واحدهای مسکونی لوکس بی‌مشتری مانده‌اند

ایرنا نوشت: وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه‌ریزی برای ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه در ۲۲ شهر جدید آغاز شده است.

محمد اسلامی  با بیان این مطلب در نشست با مدیران عامل شهرهای جدید کشور در شرکت عمران شهرهای جدید، افزود: از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده قرار است ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید ساخته شود. 
وی با بیان اینکه در سال ۹۷ ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در دست اقدام قرار گرفته است، اضافه کرد: تامین مسکن برای اقشار متوسط کم درآمد جامعه هم اکنون مشکلات زیادی را به وجود آورده است و باید با استفاده از الگوهای جدید کمک کنیم تا این اقشار با قیمت مناسب بتوانند صاحب مسکن شوند. 
اسلامی گفت: هویت بخشی در شهرهای جدید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ماست و با رفع کاستی ها باید به وعده‌هایی که به مردم داده می شود به خوبی عمل شود همه وعده های ما به مردم باید بدون سیاسی کاری اجرایی شود. 
اسلامی بر ارائه خدمات دستگاه‌های خدمات‌رسان تاکید کرد و ادامه داد: بدون شک دستگاه‌های خدمات‌رسان عمومی نیز در ارائه خدمات زیرساختی و روبنایی در این شهرها کمک زیادی را به مردم خواهند کرد. 

مسکن مهر


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در توسعه حمل و نقل همگانی خوشبختانه عملکرد شهرهای جدید پرند، صدرا، بهارستان و هشتگرد بسیار خوب بوده است، گفت: مدیران عامل شهرهای جدید باید به توسعه معابر برای پیاده روی و دوچرخه سواری مردم در این شهرها توجه جدی داشته باشند تا خودرو محوری در این شهر کمتر و آرامش مردم در این شهرها بیشتر شود. 
در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار داشت: با برنامه‌ریزی ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی در ۲۲ شهر جدید کشور، سهمیه هر یک از این شهرها به دقت مشخص شده و عملیات اجرایی ساخت این واحدهای مسکونی در بسیاری از این شهرها آغاز شده است. 
حبیب الله طاهرخانی یادآور شد: قرار است تا پایان سال ۹۹ حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد جامعه در شهرهای جدید ساخته شود که همه این واحدهای مسکونی با استفاده از مشارکت مدنی ۵۰ درصدی طرفین توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی آماده خواهند شد. 
وی اضافه کرد: اگر عرضه مسکن در جامعه بیشتر شود بدون شک قیمت آن نیز در بازار متعادل خواهد شد، اما واحدهای خالی لوکس که در کشور وجود دارد به علت گرانی قیمت آن، توسط عموم مردم قابل خریداری نیست. 
طاهرخانی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در شهرهای جدید نسبت به کلان شهرها حدود۵۰ درصد کمتر است، اظهار داشت: با تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهرها به دنبال این هستیم که هرگونه ساخت و ساز در شهرهای جدید کشور، با قیمت مناسب انجام شود . 
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در حال حاضر مهم‌ترین اولویت ما در شهرهای جدید آماده کردن ۶۰ هزار واحد مسکونی به شمار می رود و علاوه بر این، ساخت ۲۶ مرکز محله با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد تومان در دستور کار است. 
طاهرخانی با بیان اینکه قراردادهای امضا شده برای سرمایه‌گذاری در زمان دولت تدبیر و امید در شهرهای جدید به ۱۲۶۳ میلیارد تومان رسیده است، یادآور شد: برای آماده سازی قطار برقی گلبهار به مشهد قرارداد تامین مالی آن به مبلغ ۱۸۶ میلیون یورو در حال انجام و طی مراحل قانونی است. 
وی با اشاره به وضعیت مسکن مهر در شهرهای جدید نیز اظهار داشت: سهمیه مسکن مهر شهرهای جدید ۴۰۰ هزار و ۹۳۸ واحد بود که تاکنون ۳۹۸ هزار ۵۵۴ واحد آن به پایان رسیده است. 
طاهرخانی افزود: در حال حاضر ۲۴ هزار واحد مسکن مهر یا فاقد متقاضی بوده یا اینکه پرونده های آنها در مراجع قضایی در حال بررسی است. 
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: مجموع پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در شهرهای جدید هم اکنون حدود ۹۰ درصد است. 
۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1222695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =