیچگاه شک نکرده ام. یکی از این چند چیز مردانگی و شجاعت و ایثار این عزیزان است