۰ نفر
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
چای ایران به اروپا صادر می‌شود

ایسنا نوشت: رییس سازمان چای کشور گفت: بخشی از چای خشک داخلی که از همه لحاظ دارای کیفیت فوق‌العاده خوبی است به کشورهای مطرح اروپایی نظیر آلمان و فرانسه صادر می‌شود. 

حبیب جهانساز  با بیان این مطلب گفت: امروز مبلغ  ۱۸۴ میلیون تومان از مطالبات به حساب عابر بانک سپه چایکاران واریز شد.

وی با بیان اینکه تاکنون مبلغ ۲۱۷ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان از مطالبات چایکاران واریز شده است، افزود : قدرالسهم دولت به طور صد درصدی پرداخت شده است.

چای خشک ایرانی

جهانساز، تصریح کرد: مطالبات باقی‌مانده مربوط به قدرالسهم کارخانجات است که پس از وصول تدریجی از کارخانجات در اسرع وقت به حساب چایکاران واریز می‌شود.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه در حدود ۱۱۲ هزار و ۷۳۶ تن برگ سبز چای در مجموع از کشاورزان استان‌های گیلان و مازندران خریداری و به کارخانه‌های چایسازی تحویل داده شد،گفت: از این میزان حدود ‌۳۹ هزار و ۹۸۳ تن برگ سبز درجه یک و ۷۲ هزار و ۷۵۳ تن نیز برگ سبز درجه دو بوده است.

وی ادامه داد: از این میزان برگ سبز چای، ۲۵ هزار تن چای خشک تولید شد. بخشی از چای خشک داخلی که از همه لحاظ دارای کیفیت فوق‌العاده خوبی است به کشورهای مطرح اروپایی نظیر آلمان و فرانسه صادر می‌شود.

جهانساز خاطرنشان کرد:‌ مقداری از چای خشک داخلی نیز که در مقایسه با چای صادراتی نمونه از کیفیت پایین‌تری برخوردار است برای فرآوری و یا اختلاط با چای محلی کشورهای هدف توسط آنان خریداری می‌شود.

۲۲۴۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1222735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =