به‌زودی ملایر به عنوان شهر جهانی انگور اعلام خواهد شد

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از برگزاری جلسه ها و نشست های مختلف با کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و مهیا کردن الزام های مورد نیاز طبق ضوابط جیاس و در نهایت با سفر کارشناسان سازمان جهانی خواروبار (فائو) در مهرماه امسال به این شهر، فرایندهای لازم انجام و ثبت جهانی انگور در ابتدای آذر ماه ۹۷ محقق و بزودی به طور رسمی ملایر به عنوان شهر جهانی انگور اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ محمد کاظمی، طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود:انگور بی دانه سفید ملایر بهترین تنوع انگور در کشور برای تبدیل شدن به کشمش برای صادرات است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ انگور درسطح این شهرستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: و ۷۵ درصد کل انگور تولیدی ملایر به کشمش تبدیل می شود.

حسین بابایی، شهردار ملایر نیز به خبرآنلاین گفت: در حال حاضر المان شهر جهانی انگور ملایر توسط شهرداری در دست ساخت است.

وی با اعلام اینکه مینی‌ورد ملایر یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری و توریستی غرب کشور است، یادآور شد: تا جایی که اعتبارات به ما اجازه دهد ادامه ساخت این پروژه را انجام خواهیم داد.

بابایی با تاکید بر اینکه تکمیل این پروژه در جذب گردشگر به شهرستان نقش بسزایی خواهد داشت، افزود: امیدواریم با تکمیل هرچه سریعتر المان‌های این پروژه، سال آینده جشن‌های ملایر را در این محل برگزار کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، شهر زیبای ملایر در غرب کشورمان واقع شده و به داشتن انگور، کشمش و شیره‌ی انگور معروف است.

اگر شما هم دوست دارید که از ملایر دیدن کنید، باید از تهران حدود ۳۸۶ کیلومتر به سمت غرب بروید.

ملایر پس از همدان دومین شهر بزرگ این استان به حساب می‌آید و چند سالی است که گردشگران از آن بازدید و رفته رفته بر شمار تورهای ایرانگردی که مقصد ملایر را انتخاب می‌کنند نیز افزوده شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1220046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =