دایرة المعارف صحابه پیامبر که به شرح حال سیصد نفر از صحابی رسول الله (ص) می پردازد توسط پژوهشکده باقرالعلوم در حال تدوین است.

به گزارش خبرآنلاین، دائرةالمعارف صحابه پیامبر(ص) یکی از کارهای پژوهشگاه باقرالعلوم(ع) است که در آن به شرح حال 300 نفر از صحابه پرداخته شده است.

این دائرة المعارف شامل 7جلد است. جلد اول این دائرة المعارف اختصاص به اهل بیت(ع) دارد و در جلد دوم نیز شرح حال صحابه ای خاص مانند اباذر، سلمان و ... بررسی شده است. جلد سوم دایره المعارف صحابه به ترتیب حروف الفبایی شامل کل حرف الف 63 نفر و از ابان بن سعید آغاز و به اویس قرنی ختم می شود.

پژوهشکده باقرالعلوم گروهی با عنوان دایره المعارف صحابه تشکیل داده که به تدوین این اثر مشغول هستند. کارهای انجام شده درباره شرح حال اصحاب پیامبر (ص) به زبان فارسی تاکنون کم بوده و آنچه انجام شده است به صورت تک نگاری است و همچنین بیشتر کتاب ها درباره سیره پیامبر(ص) هستند، بر این اساس ضرورت تبیین زندگینامه اصحاب توسط این پژوهشکده مورد توجه قرار گرفت است .

گروه دایره المعارف صحابه، ارائه منبعی قابل اعتماد و متقن برای پژوهشگران، معرفی اصحاب از دیدگاه محققین شیعه به جهان اسلام، ارائه الگوهای مناسب به جامعه و احیاء آثار گذشته و تدوین آنها با قلم امروزی را از جمله اهداف خود برشمرده است.

جلد سوم و چهارم این دائره المعارف به زودی روانه بازار می شود .

/62

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 121974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =