آلمان چشم‌انتظار نهایی شدن سازوکار مالی ایران 

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با شبکه اشپیگل این کشور گفت که امیدوار است کانال پرداخت مالی با ایران در هفته‌های پیش‌رو نهایی شود.

هایکو ماس در مصاحبه با شبکه اشپیگل با اشاره به رایزنی‌های این کشور با مقامات اروپایی، ژاپنی، کانادایی و آفریقای جنوبی برای ایستادگی در مقابله با یکجانبه گرایی و سیاست‌های حمایت‌گرایانه برخی کشورها گفت که آلمان در تلاش است همکاری‌های بین‌المللی را ایجاد و تقویت کند. 

ماس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه قدر تا رونمایی از سیستم پرداخت مستقل از دلار که اتحادیه اروپا وعده ایجاد آن برای حفظ توافق هسته‌ای و روابط اقتصادی با ایران را داده است فاصله داریم، گفت: امیدواریم بتوانیم در هفته‌های پیش رو این کانال مالی را نهایی کنیم. ما در حال تامین الزامات نهایی نظیر تعیین کشوری که میزبان مقر این مکانیزم باشد هستیم. 

وزیر امور خارجه آلمان

ماس با اشاره به فشارهای مقامات آمریکایی بر اروپا به منظور رها کردن ایده مکانیزم پرداخت گفت: به خاطر این فشارها، کار آسانی در پیش نداریم. 

پیش‌تر مایا کوچیجانکیچ، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص راه‌اندازی مکانیزم مالی همکاری با ایران گفته بود که طبق اطلاعات به دست آمده، کار ادامه دارد و پیشرفت‌های خوبی در این خصوص حاصل شده است. 

وی همچنین با اشاره به این که مکانیزم ویژه "اس‌پی‌وی" به زودی رونمایی خواهد شد، اظهار کرده بود که این کار در هفته‌های آینده به منظور ارتقای تجارت قانونی با ایران انجام خواهد شد و این مکانیزم بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران است.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1221554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =