پاسخ کوبنده ظریف به پمپئو

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار توئیتی به اظهارات ضد ایرانی مایک پمپئو واکنش نشان داد.

ابوالفضل خدایی:در روزی که گروهی از منتقدان دولت برای کاهش امید در دل مردم، شایعه استعفای وزیر امورخارجه کشورمان را در بوق و کرنا کرده اند، او پاسخی قاطع داد به زیاده گویی طرف آمریکایی اش.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ ظریف بی توجه به شایعات داخلی در هفته ای که گذشت به هند رفته بود تا راه‌هایی جدید داشته باشیم برای کاستن از فشار تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران و ساعاتی قبل هم بود که علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در توئیتی تصریح کرد که چرا گروهی دنبال دمیدن در شایعه غیر واقع جدایی ظریف از دولت هستند. اینکه امید به آینده را برای مردم کمتر کنند.

وزیر امور خارجه اما بی توجه به این شایعات و این هجمه های داخلی منتقدان به کارش ادامه می دهد، خیلی سریع پاسخی کوبنده داشت به تهدید جدید مایک پمپئو. اینکه او حد خود را بداند و در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب ، باز برایش یادآوری شود، ایران تسلیم تهدید و تحریم نمی شود و آمریکا با این فشارها نمی تواند ایران را شبیه دولت های دست نشانده منطقه کند.

ظریف در جواب وزیر خارجه آمریکا نوشت :«هر وقت و هر جا که آمریکا دخالت می کند، آشفتگی، سرکوب و خشم هم بدنبالش می آید. آن روز که ایران بخواهد برای تبدیل‌شدن به کشوری "عادی" به تقلید از دولت‌های دست‌نشانده آمریکا و "مدل‌های حقوق بشری" پمپئو روی بیاورد - خواه شاه باشد و یا سلاخان فعلی- هرگز  فرا نخواهد رسید. ( روزی خواهد بود که جهنم یخ ببندد! ) بهترین کار برای آمریکا این است که با از دست‌دادن ایران کنار بیاید.»

لازم به ذکر است که «مایک پمپئو»، وزیرخارجه آمریکا مدعی شد که فشارهای اقتصادی علیه ایران تشدید خواهد شد.

وزیرخارجه آمریکا در این ارتباط مدعی شده در صورت انجام آزمایش‌های موشکی و فضایی ایران، آمریکا فشار خود را بر ایران بیش از گذشته افزایش خواهد داد.

پمپئو همچنین مدعی شده منطقه خاورمیانه می‌تواند به ثبات دست یابد، اگر به ادعای او فعالیت‌های ایران در منطقه متوقف شود.

این اظهارات وزیرخارجه آمریکا در شرایطی مطرح شده که فعالیت‌های نظامی آمریکا در منطقه طی یک دهه گذشته به بیشترین بی‌ثباتی و رقابت تسلیحاتی در منطقه منجر شده است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1221296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =