شما نظر بدهید/ با پولی‌کردن تونل‌های شهری موافقید؟

معاونت حمل و نقل و ترافیک این هفته پیش‌نویس لایحه‌ای را به معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران ارائه کرده است که بر اساس آن ۵ تونل تهران و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض عبور و مرور می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس این لایحه، تونل‌های نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض شده و خودروهای عبوری برای هر بار عبور باید رقمی را به عنوان عوارض پرداخت کنند که گفته می شود حداقل عوارض پیش بینی شده حدود ۳ هزار تومان خواهد بود.

این تصمیم با آنکه برای اولین بار مطرح نمی‌شد، انتقادات بسیار زیادی را به‌همراه داشت .

بر این اساس، نظر شما درباره پولی‌کردن تونل‌های شهری در تهران چیست؟

نظرات خود را زیر همین خبر به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

۴۲۲۳۸

کد خبر 1221602

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 154
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    402 6
    کلا من با هر چیزی که پولی بشه موافقم ،اصلا چه معنی داره که عبور و مرور شهری رایگان باشه ؟ کاشکی امکاناتی فراهم میشد که با دادن مبلغی پول هم میتونستیم خودکشی کنیم تا مسوولین محترم از دست ما مردم بد و متوقع راحت بشن....
    • NL ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      171 2
      باپولی مردن میدان ها,خیابانهاپارکها کوچه ها....نفس کشیدن موافقم....
    • عرفان123 IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      191 2
      اول شهرداری گزارشی کامل و دقیق و واقعی بدهد که بابت همه پول هایی که از مردم شهر میگیره ، شامل عوارض های گوناگون، آبونمان ها، مالیات ها و غیره که از منازل مسکونی و مغازه ها و کسبه و مجتمع های گوناگون خدماتی رفاهی تفریحی ورزشی فرهنگی میگیره.. گزارش کنه در مقابل چه خدماتی به مردم ارائه کرده و آیا این خدمات با پولی که گرفته برابری میکنه یا نه... با توجه به اینکه در کنارش بودجه دولتی هم داره... آنوقت موضوع عوارض های جدید را مطرح کنه
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      16 47
      برای دریافت عوارض از تونل ها باید این امر به شرکتی واگذار بشه که تونل را اجاره کنه باید دید شهرداری به چه کسی تونل را اجاره داده
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      9 70
      عرفان جان، بنده بعنوان یک کارشناس مسائل مالی شهری عرض می کنم که درآمد شهر تهران از عوارض ساکنان و کسبه کمتر از 15% کل هزینه های شهری است و حتی کفاف نظافت سالانه شهر را نمی دهد. شهر تهران هم متاسفانه از محل فروش املاک شهر در حال اداره است و با کاهش روز افزون املاک شهر، آسیب نهایی به شهروندان وارد می گردد.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      104 0
      من ميگم هوا را هم پولي كنيد بنفع اقا زادها و باباييها فرنگ نشين
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      68 0
      سلام یه طرح دیگه هم هست برای انداختن آشغال به سطل زباله سر هر کوچه باید مبلغی رو پرداخت کرد تا درب سطل باز بشه و انتقال انجام بشه.
    • معلم ناامید IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      1 0
      موافقم بشرطی که اول معیشت و منزلت اقشار ضعیف خوب بشه دوما درامد کشور بیشترش تو ایران خرج بشه
  • علی TR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    نظر سنجی از مردم به دلیل تضاد منافع کار عبثی است. این کار در نهایت به نفع مردم است حتی اگر خودشان ندانند.
    • NL ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      137 3
      آیا بااختلاس کردن بیتگان و آشنایان مدیران موافقید؟بله...آیاباهزینه کردن بیت المال برای مفسدانی ک باموسسات مالی حیب مردموزدندموافقید؟بله ..آیابامرگ براینواون کفتن مسولبن و زندگی و کاروتفریح هانوادشون در اقلیم اجنبی هاموافقبد؟بله....آیا گوشهای ما درازاست؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      57 0
      حالم از افرادی که خودشان را عقل کل می دانند و عادت دارند از بالا به همه نگاه کنند به هم می خورد.شما دموکراسی را قبول ندارید، ولی چون ما قبول داریم باید افرادی مثل شما را تحمل کنیم.
    • دریاچه IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      59 2
      بله به نفع یک تعداد خاص هستش ! دریاچه ساخته شد کلی منت گذاشتن ما جهت رفاه مردم ساختیم !!! در حالی که طرح اصلی منطقه 22 بر ای قرار بود که کلا فقط ویلای ساخته بشه مثل شهرک غرب .. یهو دریاچه ساخته شد و در کنارش برج های بلند مثل قارچ سمی رشد کرد . همه پادگان ها شدن برج ... بودجشونم تامین کردن .. منتشونم گذاشتن .. حالا ما موندیم حجم بالای جمعیت غرب تهران و برج های تو هم تو هم و ترافیک سنگینش ...
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      57 0
      علیآقا گرانی آذوقه ارز بیکاری فقر بی ارزش شدن پول ملی و پاسپورت اعتیاد و کذا و کذا همش به نفع ملته ولی در تعجبم چرا خودشون نمیفهمند؟! افلا تدبرون؟
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      39 0
      علي اقاي عزيز شماکه اميدوارم بيشترازما بدونياين روهم به اطلاعاتتون اضافه کنين که يکبار شهرداري با فروختن هواي تهران واجازه ساخت وساز درمنطقه 22 هزينه ساخت اين تونلهارو دراورده و باعث انواع دردسرهاي زيست محيطي براي مردم شده وحالا ازهمون مردمي که به انواع بيماريهاي روحي ورواني وجسمي مبتلا هستن ميخواد براي عبور ازهمون تونلها پول بگيره ...
  • ایرانی IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    166 5
    اول: اگر تصویب شود ترافیک به اتوبان ها و خیابان های مجاور کشیده شده و منتظر خیابان های قفل شده باید بنشینیم. دوم: هزینه بی کفایتی مدیران در دوره های گذشته و حال را نباید مردم بپردازند. سوم: افرادی که با کلی وقت چنین پیشنهادهایی را مطرح می کنند نباید در هیچ کجای دستگاه های اجرایی و تصمیم گیری حضور داشته باشند. یعنی برای جبران کسری بودجه راه ساده تر و بهتر از این نبود. مردم خیلی خوب می دانند بودجه ها در کجاها هزینه می شوند!! چهارم: در این شرایط کنونی که گرانی و بیکاری دغدغه تمام مردم شده، لطفا از راه رفتن بر روی اعصاب مردم جدا پرهیز نمایید.
  • شهرام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    210 6
    برای ساخت این تونلها یکبار از جیب ملت هزینه شده.دوباره و چند باره میخواهند پول بگیرند.هر کس از راه می رسد بفکر پر کردن جیب خودشو رفیقاش هست
  • صفری IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    183 4
    چطوره برای نفس کشیدن هم عوارضی بزارن مثلا هر دم و بازدم 2 تومان دم بدون باز دم 1.5
    • بی نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      1 0
      مشکل نبود تکنولوژیه! وگرنه می‌گذاشتند
  • مهدی FR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    135 2
    با پول و عوارض ما ساخته بشه بعد برا رد شدن عوارض هم بدیم این عدالته؟
  • جوجه ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    81 16
    ینی چی اخه از بوجه مملکت استفاده کردید برا راحتی مردم حالا میخواید کم بود بوجه هارو از مردم بگیرید لدفن مرد و درگیر نکنید باهم ب اندازه کافی مردم بدبختی دارن
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      46 0
      با این اشتها و حجم معده ای بنده در آقایون سراغ دارم حالا حالاها سیر بشو نیستن طبق معمول هم میان میگن پولایی که از اینجا جمع میشه صرف فلان امورات مردم میشه مثل یارانه خدایا خودت بدادمون برس که دیگه واقعا بریدیم
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    153 2
    فقط بالا غیرتاً تعداد باجه ها رو عنایت بفرمایند زیاد در نظر بگیرند که معطل نشویم. اجرکم عندا...
    • بی نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      91 2
      اشاره شما به حکایت طنز قدیمی است عالی بود
  • امیدیان IN ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    5 77
    هیچ کس با پول دادن بیشتر موافق نیست، اما اگه واقعن تنها راه حل معضلات مهمی مثل ترافیک و آلودگی خفه کننده تهران باشه چرا که نه. دو خلا اساسی دیده میشه، اول اینکه آقای شهردار باید شفافتر و تخصصی تر بگن که آیا بهترین راه و تنها راه کارشناسی اخذ پول از مردمه؟ و کسایی هم که مخالفت میکنن باید به دور از پوپولیسم به جای ذکر اینکه کردم دستگاه پول سازی نیستن، بگن چه طرح یا راه بهتری در حمایت از مخالفتشون دارن؟ به هرحال یا میخوایم مشکل حل بشه یا نه. اگه راه غایی و سهم شخصی برای من شهروند رو آوردن به دوچرخه یا حمل و نقل عمومی باشه بلاخره باید ایفاش کنم دیگه.
    • محمد IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      68 0
      مثلا" پولی شدن تونل ها و بزرگراهها چه چه نقشی می تونه توی حل معضل ترافیک داشته باشه؟ حتما" مردم دیگه باید با پهباد سفر کنند . مترو پر و شلوغ-اتوبوسها کثیف و شلوغ- تاکسی ها گرون- فقط همین مونده با اخذ عوارض از تونل و بزرگراه مشکل ترافیک حل بشه یا شاید حل مشکل کمبود منابع جهت اختلاس بعدی!!!!
  • امیر.. IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    61 2
    مشخصا موافق نیستم.این کار جدا از فشار مالی که به مردم وارد میکنه و حتی باعث افزایش نرخ کرایه ها میشه باعث ترافیک شدید رو مسیرهای دیگه میشه.وقتی میتونین همچین ادعای بکنین و تصمیمات اینچنینی بگیرین که حمل و نقل عمومیتون حداقل اندازه ترکیه باشه که اگه مردم بخاطر گران شدن عبور و مرور از نقلیه عمومی استفاده کردن تبدیل به فاجعه نشه.متاسفانه تصمیم گیرندگان فقط اون قسمت از تجربه های کشور های پیشرفته رو میبینن که به نفعشونه.
  • طهمور آزمکان IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    78 2
    سلام. دریافت مالیات و عوارض برای چیست؟ پولی کردن تونلها رفتاری ظالمانه و توهین به مردم است.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    54 1
    همينجوريش پشت تونل ها ترافيك وحشتناك كَمه ؟ حالا با اين طرح طرف از منتهي اليه سمت چپ ميخواد بياد به كنارگذر تونل... ميشه اَبَرترافيك..... خدا رحم كنه
  • بیوک IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    47 2
    درصورت پولی شدن درتهران حرج ومرج به وجود میاید ونارضایتی زیاد می شود
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    113 3
    من با هر کاری که به این مردم ایران فشار وارد کنه موافقم چون از قدیم گفتن ....خود کرده را تدبیر نیست
  • رسول احمدی فر US ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    48 0
    پولی شدن تونل های تهران!!؟؟؟؟؟ در مقابل این پولی که گرفته می شود، چه امکاناتی داده می شود؟! آیا مانند طرح زوج و فرد فقط منبع درآمدزایی میدولت میشه که اصولا باید با توجه به این محدودیت ها امکانات یا خدماتی ارائه بشه مثلا کسر کردن عوارض خودرو، کم شدن حق بیمه شخص ثالث یا افرایش امکانات و ترغیب استفاده از حمل نقل عمومی که متاسفانه هیچ کدوم رو نداریم
  • محمدرضا DE ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    90 0
    متاسفانه توی این کشور مالیات و عوارض سوئیس رو از ما میگیرند و خدمات تانزانیا رو ارائه میکنند. قیمت خدمات و اجناس رو با اروپا مقایسه میکنند ولی جرات ندارند حقوق و درآمد کارمند و کارگر رو با اروپا مقایسه کنند. بنده در شرایط فعلی مخالف عوارض تونل های شهری هستم.
  • ناشناس IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    51 2
    به نظر من طرح خوبی نیست چون ترافیک و به بزرگراهای دیگه انتقال میده و باعث ترافیک و الودگیه بیشتری میشه . به جای تونل ها بهتره ورودی های تهران از جمله ورودی های غرب تهران و عوارضی قرار بدن تا این هزینه از خودروهای حاشیه ای که وارد تهران میشن و الودگی و به ماهدیه میدن دریافت بشه . من هر روز صبح موقع امدن سر کار از شیخ فض اله و بقیه بزرگراها میام تعداد خودروهای پلاک کرج و حومه با پلاک های تهران تقریبا برابری میکنه . . این عوارض باید از اونا گرفته بشه که شرایط و براس ما هم سخت کردن . نه از ساکنین تهران . تهرانی ها نباید تاوان شهرهای اطراف و بدن.
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    19 3
    افزایش هزینه های استفاده از خودروی شخصی در مجموع مفید است اما در صورتی که پول های جمع شده برای شهر خرج شود که تجربه نشون داده همچین اتفاقی نمیوفته!
  • فرزاد IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    8 60
    صد در صد موافقم خیلی از رفت و امد های مردم در شهر تهران غیر ضروری هست با این سیاست شاید یکم رفت و امد ها کمتر بشه یه رحمی به ریه های خودمون بکنیم البته برا خودرو های عمومی به نظرم باید رایگان باشه
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    45 3
    خوبه، چرا که نه؟! من دقیقه ای ۱۵ بار نفس میکشم لطفا هزینه این رو هم بگید واریز کنم. ممنون!
  • پیام قضات لو IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    63 1
    با سلام به نظر من کسی که همچین پیشنهادی رو توی این شرایط اقتصادی و این فشار مالی داده باید توی میدونه اصلی شهر انقدر بزنن که خون بالا بیاره مگه مسئولین این مملکت خوابن یا کورن؟؟!
  • محسن US ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    87 1
    شرم نمیکنید؟ مردم به نان شبشون محتاجند. حیا کنید
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      1 9
      کسی که به نان شب محتاج است ماشین ندارد بنابراین مشکل عوارض تونل هم ندارد.
  • Mohammad IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    10 36
    هزینه های شهر باید توسط خودمان پرداخت شود. عوارض سالیانه هم کفاف هزینه های شهر را نمیدهد. اما از آنجا که در سالهای مدیریت شهرداران قبلی که شهرداری را سکوی پرتاب ریاست جمهوری قرار میدادند و هزینه های بیموردی را به شهر تحمیل میکردند، اعتماد مردم به مسئولین در هزینه کرد صحیح درآمدها از بین رفته است.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    15 5
    هزینه جابجایی ماشین های شخصی در سطح شهر باید افزایش یابد، این موضوع شامل عبور از گذرگاههایی مانند تونل و پل، طرحهای ترافیکی (مثل طرح زوج و فرد و طرح اصلی فعلی) و هزینه جای پارک است. ولی یک طرح جهت کارآمد شدن باید بطور جامع و با برنامه ریزی دقیق انجام شود. یکی از اصلی ترین هم-نیازهای این طرحها گسترش حمل و نقل عمومی و مترو می باشد. یکی دیگر از هم-نیازها کاهش هزینه مدیریت شهر و جلوگیری از اتلاف منابعی است که با فشار بر مردم به دست آمده است.
  • علی اکبر حضرتی آشتیانی US ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    17 1
    با سلام ، فکر میکنم ترافیک سنگینی ایجاد میکند ، اگر پایانه الکترونیکی هم ایجاد شود ، ترافیک سنگینی درکنار گذر تونل ایجاد میشود
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    43 0
    هیچ اتفاقی برای ترافیک تهران نمی افته . فقط دنبال زیاد کردن درآمدهاشون و بودجه شون. مردم بدبخت همش باید تاوان بدن ...
  • محمد رضا IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    41 0
    از ماست که بر ماست. با پول خودمون تونل و راه و ابنیه شهری می سازند و حقوق های بالا با اضافه کاری و تعطیل کاری ماکسیمم مدیران و هدیه برای آقایان و پول سفرهای خارجه و حق جلسه و حق موبایل و حق ایاب و ذهاب با توجه به داشته خودروی خدمت و راننده در اختیار و هزینه ناهار با توجه به این که با پول شهرداری ناهار های آن چنانی آقایان میخورند و ...می گیرند ولی برای استفاده کردن از این ابنیه عوارض هم بدهیم.پس چی باید هم بدهیم ، ها ایی که گفتی یعنی چه (پول زور وده ببینم)
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    38 0
    موافقت یا مخالفت ما چه تاثیری داره ؟؟؟ آخرش پولی میشه و باز هم دست دولت تا خرخره تو جیب مردم بدبخت!
  • مسعود IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    40 0
    این دزدی علنیه از جیب مردم نگذارید این لایحه تصویب بشه که همه چیو تحت الشعاع خودش قرار میده
  • عباس IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    51 0
    اصلا درباره این نباید فکر کرد چه برسه گفتنش خجالت هم خوب چیزیه 8
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    3 46
    بجز تونل نواب که در مناطق میانی شهر (گیشا تا میدان جمهوری) قرار دارد، سایر تونل های شهری همگی در مناطق برخوردار و شمالی هستند. با توجه به حجم سرمایه گذاری بسیار سنگین صورت گرفته در این تونل ها که در شمال شهر صورت گرفته، می توان درآمد حاصل از آنها را در مناطق کم برخوردار و جنوبی شهر صرف کرد. از این همه سر و صداهایی که بابت پولی شدن تونل ها در فضای مجازی صورت گرفته، کدامیک صدای ساکنین جنوب شهر است؟ شایان ذکر است که همگی تونل های فوق، جایگزین دیگری هم دارند که با پولی شدن آنها می توان از جایگزین آنها استفاده کرد.
    • دالتون GR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      11 0
      اون بیچاره ای که محل کارش در شمال شهره یا اون بدبختی که ثروتمند نیست و کارمنده و در منزل محقر قدیمی شمال شهر که سال‌های پیش خریده چه گناهی کرده که چوب شمال شهر بودنش را بخوره؟ مشابه قطع یارانه.درسمال شهر سرایدار و کارگر زندگی نمی کند؟
  • علی IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    51 0
    من کلا ۱۵۰۰حقوق می گیرم حاضرم همش رو بدم به مسؤلین محترم به جاش غذا و مکان زندگی(زنده موندن)به ما بدن تورو خدا بس کنید این استثمار رو این بردگی نوین رو.دیگه خسته شدیم
  • محمدرضا IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    40 0
    نظر مردم به نظر خودت چیه؟واقعا چیه؟! نظرت در مورد پول زور سر گردنه چیه؟
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    47 0
    مملکتو با جاش خوردن فقط مونده تونلاش اونم بخورن ببینیم کی سیر میشن....
  • حسنعلی IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    27 0
    با پولی کردن تونل ها و بزرگراه ها کاملا مخالفم چون دلیل محکمی نداره و خدمات ویژه ای نیست و مهمتر اینکه اگر قرار بود چرا تا حالا نگرفتند و از همه مهمتر اینکه با توجه به شرایط اقتصادی جامعه فشاربیشتر به مردم ظالمانه است.......................
  • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    26 1
    طرح ترافیک رو که میفروشن. تونلم روش.همش الکیه.شهر پولی با شهرداران پولکی
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    16 0
    به لطف مسئولین محترم همه چی پولیه - چیزی بعنوان رایگان نداریم -
  • وحید IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    38 0
    وقتی تونل با عوارض پرداختی مردم ساخته می شود،... وقتی عوارض سالیانۀ خودرو برای توسعۀ راه های شهری پرداخت می شود،... وقتی به هربهانه از جمله ورود به محدودۀ طرح و ورود به محدودۀ زوج و فرد عوارض مضاف از شهروند گرفته می شود... تعجب ندارد که منتظر عوارض عبور از تونل شهری... عوارض عبور از پیاده راه... عوارض از فضای سبز شهری... عوارض استفاده از هوای شهری ... .... باشیم!
  • NL ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    26 0
    سوال اینه که با پول کی این تونلها ساخته شده است؟ مگه به غیر از جیب مردم بوده ؟ پس چرا مردم دوباره باید پول بدهند؟ مثل اینه که شما یک خونه بسازی با پول خودت، بعد دوباره به شهرداری اجاراه ماهیانه بدهی. نمی دانم والا
  • بهنام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    46 0
    توصیه می شود برای راه رفتن در خیابان هم بلیط تهیه کنیم! یعنی این حکومت از تامین ساده ترین حقوق شهروندی هم عاجزه
    • محسن IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      9 0
      در آینده نزدیک همینطور هم میشه
  • علی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    1 27
    بله به شرطی که درآمدش بین فقیران جامعه تقسیم بشه! میشه؟
  • شهلا US ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    36 0
    فقط دنبال یه راهی هستن برای دزدی از جیب خالی مردم بابا کل مملکت رو که دزدیدید و دارید غارت میکنید حداقل از این مردم بدبخت یکم بکشید بیرون
  • آرش IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    1 50
    کاملا موافقم. تونل توحید رو ببینید: اگر بخواهید با BRT از ایستگام امام تا گیشا برید، 20 دقیقه میشه. با تاکسی از داخل تونل 5 دقیق هم نمیشه. در واقع شهرداری هزینه کرده (و همچنان بابتش هزینه می کنه) تا به کسانی که جای اتوبوس، تاکسی سوار میشن (حالا نمی گم ماشین شخصی میارن) پاداش بده. با ده هزار تا کلیپ و بیلبورد و پیام اخلاقی نمیشه مردم رو مجبور کرد جای 3 دقیقه، 20 دقیقه تو راه باشند، پس لااقل هزینه اش رو از جیب پرداخت کنند
    • سیاوش IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      23 3
      تا افراد احمقی مثل شما در این مملکت هستند ، رنگ خوشی به خودمون نمیبینیم ، شهرداری از جیب باباش هزینه کرده ؟! مگه از جیب مردم اون تونل هارو درست نکرده ؟!!!! حماقت هم حدی داره
  • س.ج IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    25 0
    سلام من نمیدونم این آقایون که میشینن این پیشنهادهارو میدن در مورد مردم چه فکری کردن مردم کارکاه چاپ پول ندارن که هر روز هرکی از راه رسید برای پر کردن جیب خودش جیب مردمو خالی کنه من کاملا مخالفم چون این کارشون باعث حجم سنگین ترافیک توی خیابونهای مرکزی میشه و الودگی هوا شدیدتر از قبل میشه
  • محمد رضا IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    16 0
    در صورتی این طرح قابل بررسی است که در ابتدا هزینه ساخت تونل ها و نگهداری آنها از بودجه عمومی و بیت المال تامین نشده باشد. در حال حاضر هزینه ساختو بهره برداری این تونل ها و باقی مسیر ها و جاده ها از پول مالیات و ... می باشد کهاز طرف مردم پرداخت شده است لذا استفاده آن برای عموم که هزینه آن را پرداخت کردهاند می بایست رایگان در نظر گرفته شود. این طرح مانند این است مه شما ابتدا هزینه ساخت یل خرید یک منزل مسکونی را پرداخت کنی و پس از اتمام جهت سکونت مجددا سازنده از شما اجاره طلب کند.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    21 0
    مخالف هستم. این تونل ها با عوارض نوسازی و مالیات ساخته شده اند.هیچ دولت و حتی شهرداری حق نداشته و ندارد و نخواهد داشت دوباره بابت حرکت اتوموبیل های مردم در این تونل ها کسب درامد کند. هر گاه خواستید این کار را بکنید، پول عوارض و مالیات مردم را پس بدهید سپس اقدام به این کارها نمایید
  • DE ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    24 1
    به نظر من زحمت بکشن با یه بمب اتم تو تهران خیال همه رو راحت کنند علی برکت ا...
    • GB ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      15 0
      بزنن،نمیدونن چه لطفی بهمون میکنن!واقعا من یکی دیگه بریدم،صدامم در نمیاد،فقط بزنن راحت شیم
  • تقی IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    17 0
    من معتقدم از درب خانه میایی بیرون به شهرداری و ادارات دارایی پول بدهی داخل خونه هم هستی 50درصد ش را بدهی تا امورات شان بچرخد
  • فارسی GB ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    16 0
    صد در صد مخالف. کم مونده برای نفس کشیدنمونم پول بدیم. بعد این راهکار چه کمکی به معضل ترافیک میکنه.؟؟؟ هیچی جز اینکه همه چی بدترم میشه.
  • ارسطو IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    20 0
    دوستان از آب هم کره میگیرند صورت مسئله رو پاک میکنن و به جای برون رفت از این بحران (له شدن ملت زیر بار گرانی)، کلی وقت و هزینه صرف میکنن تا راه کار های نوین برای آوردن هرچه بیشتر فشار به ملت رو پیدا کنن حالا کاری نداریم که با پول بیت المال این تونل ها ساخته میشه ولی تا اونجایی که من میدونم عوارض جهت نگهداری دریافت میشه، دوستان عزیز شما که نه آسفالتی رو ترمیم میکنید نه به ظاهر تونل ها میرسید تنها تکنولوژی هایی هم که تو تونل هاتون دیده میشه در زمینه ثبت تخلف و جریمست تازه اونم که زحمتش گردنه راهنمایی و رانندگیه (کلمه اولش رو جهت تلطیف روحیه مردم راهنمایی انتخاب کردن که وقتی دارن جریمت میکنن حس خوبی بهت دست بده و مورد استفاده دیگری ندارد). خسته نباشید دلاوران خدا قوت پهلوانان
  • کاظم IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    15 0
    سلام موافق نیستم. یه عده بی سواد کودن دور هم جمع شدن نظر دادن. فقط هم فکر جیب شهرداری رو کردن . ترافیک پشت این قضیه و جیب مردم براشون اهمیتی ندارد. فردا میزان اکسیژن مصرفی رو هم پولی میکنن.
  • تهران IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    8 0
    اگر اینا واقعا به فکر مردم و الودگی هستنن به جای عوارض بستن روی تونل ها ورودی های شهر و عوارضی میکردن ...
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    11 0
    من یه سوال دارم در جواب سوال شما: این تونلها و پلها و جاده ها با پول کی ساخته شدن؟ پول بابای مسوولین؟ پول بخش خصوصی؟ یا با پول ما مردم؟ اون کشورایی که از این کارا می کنن این کاراشون دست بخش خصوصیه نه دولت و شهرداری. از یه طرف پول مردمو میدن به پیمانکار دولتی و شبه دولتی که پل بسازه و تونل بزنه بعد از مردم پول میگیرن که خرج شهرداری در بیاد؟
  • FR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    8 0
    بله. چرا که نه... اول ازمون مالیات میگیرن بابت توسعه شهری بعد دوباره عوارض همون و میگیرن.... درضمن مگه از بیت المال صدبرابر یک بزرگراه برداشت نميشه دیگه چه عوارضی....میخواید برا نفس کشیدن هم عوارض بگیرید
  • کاطم علیزاده AE ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    7 0
    هر کی از مدیران شهری برای خودش هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند اگر یک درصد از مزایای خودشان را کم کنند به زمین وزمان بد می‌گویند به تنها چیزی که فکر نمیکنند مردم ورفاه آنهاست خیابان‌ها را قلک برای جبران سو مدیریت خود کرده‌اند یا جرایم دوربین وحالا عوارص تونل
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    14 0
    ما برای پر کردن جیب مسئولین جونمون رو هم میدیم،عوارض تونل که چیزی نیست،اصلا برا تنفس هم پول بگیرید ،ما میدیم!
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    9 0
    من میرم بمیرم
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    12 0
    فقط دستتون تو جیب مردم باشه ..............
  • حمیدرضا فانی IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    3 24
    وقتی توی تهران میخوای زندگی کنی...خوب!یه ابرشهر هزینه هاش هم ابر شهریه،پس لطفا پرداخت کنید یا اگر زورتون میاد از تهران برین.
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      13 3
      شما بهتره پولتو به رخ دیگران نکشی. شما این طرحو دوست داری چون مسیر تونل ها خلوت تر میشه و شما راحت تر با ماشین شخصیتون تردد می کنید. عموم مردم فرصت هایی که به شما داده شده را ندارند.
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      11 2
      هزینه هاش ابر شهریه خدمات و امکاناتش چرا در حد روستاهاست! اگه حرف زدن بلد نیستیم لا اقل سکوت را یاد بگیریم
  • US ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    10 0
    سالیانه عوارض خود رو شهرداری وصول م ی کند رای تردد وسایل نقلیه در معابر ,تونل وبزرگراه هم خارج از معابر نیست چرا باید برای تردد از تونل که معبری برای تردد وسایل نقلیه ایجاد شده دوباره عوارض دریافت کنند این یک نوع کلاهبرداری است
  • محمد IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    9 1
    نمی دونم این اقایان از کهکشان دیگری امده اند و در این کشور نمی زیسته اند و چرا از درد مردم اینقدر بی اطلاع هستند و حرفهایی می زنند که مرغ پخته هم خنده اش میگیرد.به فرض قابل اجرا بودن این کار ْ سوالی که از این اقایان باید پرسید این است که این تونلها و جاده ها و خیابانها و پلها با پول بیت المال و عموم ساخته شده است یا خیر ؟ ایا با این کار فقط افراد خاص ازجمله اقازاده ها و با ان ماشینهای گرانقیمت شان راحت تر دو دو نیمه شب شان تمام وقت نخواهد شد و از جیب مردم هزینه کیف کردن بعضی ها را نخواهند داد ؟این را فهمیدم چپ و راست در این کشور هردو فقط پول و پولدارها را می شناسند .
  • ف. دا. IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    6 0
    اين طرح تنها موجب تشديد ترافيك معابر جايگزين تونلها و تقريبا بلااستفاده ماندن تونل‌ها مي‌شود. بخش مهمي از خودروهاي سواري كه به جابجايي بار و مسافر در طول ساعات زيادي از روز و شب مي‌پردازند، با محروم شدن از دسترسي به تونل‌هاي مذكور با كاهش قابل توجه درآمد و افزايش زياد هزينه‌هاي مالي و زماني ناشي از اين وضع مواجه شده و قطعا اين طرح بر هزينه حمل و نقل عمومي براي مسافران نيز اثر منفي خواهد داشت. تنها منتفع اين طرح، به طور يكسويه و يكجانبه، پيشنهاددهنده و مجري طرح دريافت عوارض از تونلهاي شهري خواهد بود و نه عموم شهروندان و به ويژه اقشار كمتر برخوردار و به لحاظ مالي و درآمدي، آسيب‌پذير!
  • حمید IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    16 0
    خوبه عبور از پلهای عابر رو هم پولی کنن خجالتی هم در کار نیست
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    17 0
    حتماً بعد از تونلها نوبت به اتوبانهای داخل شهر و بعد از اون خیابانهای اصلی و فرعی و نهایتاً کوچه ها میرسه. این کار مسئولین آدم رو یاد راهزنهای سر گرنه میاندازه
  • هدیه DE ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    18 0
    خیر موافق نیستم. گفته میشه «در خیلی از جاهای دنیا عادی است برای تونل و تردد شهری از بزرگراهی عوارض بگیرند». بله مرسوم هست ولی به ‌شرط اینکه با مالیات یا عوارض و بودجهٔ عمومی ساخته نشده باشه و بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرده باشد، نه اینکه تونلی که با بیت‌المال ساخته شده و هزینش از جیب مردم رفته را دوباره از مردم ‌عوارضی بگیرند. خیلی جالبه که تونلی که یک روز پلاک فرد می‌تونه ازش رد بشه و یک روز پلاک زوج، را هم می‌خواهند پولی کنند. یعنی علاوه بر این‌که شما نصف عمرت رو حق نداری از اون تونل رد شی تو اون نصفه دیگه هم باید برای تردد پول بدی.
    • اسماعیل IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      9 0
      باید از نفس کشیدن مردم هم پول بگیرند یعنی چه اقا زاده ها از کجا بیاورند ماشین پنج میلیاردی سوار شند ترا به خدا این عقل معیوب را از این مملکت بالگد بیرون بیاندازید مگر پول ساخت این ها را از جیب شهرداری دادهاند
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    1 18
    بله من موافقم اما به شرطی ک مبالغ جمع اوری شده صرف اجرای طرحهای مفید و حساب شده جهت کاهش الودگی هوا و کاهش حجم ترافیک بشود نه اینکه صرفا منبع درامدی باشد برای ارگان خاص حالا عده ای میان میگن خیابانهای اطراف شلوغ و پراترافیک خواهد شد این صحیح هست اما همین معضل شلوغی در اطراف باعث میشه دوباره عبورو مرور کم کم ب روال عادی برگردد
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
      11 2
      واقعا موافقی؟؟ مسلما مسئولین، شهروندان فهیم و خوبی مثل شمارو خیلی دوست دارن آی لاو یو داری!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    12 0
    واقعا چی فکر کردین این سوال پرسیدین
  • رضا IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    9 0
    آقا من پیشنهاد میکنم با توجه به اینکه هر روز و هر ساعت به تعداد فقرای مردم شریف ایران اضافه می شود و دیگر توانی برای زندگی ندارند مسئولان محترم مملکت در خیابانهای تهران به صورت خوجوش حضور داشته باشند و بین مردم شریف ایران به صورت رایگان مرگ موش یا قرض برنج توزیع کنند تا بتوانند از دست مردم ایران راحت بشوند و اینهمه آزار و اذیت از سوی این مردم زجر کشیده نبینند. جیبهای مردم که دیگر پولی ندارند لااقل مشکل دیگری برای این مدیران خدوم و فربه نداشته باشند
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    4 0
    آقای این .... ها رو اضافه کنید مردم معطل نشوند صف بایستند
  • مهدی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    3 3
    بعضی از مسولین خیلی دلشان می خواد با این کارها مردم بریزن تو خیابان برای تظاهرات ولی ملت صبورتر ازاین حرف ها هستن.... کور خوندن
  • داود IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    6 0
    همه چیز پولی شده اونم بی زحمت و از جیب مردم دولت با تورم و مالیات شهرداری با عوارض و تراکم و ... این وسط نقش مدیریت در بهره وری اصلا و ابدا مورد توجه نیست مثلا تجارت رقابتی تا خدمات بیشتری داده بشه و پول کمتری گرفته بشه تا مردم پول که می دن یه لذتی هم برده باشند بابت هیچ باید پول بدیم عادت کردند به راحت ترین شکل کسب درآمد اونم پول زور بسه دیگه تو رو خدا بسه برید دنبال تعامل با دنیا چرا این ملت بدبخت باید خرج شما و آقازاده هاتون و سفرهاتون رو بدهند طرف داره بین آشغالا غذا می خوره کله خیلیا رفته تو آشغالا اونم کشوری که کم ثروت نداره خام فروشی نکنید دنبال ارزش افزوده باشید همچین پول می دید که زنده بمونیم فردا هم بیایم تا کارتون لنگ نمونه وگرنه اونم نمی دادید.
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    13 1
    علی برکت الله...
  • شهروند RO ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    6 0
    بنظر من اگر از حقوق مدیران کسر و بجای مردم پرداخت میشد عالی بود یه سوال تونل رو با پول کی ساخته شده حالا ادعای عوارض میکنن
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    8 0
    آقامؤافقم،ازخوشی داريم ميميريم،يکم ماليات بديم واس تونل که چيزی نميشه
  • علی US ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    5 0
    اگر قرار است برای تونل ها وبزرگراههای داخل شهر عوارض بگیرند شهرداری باید عوارض شهرسازی از منازل وواحدهای تجاری متوقف کند چون هزینه خدمات شهری را داره از مردم میگیره درقالب بهای خدمات پس ماند واز9%ارزش افزوده سه درصد آن عوارض میباشد
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    11 0
    عبور از کوچه ها چی؟ عوارض انها چقدر است؟
  • نسرین NL ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    7 0
    من کاملا مخالفم،با این وضعیت اقتصادی،فقر،گرانی،به جای اینکه فکری به حال ملت کنند به مشکلات دامن میزنند
  • FR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    7 0
    دولت محترم اگه هیچ کاری نکند بین مردم محبوب تر است
  • شادی US ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    3 0
    متروی صنعت چی شد؟
  • چرا ؟ IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    4 6
    چرا شهرداری یک مرکز ازدواج موقت برای جوانان و مجردین ایجاد نمیکند ؟ حتما کلی هم درآمد خواهد داشت . در ضمن کاملا هم شرعی میباشد .
  • سورن DE ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    3 0
    موافق نیستم چون این تونل ها با هزینه بیت المال ساخته شده و خصوصی نیست که عوارضی دریافت بشه درضمن باعث ترافیک بیشتر خواهد شد و اینکه اصلا عوارض صرف چه چیزهایی میشه ؟؟؟!!!
  • حمیدرضا IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    3 0
    با این رویه که جلو تر بریم در اینده نزدیک نفس کشیدن رو هم پولی خواهند کرد ما که دیگه اهی نداریم با ناله سودا کنیم ..................................................!
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    4 0
    به نظرم ایده خوبیه فقط نباید در همین مرحله متوقف بشه باید کم کم به پولی شدن هوای آزاد نفس کشیدن عوارض خروج از منزل عوارض پیاده روی در خیابان ها و ... برسیم بسه دیگه خجالت بکشید حیا کنید
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    4 0
    خدمت هم مخالفان طرح عرض کنم که همتون در ابتدا مخالفت می کنید اما بعدش عادت میکنید صداتونم در نمیاد این عادتم داستانیه برای خودش هرکس گفته ترکش موجبه مرضه دروغ میگه !!! اینو تجربه ثابت کرده .نترس چاپ کن خبر جان ترس هم خودش یه نوع مرضه ها!!!! ترکش کن.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    3 0
    با سلام ماکه محل کارمان از این مسیر هست باید چکار کنیم یعنی روزی 6 هزار تومان پرداخت کنیم مگه ما چقدر حقوق میگیریم واقعا که من اصلا موافق نیستم
  • علی عسگری IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    4 0
    من نمیدانم این گونه فکر یا طرح ها از از کجا میاورند .هرچند وقت یک بار اینگونه پیشنهادات باعث دلخور شدن مردم عزیزمان میشود .فشاراینگونه طرحها فقط باعث افزایش بسیار مشگل برای قشیر ضعیف جامعه میباشد
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    3 0
    فقط از پرایدی‌ها پول نگیرند!
  • امين IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    7 0
    بله صدردصد موافقم بنده با هرسياستي كه دولت محترم اجرا نمايند موافقم. اصولا خلايق هرچه لايق
  • amir IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    6 0
    مایحتاج زندگی که گرون شده ، همه چی رو هم که از بین بردید ، بخدا اگر شمع جای این مسئولان گذاشته بودند گرماش بیشتر به مردم حس میداد تا این مسئولین ، شما مسئولین چی به این ملت دادید که حالا دنبال گرفتن آن هستید؟
  • محمد IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    5 0
    مخالف پولی شدن گذر از تونل های شهر تهران. این حداقل امکان رفاهی و حق هر ایرانی برای استفاده از تونل های شهری شهر تهران می باشد.از هزینه های دیگر شهرداری ییییییییی بزنید و از جیب مردم هزینه نکیند.
  • رادین IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    10 0
    کاملا موافقم،هر چقد فشار بیشتر بشه،شاید مردم تکونی خوردن و .............
  • تاریخ IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    16 0
    اتفاقا باید پولی هم بدهیم تا ملا ها بیایند این ملت را بطور واقعی و ملموس و محسوس بکنند...
  • ماجد IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    12 0
    نمیشه این مدیران لایق رو صادر کنیم خارج تا خارجیها هم حالشو ببرن
  • امیر حسین دهباشی IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    1 0
    اخذ عوارض از فضای مشاع شهری که قبل با مشارکت مردم به واسطه پرداخت عوارض از طرق مختلف ساخته شده و از محل عوارض پرداختی مردم اداره میگردد مصداق بارز بر قرار نا عدالتی اجتماعی و اجاره اموال عمومی و ایجاد انحصار به نفع غیر است. این عمل به معنی تحمیل هزینه بیشتر به اقشار اسیب پذیر و اخذ مالیات مزاعف به واسطه بیشتر شدن هزینه استحلاک و سوخت به واسطه گسترش ترافیک در معابر متاثر لیفت بار ترافیکی از این معبرهاست. متاسفانه مدیریت شهری تنها به فکر دست کردن در جیب مردم و برداشتن سهم بیشتر به قیمت ناکارامد شدن ارکان مختلف شهر است.
  • خودم IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    11 0
    عالیه عالی فقط بی زحمت تلوزیون رو هم پولی کنید که نتونیم این اخبار رو بشنویم
  • محمد IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    10 1
    این همون اتفاق یا جرقه ای که باعث انقلاب ایران میشه
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    10 0
    قطعا. باید به ازای تعداد نفسهامون پول بدیم!!
  • GB ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    7 0
    اشکالی نداره فقط تعداد اون افراد و که در تونل ..... میزارن زیاد کنید تا زودتر کارهامون برسیم.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    10 2
    شهرداري اول در مورد اختلاسهاي مرد 4 درصدي و اطرافيانش شفاف سازي بكنه بعد براي مكيدن خون مردم طرح ارائه بكنه
  • عباس IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    1 0
    سلام؛ به نظر بنده نفس کشیدن را هم پولی کنید چه معنی میده مردم مفتی نفس بکشند؟!!!!!!
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 0
    بنده صد در صد نه بلکه هزار درصد با این طرح موافقم ... کلا هر کاری که مردم توی این مملکت می کنند علاوه بر مالیاتی که به دولت میدهند و دولت همه آنها را خرج رفاه مردم و آبادانی این مرز و بوم میکند باید باز مجددا به دولت پول بدهند تا دولت بیشتر خرج رفاه مردم و آبادانی این مرز و بوم بکند ... !!! بنده موافقم چون اصلا در تهران زندگی نمیکنم و اگر زندگی کنم با ماشین اداری رفت و آمد میکنم و اصلا از تونل رد نمیشوم مگر خیلی خیلی کم ...!
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 1
    بله به شرط اینکه بدونم کجا و چطور خرج میشه شفاف شفاف. در مورد هر مالیات و عوارضی باید هزینه کردن آن شفاف باشد.
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 0
    نخیر
  • فربد IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 0
    استفاده از دوچرخه باید باب بشه . راحت و آزاد بشه برای همه . اون موقع همه موافق انواع جریمه سنگین و عوارض برای خودروها هستن . در کل الان هر طرحی از طرف مسئولان با بی اعتمادی مردم مواجه هست
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 0
    به نظر من کل شهرداری را تعطیل کنیم درآمدش از پولی کردن تونلها بیشتره. اما با توجه به تجربیات فوتبالی که داریم و موفقیت تیم ملی و پرسپولیس با مربیان خارجی بهتره شهرداری را تعطیل کنیم و یک هیات امنای واقعی برای اداره شهر انتخاب کنیم با رای مردم و بعد کل شهرداری را کنتراتی بدیم به ژاپنیها یا فرانسویها یا آلمانی‌ها قول میدم ظرف ده سال بهترین کلانشهر جهان تهران خواهد بود
  • محسن IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    8 3
    به نظر من کار خوبیه و درست مانند کاتالیزر عمل خواهد کرد
  • علی AE ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    10 1
    من یکی که بریدم. فقط هر کدوم از مسئولین که دارن ظلم می کنن رو به خدا واگذار می کنم.
  • سعید IN ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    6 1
    من مخالفم. واقعا مسخره س امروز اتوبان و تونل شهری هست.فردا کوچه و خیابون هاست.بعدش تونل های شهری مگه چیه کارایی خاصی دارن که باید پولی بشن...
  • FR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    28 1
    باید مکانهای زیارتی وامامزاده هارا هم پولی کنند تادرجه ایمان مردم بهترسنجیده شود
  • سعید نجف زاده US ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 0
    این جور که پیش میره فکر کنم چند وقت دیگه کوچه ها هم پولی بشن یا وقتی میخوایم بریم داخل خونه زن و بچمونو ببینیم باید پول بدیم دقیقا عین فیلم هالیوودیه in time
  • جابر نیکو سخن IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 0
    اگر قراره پولی بشه پس بودجه ای که در صورت پولی نبودنش بهش تعلق میگرفت باید جای دیگه ای وبرای مردم همان شهر خرج بشه .
  • من IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 2
    به هر حال سازه های شهری مثل خیابان و بزرگراه و تونل و غیره نیاز به نگهداری دارند و نگهداری از اینها هم پول می خواهد. من فکر می کنم که مردم هر شهر باید برای نگهداری سازه های عمومی شهر خودشان مشارکت کنند و پول نفت باید صرف توسعه شهر شود. مثلا ما هنوز مشکل مترو داریم. بودجه تخصیصی به شهرداری باید صرف توسعه مترو و مسیرهای اتوبوس و نوسازی مدام ناوگان حمل و نقل شود
  • دهاتی IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 0
    خوش به حال خودمون دهاتیا )شهرستانیا) ، نه تونلی داریم نه آلودگی هوا هر چی میکشیم از دست پایتخت و پایتخت نشیناست ، کاش تلویزیون و رسانه هم نبود که هر دقیقه اخبار و تلویزیون با اعلام نرخ گوشت و سایر اقلام آرامش زندگی بازار و قیمتهای ما شهرستانیایهارو پاسوز تهرانیا کنه، والا بخدا مگه در آمد تهرانی با در آمد من دهاتی یکی هست که من باید تاوان قیمتهای اعلامی صداوسیما و خبرگزاری ها رو بکشم ، شهر من پر از رزق و روزی و گوشت و مرغ بوده ، الان باید پولی که یه بالانشین تهران برا خرید گوشت پرداخت می‌کنه منم همونو پرداخت کنم
  • فرنوش IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 0
    والا دیگه چیزط نیست که پولی نکرده باشین بیاین اول هر برج حقوقمونو بگیرین و برین خیالتون راحت شه.... اگه میخواین ترافیک تهران بیشتر بشه و اعصاب مردم بیشتر خورد شه پولیش کنین
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 1
    قراره سه هزار تومان گرفته بشه که هیچی نیست و این همه هیاهو نداره.می توانند تاکسی ها و وسایل حمل و نقل عمومی را مستثنی کنند.اتفاقا این خودش انگیزه ای ولو محدود برای کمتر استفاده کردن از وسایل نقلیه خصوصی است و گردش پول رو هم برای زحمتکشان تاکسیرانی و اسنپ زیاد می کنه.البته من تاکسی و اسنپ ندارم
  • دلقک IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 0
    به هیچ وجه . به نسبت مالیات های دریافتی دولت و عوارض های دریافتی شهرداری و میزان خدمات ارائه شده به شهروندان واقعا منطقی نیست که بابت این مسئله عوارضی جدا دریافت شود . این هم میشود همان قضیه قطع سوبسید و دادن یارانه که در نهایت دولت مدعی بدهکارتر شدنش می شود و مردم هم هر روز فقیرتر .
  • كامروز IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    1 0
    فقط ترافيك يك روز باراني در همت و اتوبان هاي بدون تونل رو فرض كنيم! در صورتي اين اتفاق منطقيه كه مسير هاي شهري درون دو طرح زوج و فرد و اصلي دستخوش تغييرات براي تردد بشه! در غير اين صورت قفلي ترافيكي به فاجعه اي تبديل ميشه كه دوچرخه جناب حناچي هم راه براي رد شدن نخواهد داشت!
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 0
    آره..برای متولدین شهرستان..تهرانیها کمتر پول بدن
  • فرهاد اقبال US ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    2 0
    بنده شديدا مخالف اين طرح هستم چون مدخل ورودي تونل ها ترافيك وحشتناك خواهد شد ضمنا اين همه عوارض نوسازي و ماليات و ...براي چي ميگيرند براي اينكه همچين خدماتي به ملت بدهند
  • یاسین IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    2 0
    باسلام. راه بسیار غلطی هست و بیشتربه ترافیک کمک میکنه و آلودگی میره بالاتر و میزان سوخت نسبت به کارایی بالا میره.! وبهتره جای سه شنبه های با دوچرخه!!جناب شهردار فکر تونل های بدون عوارض باشه!! قرار نیست که بدهی های هزاران میلیاردی شهرداری و سوء مدیریت شهرداری رو مردم پرداخت کنن!!
  • مریخی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 0
    ننننننننننننننهههههههههههههههههههههههه از حناچی انتظار نمیرفت واقعاااااااااااااا
  • ویدا کثیری IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    1 0
    اصلا نظر ما مگه اهمیت داره
  • مهدی IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 1
    اگر از خداد عزیزی بپرسی میگه اگه پول نداری تهران زندگی نکن :-) :-) :-)
  • احمد IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    1 0
    من میگم جلوی در هر خونه یه نفر بزارن هرکی پاشو از در گذاشت بیرون ازش پول بگیرن اخر شب هم زنگ خونه ها رو بزنن اونایی که بیرون از خونه نیومدن از اونا هم پول بگیرن انشالله هرچه زودتر مشکلات شهرداری حل بشه با این طرح
  • بهروز IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 0
    من كاملا موافقم فقط تعداد باجه ها رو زياد كنند مردم زياد معطل نشوند
  • ... IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 0
    فکر جیب قشر کم در آمد و فقیر جامعه هم باشید.همه چیز که چند برابر گرون شده دیگه عوارض طونل چیه؟
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    1 0
    کلا بگید هر کس میخواد تو ایران بمونه باید پول خونشو بده،وگرنه بزاره بره از این کشور ،چرا خورد خورد پول بدن،یکجا راحتره که
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    4 0
    صددر صد مخالفم شهرداری چه گلی به سر مردم زده که حالا میخواد عوارض بگیره؟!
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
    0 1
    به نظر من تمام تونلها باید پولی شود مترو گران شود ودر تمام ورودی ها به شهر تهران هم پول بگیرند اما مردم دوست ندارند یک ریال از این پولها حیف ومیل شود ومی خواهند این پولها برای رفاه حال خودشان وتمامی مردمی که در تهران زندگی می کنند هزینه شود که مردم نتیجه پول دادن خودشان را به چشم ببینند ودر ضمن مسکن راهم ارزان کنید تا اینهمه خانه خالی فرسوده نشود وبه خاک وپودر تبدیل نشود تا گران باشد مردم نمی توانند بخرند

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین