۵ نفر
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
عربستان جای ایران را می‌گیرد؟

تسنیم به نقل از اویل پرایس نوشت: وزیر انرژی عربستان طی نشستی در مورد چگونگی تامین نیازهای نفتی ژاپن توسط عربستان با وزیر اقتصاد و تجارت ژاپن گفتگو کرد .

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان در روز دوشنبه طی نشستی در مورد چگونگی تامین نیازهای نفتی ژاپن توسط عربستان با وزیر اقتصاد و تجارت ژاپن گفتگو کرد .
این دو مقام امروز در امارات با هم دیدار کردند. الفالح به گزارشگران گفت:«  آنها درباره مسائلی مانند امنیت انرژی ژاپن و نحوه کمک عربستان برای تامین نیازهای نفتی این کشور صحبت کردند» .
ژاپن که تقریبا تمام نفت مصرفیش را وارد می‌کند، یک مشتری معمول نفت ایران قبل از اعمال تحریم های آمریکا بر صنعت نفت این کشور بود .

ژاپن به عنوان متحد نزدیک آمریکا تا حد زیادی واردات نفت خود را از ایران قبل از اجرای تحریم‌های آمریکا در ۵ نوامبر کاهش داد و امیدوار بود برای ادامه واردات نفت ایران تا ماه مه ۲۰۱۹ از آمریکا معافیت بگیرد . ژاپن به همراه هفت کشور دیگر خریدار نفت ایران مثل چین و هند این معافیت ها را دریافت کردند .

نفت


ژاپن می خواهد مطمئن شود ایمنی کافی از نظر انرژی دارد و سعی می‌کند به واردات نفت ایران ادامه دهد ولی در همین حین قصد ندارد باعث خشم دولت آمریکا شود .
ساچی ساکاناشی ، یک محقق ارشد در موسسه اقتصاد انرژی ژاپن گفت:« حتی اگر ژاپن بخواهد معاهده برجام را حفظ کند، از پس دشمنی با دولت آمریکا در محیط امنیتی بی ثبات فعلی بر نمی آید» .
دو پالایشگاه ژاپن JXTG و کازمو اویل قصد دارند خرید نفت از ایران را در پایان ماه جاری از سر بگیرند .

صنعت نفت ژاپن از دولت ژاپن می خواهد برای تمدید معافیت آمریکا از تحریم های ایران پس از پایان مهلتش در ماه مه تلاش کند .
ولی تلاش های ژاپن برای تمدید معافیت ها بی فایده است. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پایان این هفته گفت:« ما به دنبال اعطای هیچ معافیت یا استثنایی برای واردات نفت خام ایران نیستیم» .

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1222685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =