نصب تابلو معرفی جاذبه های گردشگری آذربایجان‌غربی در سطح استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌غربی از نصب ۴۲ قطعه تابلو معرفی جاذبه های گردشگری در سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جلیل جباری در تشریح این خبر گفت: با توجه به تعدد جاذبه های گردشگری اعم از تاریخی طبیعی در سطح استان نصب تابلوهای معرفی این جاذبه ها ضروری است که در این خصوص با اعتباری بالغ بر ۳میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، پروژه نصب تابلوهای راهنما و معرفی آثار طبیعی و تاریخی استان در حال اجراست.

وی افزود: ۲۳ عدد تابلو بمنظور معرفی تعدادی از آثار تاریخی استان که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند با درج نام اثر، قدمت، شماره و تاریخ ثبت اثر در فهرست آثار ملی و همچنین با هدف مشخص کردن فاصله مسافران از جاذبه های گردشگری استان تعداد ۱۸ قطعه تابلوی فلزی با رویه شبرنگ نیز در محورهای مو اصلاتی استان نصب گردیده است .

جباری ادامه داد : با توجه به تردد اکثر مسافران ورودی به استان از محور شهید کلانتری ارومیه ؛ یکعدد بیلبورد ۲۰ متر مربعی نیز با طرحی شکیل برای گردشگران طراحی شده و در مسیر ورودی جاده شهید کلانتری نصب شده است .

مدیرکل استان هم چنین گفت : با توجه به وجود مبادی متعدد ورودی اعم از فرودگاه های ارومیه ، خوی و ماکو و پایانه های مسافرتی شهرهای استان مانند ارومیه ، خوی ، ماکو ، مهاباد ، پیرانشهر و ... سعی خواهیم کرد درصورت تامین اعتبارات لازم اقدام به طراحی و نصب تابلوهای معرفی جاذبه های گردشگری نمائیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1222414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =